Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@03:54:01 GMT

پایان مرمت اضطراری مجموعه تاریخی کبودانی خواف

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۱۴۸۹

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی، محمود باعقیده  با بیان اینکه مرمت اضطراری مجموعه تاریخی کبودانی با مشارکت بخش خصوصی پایان یافت، اظهار کرد: با پیگیری فرمانداری شهرستان خواف و در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت صنعتی‌معدنی اپال پارسیان سنگان، تفاهم‌نامه‌ای با هدف حفاظت و حراست از آثار تاریخی شهرستان منعقد شد که بر این اساس در مرحله دوم ۱۶۰ میلیون ریال به‌ منظور مرمت اضطراری مجموعه تاریخی کبودانی خواف اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی مرمت‌های انجام شده در این بنا را جمع‌آوری و بام‌سازی این بنا اعلام کرد و گفت: در پی بارش‌های سال گذشته قسمتی از سقف بنا فرو ریخت و به منظور جلوگیری از خسارت بیشتر و حفاظت از تزئینات داخلی، مرمت اضطراری این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف بیان کرد: این مجموعه از بناهای عصر تیموریان است که شامل مسجد، مزار، آب‌انبار و بافت تاریخی است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مرمت اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت صحن بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل فردین عینی اظهار کرد: در راستای مرمت‌های مستمر مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مرمت و تثبیت کاشی‌کاری و تزئینات صحن اصلی مجموعه انجام می‌شود.
وی افزود: کار مرمت در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با توجه به وسعت مجموعه و تعدد آثار موجود در این مجموعه یک کار مستمر است و همواره در بخش‌های مختلف مجموعه به منظور حفظ و نگهداری اثر مرمت و تثبیت آثار انجام می‌شود.
مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی تصریح کرد: مرمت کاشی‌کاری‌ها و تزئینات در حیاط یا همان صحن اصلی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با توجه به اینکه تقریبا تمام دیوارهای این بخش دارای تزئینات ظریف معرق کاری است نیاز به دقت بالا دارد و یک روند طولانی و دقیق است.
عینی ادامه داد: علاوه بر مرمت کاشی‌کاری صحن اصلی، مرمت بام مجموعه نیز در برنامه این روزهای مجموعه قرار دارد و با مساعد شدن شرایط جوی مرمت این بخش از مجموعه نیز شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۳۵ بنا طی سال گذشته در اردبیل مرمت و بازسازی شد
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • ثبت ملی ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت حیدریه
  • ساختمان‌های تاریخی نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • ثبت ملی بنای تاریخی اداره «نوغان‌داری» تربت‌حیدریه
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد
  • مرمت و بازسازی سالانه ۳۵ بنای تاریخی در استان اردبیل
  • مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی مرمت می‌شود
  • کاشی‌کاری صحن اصلی مجموعه شیخ صفی‌الدین مرمت شد
  • مرمت صحن بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی