Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:08:11 GMT

افتتاح مراکز مثبت زندگی ایلام در دهه فجر

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۱۲۸۴

ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه ایجاد مراکز مثبت زندگی روند خدمات رسانی به مددجویان را سرعت می‌بخشد، گفت: تمام پروندهای مددجویان اعم از زنان سرپرست خانوار و معلولان به این مراکز واگذار خواهد شد.

«زهرا همتی» در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: تا پیش از تاسیس مراکز مثبت زندگی در برخی بخش ها و روستاهای استان  نظیر زردلان، موسیان، شباب و غیره مراکز بهزیستی وجود نداشته و مردم برای دریافت خدمات مجبور به مراجعه به شهرها و مرکز استان بودند اما با ایجاد این مراکزمراجعه افراد به مراکز بهزیستی دور از محل سکونت  کاهش خواهد یافت و در نزدیکترین محل خدمات خود را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آماده سازی مراکز مثبت زندگی برای افتتاح در دهه فجر گفت: پرونده خدمات رسانی مددجویان از طریق مددکاران این مراکز به روز رسانی شده  و تمامی ۲۱هزار مددجوی مستمری بگیر  در نخستین مرحله  مورد بازدید قرار گرفته و لیست آنها برروز رسانی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام تصریح کرد: از طرف دیگر ایجاد این مراکز که توسط بخش خصوصی  با نظارت بهزیستی اداره می‌شوند نقش مهمی در اشتغال زایی در مناطق مختلف استان داشته است.

همتی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی محله‌محور هستند، افزود: فعالیت این مراکز با توجه به پراکندگی در استان علاوه بر اینکه موجب توزیع عادلانه خدمات و سطح دسترسی‌های مردم شده همچنین  تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مردم در هر منطقه را نیز بدنبال دارد.

مدیر کل بهزیستی ایلام تاکید کرد: تمام پروندهای مددجویان اعم از زنان سرپرست خانوار و معلولان  به این مراکز واگذار خواهد شد.

مراکز مثبت زندگی در راستای گسترش ماموریت ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه از سازمان بهزیستی، بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت های مردمی در قالب مراکز و موسسات غیردولتی و به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی از سوی سازمان بهزیستی راه اندازی خواهند شد.

فراخوان راه اندازی مراکز مثبت زندگی اردیبهشت ماه امسال به صورت سراسری توسط سازمان بهزیستی کشور اعلام و متقاضیان با ثبت نام در سامانه اعلام شده برای دریافت مجوز تاسیس این مراکز ثبت نام کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام مراکز مثبت زندگی زهرا همتی سازمان بهزیستی مراکز مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مراسم تجلیل از توان‌خواهان فعال سرآمد در عرصه هنر‌های تجسمی اردبیل گفت: ۲۵۰۰ نفر از جامعه تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل در حال حاضر از ظرفیت خدمات هنری بهزیستی استفاده می‌کنند که ۶۸ مربی در مراکز توانبخشی بهزیستی در حال آموزش هنر به جامعه بزرگ معلولان استان هستند.
حامد رضایی افزود: آموزش هر نفر برای توان‌خواهان از دغدغه‌های مهم اداره بهزیستی و اولویت اول این مرکز بود که طی اقدامات انجام شده، در حال حاضر ۶ گروه تئاتر در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه هنر که ۱۲۰ ساعت آموزش برای مددجویان بهزیستی داده شده بود، ۴۰ ساعت آن هنر درمانی در حوزه نقاشی است که در انتهای سال ۱۴۰۱ رخ داده بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مراسم تجلیل از سرآمدان عرصه هنرهای تجسمی بهزیستی اردبیل

دیگر خبرها

  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری