Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، برای اولین بار یک زن مسلمان به سمت دادستانی کل در یکی از شهر‌های آمریکا منصوب شد.

بنا به گفته مقامات فدرال، صائمه محسن از ابتدای فوریه دادستان کل جدید شهر دیترویت در ایالت میشیگان خواهد بود. روزنامه دیترویت فری پرس تأیید کرد که محسن ۵۲ ساله پس از کناره گیری متیو اشنایدر، دادستان فعلی دیترویت در تاریخ ۲ فوریه پست دادستان کل فدرال در منطقه شرقی میشیگان را تصدی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن در حال حاضر دستیار دادستان کل در ایالت شرقی است. این زن مسلمان در پاکستان به دنیا آمده و از سال ۲۰۰۲ در دادستانی آمریکا کار می‌کرد. وزارت دادگستری در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد محسن در دفتر مبارزه با خشونت و جرایم دادستان کل ایالات متحده، بخش مبارزه با مواد مخدر و واحد جرایم عمومی خدمت کرده است.

اشنایدر ابراز خوشحالی کرد که این سمت را به دست یکی از بهترین دادستان‌های فدرالی که می‌شناسد، سپرده و گفت که سائمه یک وکیل پویا و با استعداد است و به عنوان اولین زن مهاجر و وکیل مسلمان در تاریخ آمریکا در چنین موقعیتی، نماینده برجسته و مدافع جامعه خواهد بود.

میشیگان ساکنان مسلمان زیادی دارد از جمله یک جامعه بزرگ پاکستانی با مساجد زیادی در سراسر این ایالت وجود دارد.

انتخاب این زن در پی روی کار آمدن دولت جدید آمریکا صورت می‌گیرد. جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید، با هدف کسب آرای مسلمانان در انتخابات، وعده‌هایی برای تغییر اوضاع داده بود؛ وعده‌هایی که برخی آن را نمایشی می‌دانند و در آن امیدی به رفع اسلام‌ستیزی نمی‌بینند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان کل اخبار آمریکا جو بایدن دادستان کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور

فرارو- خیابان‌های مانیپور، ایالت کوچک و خشونت‌آمیز در شرق دور هند علی‌رغم اینکه پرجمعیت‌ترین کشور جهان به سمت انتخابات عمومی می‌رود، ساکت است.

به گزارش فرارو، ۳.۶ میلیون ساکن مانیپور از اولین کسانی خواهند بود که در انتخابات هفت مرحله‌ای روز جمعه (۱۹ آوریل) رای می‌دهند، اما مبارزات انتخاباتی به دلیل ترس از خشونت پشت در‌های بسته برگزار می‌شود.

درگیری در این ایالت ابتدا بر سر تمدید بالقوه حقوق اقلیت «کوکی‌ها» که ۱۶ درصد از جمعیت ایالت را تشکیل می‌دهند، رخ داد که باعث ناراحتی اکثریت «میتی‌ها» شد که ۵۳ درصد را تشکیل می‌دهند.

ساکنانی مانند فرانسیس کیشام از دولت نارندرا مودی به دلیل شکست در پایان دادن به آنچه که منتقدان ترکیبی از هرج و مرج و جنگ داخلی می‌نامند ناامید هستند.

او به همراه همسر و دو فرزندش در یک اردوگاه پناهندگان زندگی می‌کند که به دلیل درگیری که در آن حداقل ۲۲۰ نفر از ماه می‌ کشته شدند، آواره شده‌اند.

کیشام گفت: (نارندرا مودی، نخست وزیر هند) در حال حاضر چه می‌کند؟ آیا مانیپور بخشی از هند نیست؟ آیا ما شهروند هند نیستیم یا چه؟

جنگ بین میتی‌ها و کوکی‌ها، منطقه را به دو منطقه تحت محاصره تقسیم کرده است.

دولت مودی ناآرامی‌ها را ناشی از هجوم پناهجویان از کشور همسایه میانمار می‌داند.

در حالی که نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی مودی است، منتقدان می‌گویند مانیپور، که توسط حزب BJP مودی اداره می‌شود، یک شکست امنیتی و تصویری نادر برای او است.

دیگر خبرها

  • نخستین واکنش آمریکا به انفجار در پایگاه حشدالشعبی
  • نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
  • نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا
  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • (تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی