Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:42:32 GMT

۱۲۰ روستای مازندران در وضعیت نارنجی قرار دارند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۱۰۸۶

۱۲۰ روستای مازندران در وضعیت نارنجی قرار دارند

دکتر قاسم اویس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام این روستاها در ۱۴ شهرستان با وضعیت نارنجی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان قرار دارند و این رنگ بندی نیز متناسب با بیماران قطعی کووید-۱۹ بستری در بیمارستان های این دانشگاه محاسبه شده است.

وی اضافه کرد: تمام محدودیت های کرونایی مربوط به رنگ‌بندی نارنجی شامل فعالیت واحدهای صنفی تا ساعت ۱۸ عصر و ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی و تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد، در همه این روستاها باید از سوی دستگاههای نظارتی اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مسوول اصلی اجرای محدودیت ها در روستاها را دهیاران دانست و اظهارداشت: با هماهنگی دهیاران و مشارکت بهورزان این محدودیت ها در حال اجراست و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.

وی یکی از دلایل افزایش روستاهای با وضعیت نارنجی مازندران را ناشی از ازدیاد تردد در روستاها به دلیل برداشت محصولات کشاورزی دانست و گفت: نزدیک روستاها به شهرها و سرریز شدن جمعیت شهرهای با وضعیت قرمز که اکنون نارنجی شدند در مناطق روستایی و اجرای طرح شهید سلیمانی را از دیگر عوامل افزایش آمار بیماران کووید-۱۹ در روستاهای استان است.

دکتر اویس وضعیت رنگ بندی کرونایی این استان را به دلیل شناور بودن جمعیت و عادی انگاری برخی از افراد و مشاغل شکننده توصیف کرد  و افزود: هر گونه سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می تواند بار دیگر محدودیت های شدیدتری را به این خطه شمال کشور تحمیل کند.

براساس تازه ترین ارزیابی که از طریق نرم افزار ماسک در سوم بهمن ماه انجام شد، ۱۰ شهرستان مازندران پس از دو هفته از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و هفت شهرستان نیز از وضعیت نارنجی و قرمز به وضعیت زرد تغییر یافتند و با احتساب شهرستان بابل که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان قرار دارد در حال حاضر  ۱۵ شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند که محدودیت های کرونایی برای این شهرستان ها شامل ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد، دور کاری ۵۰ درصد از کارکنان دستگاههای اجرایی و فعالیت مشاغل سطح دو و سه تا ساعت ۱۸ عصر است.

همچنین در شهرستان با وضعیت نارنجی که روستاها نیز شامل آن می شود، تردد خودروهای غیربومی نیز ممنوع است و در صورت ورود حدود پنج میلیون ریال جریمه می شوند.

طبق آخرین گزارش در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۸  بیمار مشکوک مبتلا به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شده و ظرف همین مدت تعداد ۲۵۱ نفر بیمار نیز پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شدند.

هم اکنون یک هزار و ۳۰۵ بیمار مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش ۲ دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و بابل بستری و تحت درمان قرار دارند که ۲۶۷ بیمار به دلیل وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که طبق اعلام رسمی حدود نیمی از این بیماران بستری را روستاییان تشکیل می دهند.

 

برچسب‌ها مازندران بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا مازندران بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی وضعیت نارنجی قرار دارند محدودیت ها تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوديت‌های ترافيکی مسیر اجرای مراسم روز ارتش در ساری اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،ازسوی نصرالله بیگلری رئیس پلیس راهور مازندران، محدوديت‌های ترافيکی مسیر اجرای مراسم روز ارتش در ساری اعلام شد.

وی افزود: بر این اساس به‌مناسبت روزارتش از ساعت ۶:۳۰ صبح امروزچهارشنبه ۲۹ فروردین ماه امسال مسیر ميدان امام ساری تا ميدان ابن‌شهر آشوب (دروازه بابل) شهرستان ساری تا پایان اجرای مراسم مسدود خواهد شد.

رئيس پليس راهور استان مازندران با بیان اینکه امروز به‌مناسبت فرا رسيدن روز ارتش و اجرای مراسم رژه يگان‌های نظامی محدوديت‌های ترافيکی را در شهر ساری خواهیم داشت.بیگلری گفت: شهروندان می‌توانند جهت تردد از مسیرهای جايگزين ازجمله خيابان جام جم، بلوار عسکری محمديان و کمربندی تردد کنند.

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • لغو پرواز درسیستان وبلوچستان،بدلیل وضعیت جوی
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • قطع شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای کوهستانی درشرق کرمان
  • محدوديت‌های ترافيکی مسیر اجرای مراسم روز ارتش در ساری اعلام شد
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی