Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:16:30 GMT

ازسرگیری حمل و نقل دریایی میان قطر و مصر

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۱۳۳۰

ازسرگیری حمل و نقل دریایی میان قطر و مصر

حمل و نقل دریایی میان مصر و قطر پس از بهبود روابط دیپلماتیک میان دو کشور بار دیگر از سر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مصر پس از بهبود روابط با قطر، گام جدیدی را در راستای تقویت روابط میان دو کشور برداشت.

طبق این گزارش، وزارت حمل و نقل مصر اعلام کرد که فعالیت حمل و نقل دریایی و کشتیرانی میان مصر و قطر در سایه تعهدات متقابل میان دو کشور، از سرگرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، رضا اسماعیل، رئیس بخش حمل و نقل دریایی مصر گفت که وزارت خارجه کشورش نیز با ازسرگیری فعالیت کشتیرانی میان بنادر دو کشور موافقت کرده است.

وزارت امور خارجه مصر پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که قاهره و دوحه دو یادداشت تفاهم در خصوص از سرگیری روابط دیپلماتیک فیمابین امضا کردند.

عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کردند. این کشورها قطر را به «حمایت از گروه‌های تروریستی» متهم کردند.

قطر نیز اتهامات این کشورها را رد و اعلام کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین‌المللی را نخواهد پذیرفت. این بحران با تلاش‌های کویت در چهل و یکمین نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس پایان یافت و کشورهای مذکور اقدامات محاصره کننده قطر را لغو کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر و قطر بحران شورای همکاری خلیج فارس حمل و نقل دریایی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری عمره پس از ۹ سال

ایران از سال ۱۳۹۴ به دنبال وقایعی که برای برخی زائران در فرودگاه جده رخ داد، عمره را تعلیق کرد. با ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، دو کشور برای بازگشت زائران ایرانی به عمره توافق کردند. قرار بود نیمه دوم سال ۱۴۰۲ با اعزام حدود ۷۰ هزار نفر، عمره بار دیگر برای زائران ایرانی برقرار شود، که طبق اعلام سازمان هواپیمایی به دلیل صادر نشدن مجوز‌های پرواز و وجود برخی مشکلات فنی، این سفر به تعویق افتاد. تا آن زمان حدود ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر برای سفر عمره ثبت‌نام و هزینه را واریز کرده بودند، که با تعلیق عمره، سازمان حج و زیارت با حفظ اولویت اعزام، پول این زائران را برگرداند.

به گزارش ایسنا، در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و پس از پایان ماه رمضان، سازمان هواپیمایی از صدور مجوز پرواز‌های عمره از سوی عربستان خبر داد. سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد کاروان‌ها از سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و براساس ثبت‌نام‌های قبلی، آن‌هایی که به لحاظ زمانی زودتر ثبت‌نام و پول را واریز کرده بودند، در اولویت اعزام هستند.

کاروان‌های عمره حدودا ۸۵ نفره خواهد بود و پیش‌بینی سازمان حج و زیارت، اعزام حدود پنج‌هزار نفر در قالب ۶۰ کاروان بود، که اکنون گفته می‌شود جمع کمتری اعزام می‌شوند.

برای اعزام کاروان‌های عمره یک بازه زمانی ۱۰ روزه درنظر گرفته شده است، که پرواز‌های آن از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه با اعزام روزانه دو کاروان آغاز می‌شود و آخرین پرواز رفت عمره ۱۳ اردیبهشت‌ماه خواهد بود. نخستین پرواز‌ها از بامداد دوشنبه و از دو فرودگاه تهران و مشهد انجام می‌شود و از آنجا که اعزام کاروان‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد، بازگشت عمره‌گزاران ایرانی به کشور، پیش از آن تاریخ برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان
  • ازسرگیری عمره پس از ۹ سال
  • ارتباط عجیب میان یک جلبک دریایی و بقای انسان‌!