Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این جشنواره «مهدی شیری» رتبه هفتم در ارائه طرح ربات کاوشگر، «محمد خدایاری» رتبه نهم در ارائه طرح پهباد آتش‌نشان و «علی قمری» رتبه دهم در ارائه طرح آیینه با حافظه جانبی را کسب کردند.

اسفندیار حسن‌زاده افزود:  از ۵۷ نفر شرکت‌کننده در هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۰) ۳۴ طرح و ایده متعلق به آموزش وپرورش منطقه نظرکهریزی بود که سه نفر از آنان مقام آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن زاده گفت : ساخت جارو برقی، ذخیره و استفاده از آب نودان ساختمان برای آبیاری قطره‌ای در باغچه‌های خانگی، ساخت سشوار با لوازمی که قابل استفاده نیست، تبدیل تنه‌های درخت خشکیده به ماکت حیوانات، تطبیق داستان‌های سنتی با روش‌های داستان‌گویی مدرن، تولید انرژی از باد داغ پشت کولر گازی، خودرو هوشمند که به گوشی متصل و در هنگام لازم فقط با ارسال کد به گوشی روشن می‌شود از جمله طرح‌ها و ایده‌های این دانش‌آموزان است.
وی استفاده از پنل خورشیدی در سقف خودروهای برقی برای کاهش مصرف برق، تولید انرژی با استفاده از بدنه قطار، اتوبوس و خودرو، سنسور  تشخیص نیاز درخت به آبیاری و ربات هواپیمابر از دیگر ایده‌های ثبت شده دانش‌آموزان نظرکهریزی در نمایشگاه ربع رشیدی امسال بوده است.

هشتمین دوره جشنواره و نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۰) به صورت مجازی و با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون وزیر ارتباطات و تعدادی دیگر از مسئولان استانی از ۲۲ تا ۲۸ آذر سال جاری برگزار شد.

این جشنواره و نمایشگاه در حالی شاهد درخشش و حضور قابل توجه دانش‌آموزان نظرکهریزی بود که آنان امکانات آموزشی بسیار محدودی دارند. 

برچسب‌ها جشنواره ملی نوآوری و فناوری ربع رشیدی هشترود مراغه نظرکهریزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هشترود مراغه هشترود مراغه نظرکهریزی اخبار کنکور دانش آموزان ربع رشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو فیلم ایرانی به جشنواره مسکو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فیلم سینمایی «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی در بخش مسابقه و فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه‌کنندگی مجید رضابالا در بخش خارج از مسابقه هشتمین دوره از جشنواره فیلم بریکس نمایش داده می‌شوند که از بخش‌های چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو است.

در خلاصه داستان «بعد از رفتن» آمده است: «روایتی از فراق یک عشق گمشده است؛ آرش بریده از خانه و خانواده، پس از سال‌ها بی‌خبری ردی از عشق رفته‌اش می‌یابدکه آرامش زندگی او را برهم می‌ریزد و بهانه‌ای می‌شود برای بازگشت.»

صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی‌سام، پانته‌آ پناهی‌ها، بهرام شاه‌محمدلو، احترام برومند و روشنک گرامی در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند.

«روایت ناتمام سیما»، نیز داستان زندگی دکتر آرش سیمین است که زندگی موفقی دارد، اما پخش یک خبر در فضای مجازی، شرایط خانوادگی او را دستخوش تغییر می‌کند؛ حامد کمیلی، آزاده صمدی، مهران احمدی، مسعود کرامتی و غزل شاکری، بازیگران فیلم «روایت ناتمام سیما» هستند.

جشنواره فیلم بریکس، از بخش‌های چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو است که امسال هشتمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد. این رویداد نخستین حضور بین‌المللی فیلم «بعد از رفتن» و دومین حضور فیلم «روایت ناتمام سیما» بعد از فستیوال بین‌المللی هند (گوآ) است.

هشتمین جشنواره فیلم بریکس از ۱۹ تا ۲۳ آوریل (سی و یکم فروردین تا چهارم اردیبهشت) به میزبانی شهر مسکو برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • درخشش دانش آموزان مشهدی در مسابقات بین المللی کشتی روسیه
  • تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد
  • برپایی نمایشگاه دستاورد‌های هنرمندان بسیجی و دانش آموزان در آباده
  • کتاب در عصر رسانه‌ها
  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • معرفی فرصت‌های شغلی دانش بنیان‌ها در ایستگاه کار اینوتکس ۲۰۲۴
  • راهیابی دو فیلم ایرانی به جشنواره مسکو
  • «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
  • «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند