Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان در پاسخ به مطالبه گری جمعی از دانشجویان عضو تشکل‌های دانشجویی کرمان درباره سرنوشت پرونده شهدای تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و اقدامات قضایی برای برخورد با عاملان و مسببان این حادثه، گفت: خون شهدای تشییع در رگ‌های مقاومت اسلامی جریان دارد و دستگاه قضایی استان از روز وقوع حادثه با تشکیل کارگروه ویژه، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در تشریح این خبر افزود: بدون فوت وقت پس از وقوع این حادثه، کارگروه ویژه‌ای از سوی دادسرای کرمان با حضور بازپرس و قاضی ویژه و با دعوت از  تیمی از نمایندگان نیروی انتظامی و پلیس آگاهی به عنوان ضابط قضایی، نماینده سپاه ثارالله، استانداری، ثبت احوال، کارشناسان رسمی دادگستری، کانون وکلا و سایر دستگاه‌های مربوطه تشکیل و جلسات متعدد کارشناسی برگزار شد.

سالاری ادامه داد: در نخستین لحظات پس از وقوع این حادثه  با وجود نبود طرح هر گونه شکایت از سوی اولیای دم شهدا، من باب مدعی العموم راسا اقدام به تشکیل پرونده در دادسرای مرکز استان کرده و تعدادی از مسئولان مربوطه به منظور تعیین مقصر یا مقصران حادثه احضار شدند.

او با اشاره به انجام بازرسی‌ها و تحقیقات میدانی از سوی بازپرس پرونده شهدای تشییع، بیان کرد: اقدامات متعدد دیگری از جمله بررسی فنی موضوع، استعلام از سازمان‌های مسئول، احضار برخی از مسئولان و اخذ توضیحات آنان و استماع شکایات و درخواست‌های خانواده شهدای تشییع نیز از سوی دادسرای کرمان انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان  گفت: با توجه به حضور برخی از خانواده‌های این شهدا در سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور، نیابت قضایی لازم به مسئولان قضایی شهرستان‌ها و استان‌های مربوطه ارائه و روند دریافت درخواست‌های آن‌ها با جدیت دنبال شده است.

او تاکید کرد: با توجه به تاکیدات و درخواست‌های خانواده جان باختگان این حادثه برای شهید قلمداد شدن این افراد و به منظور استیفای حقوق این خانواده ها، نامه‌ای از سوی دستگاه قضایی استان به دفتر ریاست قوه قضاییه تقدیم شد و با پیگیری‌ها و رایزنی‌های ریاست قوه قضاییه، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) با شهید قلمداد شدن این افراد موافقت کردند.

سالاری با تاکید بر اینکه مهم ترین مطالبه این خانواده‌ها شهید قلمداد شدن آن‌ها بود و درخواستی از سوی آن‌ها مبنی بر اخذ دیه از سوی هیچ خانواده‌ای طرح نشده بود، ادامه داد: دستگاه قضایی براساس تکلیف والزام قانونی بحث پرداخت دیه را نیز پیگیری و پیش برد.

او ضمن اشاره به این مطلب که رسیدگی به پرونده مقصران و مسببان بروز این حادثه به صورت خارج از نوبت انجام شده است، گفت: رسیدگی‌های قضایی به نحوی انجام شد که دیه شهدای این حادثه تا قبل از نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت شود و تاکنون بخش زیادی از این دیات پرداخت شده و تعداد اندک باقی مانده نیز در دست پرداخت قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان به صدور قرار برای برخی متهمان این پرونده اشاره و بیان کرد: بخشی از پرونده مربوط به شهدای مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دادسرای کرمان مفتوح و در حال رسیدگی است که نتایج نهایی آن نیز در فرصت مقتضی اعلام خواهد شد.

جمعی از دانشجویان عضو تشکل‌های دانشجویی از جمله انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان، انجمن اسلامی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کرمان، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان، تشکل دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) دانشگاه شهید باهنر کرمان، مجمع دانشجویان عدالت خواه دانشگاه باهنر کرمان و مجمع دانشجو معلمان عدالت خواه دانشگاه فرهنگیان کرمان با ارسال نامه‌ای به دادستانی کرمان، سوالات و درخواست‌هایی درباره شهدای تشییع مطرح کرده اند.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی دادگستری کرمان شهدای تشییع باهنر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره سردار شهید حجازی و شهدای طریق القدس در سراوان،

در این مراسم که با هماهنگی سپاه شهرستانی در مسجد علی بن ابیطالب ع سراوان  برگزار شد به نقش شهید حجازی و دیگر سرداران رشید اسلام در مبارزه با استکبار و دشمنان اسلام و مسلمین پرداخته شد.

 سردار شهید حجازی همچون سردار رشید اسلام سردار سلیمانی دارای شخصیتی انقلابی و پیرو ولایت فقیه و در میدان نبرد با دشمن خستگی ناپذیر بودند که در راه جهاد برای اسلام و مسلمین به شهادت رسیدند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • (تصاویر) تشییع و تدفین آخرین شهید حمله تروریستی کرمان
  • تشییع با شکوه آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تشییع آخرین شهید حادثه ترویستی کرمان
  • پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش در شهر اختیارآباد کرمان تشییع شد
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم
  • یادواره سردار شهید حجازی و شهدای طریق القدس در سراوان،
  • پایان مقاومت ١١٠ روزه نوجوان مجروح حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان/محمدمهدی ١٢ ساله شهید شد
  • شهادت مجروح نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۷ شهید رسید