Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مسیر پیشرفت جوامع مختلف هر کجا مدیریت صحیح با روش های نوین کارآفرینی همراه بود نتایج بسیار مطلوبی در پی داشته است، در کشور ما نیز اگر از بیانیه گام دوم انقلاب به درستی بهره‌برداری شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی برطرف خواهد شد.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: اقتصاد و فرهنگ همواره موضوعاتی هستند که تفکیک کلی آنها ناممکن بوده و این عدم تفکیک به گونه است که در جوامع مختلف اگر نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم وضعیت اقتصادی و معیشتی ارتباط بسیار تنگاتنگ و غیرقایل جدایی با فرهنگ همان جامعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اگر به روند رو به پیشرفت جوامع مختلف نگاهی انداخته باشیم باید به این نکته دقت کنیم که هر کجا مدیریت صحیح با روش های نوین کارآفرینی همراه شود نتایج بسیار مطلوبی را برای همان کشور در بر داشته است.

 

در ایران نیز با اعلام بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری مسیر اقتصاد مقاومتی جان تازه ای به خود گرفت و این همان نمونه صحیح از ترکیب وضعیت اقتصاد و فرهنگ جامعه خواهد بود به گونه ای که اگر به درستی و دقیق به آن عمل شود جهش اقتصادی و اجتماعی بسیار چشمگیری برابر کشورهای پیشرفته خواهیم داشت.

 

جوان باید به فکر تولید باشد

امام جمعه موقت ویس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، به اشاره به حدیث امام علی (ع) مبنی بر اینکه فقر به کفر منجر می‌شود اظهار می کند: فقر مالی و نبود اشتغال مناسب به مرور زمان باعث می شود که بسیاری از آرزوها و خواسته های یک فرد نابود شود.

 

«حجت الاسلام علی فدیعمی» می افزاید: به طور مثال اگر در یک خانواده پدر نتواند به درستی از پس از مخارج آن خانواد برآید باعث بروز مشکلات عدیده ای می شود که پرخاشگری اولین رفتار از بروز این مشکل به شمار می آید و همین پرخاشگری خانواده را به یک کانون پر تنش تبدیل کرده و فضا را برای توسعه فرهنگی تنگ می کند.

 

وی با بیان اینکه نبود اشتغال مناسب و برنامه ریزی اقتصادی برای جوان زمینه گرایش وی به ناهنجاری های مختلف را فراهم می کند ادامه می دهد: یکی از مشکلاتی که همواره با آن مواجه هستیم عدم مسلح کردن جوان به برخورد صحیح با آسیب ها است و این مهم متوجه مبلغان دینی می شود که چرا میزان پذیرش عمومی از مبلغان دینی کاهش یافته است.

 

امام جمعه موقت ویس اضافه می کند: این موضوع باید در نظر گرفته شود که جوان باید مخارج حداقلی روزانه خود را تامین کند اما اگر این مخارج از راه های صحیح تامین نشد زمینه گرایش به غیراخلاقیات فراهم می شود و همین مورد با بروز در جامعه مشکلات عدیده ای در زمینه فرهنگ پدید می آورد.

 

وی با اشاره فعالیت مراکز و موسسات خیریه اذعان می کند: در یک سال اخیر شاهد بودیم که مجموعه های خیریه فعالیت بسیار گسترده ای در زمینه توزیع بسته های معیشتی انجام دادند و این کار بسیار شایسته و قابل تقدیر است، اما لازم از هزینه جمع آوری شده از خیرین زمینه اشتغال دائم جوانان را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام فدیعمی تصریح می کند: از نکات دیگری که باید به آن دقت داشت این است که جوانان به دنبال کارهای رسمی و دولتی هستند، اگر نیروی جوانی و فکر پوای جوان در زمینه اقتصادی وارد شود قطعا می تواند نتیجه های بسیار خوبی را به همراه آورد؛ جوان باید به فکر تولید باشد.

 

وی خواستار سرمایه گذاری بر نیروی فکر جوانان شد و عنوان می کند: لازم است که خانواده هایی که از تمکن مالی مطلوبی برخوردار هستند بخشی از سرمایه های خود را به جوانان جهت کارآفرینی اهدا کنند، این اقدام حتی با ریسک بالا زمینه توسعه اقتصادی در جامعه را فراهم می آورد و قطعا از بزهکاری های اجتماعی و انحطاط فرهنگی می کاهد.

 

امام جمعه موقت ویس ابراز می کند: لازم است که سرمایه های اجتماعی که در اختیار مجموعه های خیریه است در راه اشتغال و کار آفرینی خرج شود.

 

در حوزه کسب و کار نباید نگاهمان به دیگران باشد

کارشناس فعالیت های اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز می گوید: توسعه اقتصادی زمینه های مختلفی دارد که باید به آنها دقت کنیم؛ متاسفانه با توجه به وضعیت های چند سال اخیر کشور و همچنین بروکراسی اداری امکان روی آوری به فعالیت اقتصادی  محدود شد.

 

«علی محمد رمضانی» با بیان اینکه موانع بسیاری مقابل یک کار آفرین است می افزاید: باید زمینه کارآفرینی را به ساده ترین شکل برای اعضا جامعه فراهم کرد، در غیر این صورت مصرف گرایی تبدیل به یک اپیدمی در جامعه می شود و اگر تولید نباشد کشور باید به واردات روی آورد و اگر نیاز داخل کشور از درون برطرف نشود باید مشکلات مختلفی روبه رو می شویم.

 

وی با بیان اینکه مصرف گرایی افت یک جامعه است اذعان می کند: در عصر حاضر جامعه ای می تواند نقش اول را در هر حوزه ای ایفا کند که توانایی تولید را داشته باشد، ضعف مدیریتی در فعالیت های اقتصادی در کشور مشاهده می شود که راهکار این مشکل برگزاری دوره های مختلف اقتصادی و کسب و کار برای فعالان این حوزه است.

 

این کارشناس اقتصادی بر لزوم ورود جوانان به حوزه کسب و کارهای مختلف تاکید می کند و ادامه می دهد: سرزمین ایران یکی از مناطقی در جهان است که از همه نعمات الهی به صورت همزمان برخوردار است و این بهترین فرصت برای جوانان بوده که بتوانند زمینه اشتغال خود را فراهم آورند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه کسب و کار نباید نگاهمان به دیگران باشد یاد آور می شود: نگاه به دیگران در حوزه اشتغال اگر با هدف آموزش و تجربه باشد خوب است اما اگر با هدف کارگری باشد تبعات مطلوبی به همراه نخواهد داشت، بنابراین لازم است مدیران زمینه برگزاری دوره هایی که جوانان را به سمت اشتغال و کارافرینی هدایت کند را فراهم آورد.

 

بیانیه گام دوم انقلاب راه کارهای بسیار مطلوبی در زمینه توسعه اقتصادی را بیان کرده است، هرچند که تاکنون خواسته های مقام معظم رهبری در زمینه فعالیت های اقتصادی تحقق نیافته اند اما امید می رود که مدیران انقلابی با بهره مندی از نیروی جوان زمینه اشتغال و کار آفرینی در جامعه را فراهم آورند.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی محمد رمضانی بیانیه گام دوم انقلاب کسب و کار فرهنگ اقتصاد حوزه کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از ورود سرمایه‌گذار آلمانی با ۸۰ میلیون یورو سرمایه در حوزه مدیریت پسماند و تولید برق از این محل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید مجتبی حسینی امروز در نخستین کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، اظهار‌ داشت: روزانه صدها تن زباله در بخش های مختلف این استان تولید می شود که برای بازیافت و مدیریت این پسماندها با ورود سرمایه‌گذار خارجی برنامه‌ریزی شده و قرار است از این مزیت برای تولید برق استان استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و موضوعاتی همچون دفع اصولی و استاندارد پسماندهای صنعتی و غیرصنعتی، گفت:  این موضوع با توجه به ارزش افزوده خوبی که به همراه دارد می تواند در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی نیز نقش بسیار موثری ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ضرورت دارد از حداکثر توان مرکز برای توسعه و شکوفایی استان بهره گرفته شود و مدیران نباید در این زمینه کوتاهی کنند، افزود: بهره‌ گیری هر چه بیشتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک کننده توسعه بهتر اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان خواهد بود.

حسینی از ایجاد سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خرد و کلان استان به دستور استاندار همدان خبر داد و گفت: در این سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان به مردم و متقاضیان معرفی می‌شود و به مشارکت مردم در این طرح‌ها نیز توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی در زمینه اطمینان بخشی به مردم جهت سرمایه‌گذاری در عرصه تولید دغدغه دولت سیزدهم است، بیان کرد: دولت با ایجاد بستر مناسب و حمایت‌های خود سعی دارد این اعتماد را ایجاد کند تا با ورود مردم به عرصه تولید، شاهد تحول چشمگیری در زمینه اقتصادی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه به تبع خط مشی‌های ساست اقتصادی دولت در استان همدان نیز از راهبردهای اصلی فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مردمی کردن آن است، گفت: ستاد تحقق شعار سال در استان تشکیل شده و به طور مرتب شاخص‌ها را در تک تک دستگاه‌های اجرایی متناسب با اهداف تعیین شده مورد بررسی قرار خواهد داد.

افزایش 9000 نفری بیمه شدگان اجباری در سال گذشته

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در ادامه این جلسه از افزایش 9000 نفری بیمه شدگان اجباری در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال بیش از 17 هزار شغل در همدان ایجاد می‌شود.

یوسف شعبانی، اظهار‌ داشت: ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی که در ایجاد اشتغال وجود دارد جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار هستند که امسال با تدبیر معاون اقتصادی استان مقرر شد 42 درصد تسهیلات تخصیصی اشتغال در این بخش هزینه شود.

وی بیان کرد: در تحقق تعهد اشتغال امسال سهم صنعت، خدمات و کشاورزی را مجزا مشخص کرده‌ایم به طوریکه مدیران باید در ارائه گزارشات خود به تفکیک اطلاعات مربوط به سه بخش عنوان شده را داشته باشند.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان همچنین ادامه داد: از تعهد منفی پیش‌بینی شده استان در سال گذشته و امسال موفق شدیم 6000 نفر را کم کنیم.

بیش از یک سوم تعهد اشتغال استان بر عهده صمت است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این جلسه گفت: بیش از یک سوم تعهد اشتغال استان بر عهده صمت می‌باشد و به عبارتی ایجاد 5460 فرصت شغلی بر عهده این سازمان گذاشته شده است.

احمد شانیان با بیان اینکه پنج طرح سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار صمت استان قرار دارد، بیان کرد: میز مشاوره سرمایه‌گذاری در این اداره کل راه‌اندازی شده و این آمادگی وجود دارد که به علاقمندان به سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی استان مشاوره تکمیلی ارائه شود.

وی همچنین به ایجاد پرتال سرمایه‌گذاری آنلاین در صمت استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 300 طرح و پروژه اقتصادی در استان ما مجوز دارند که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و همچنین مگاپروژه‌های استان نیز بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران منصوب شد
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی
  • ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها