Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا توسلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صالح آباد گفت: ۱۹۵ هکتار از اراضی دو حوزه یکه توت (توت صید محمد) و باغکشمیر که با چرای غیر اصولی و استفاده نامطلوب از مرتع تخریب شده بود با مشارکت دامداران و بهره برداران از مرتع احیا و اصلاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: رعایت قرق مرتع در حفظ خاک و تغذیه آب‌های زیر زمینی و افزایش پوشش گیاهی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

رئیس اداره منابع منابع طبیعی صالح آباد ادامه داد: برای حفظ مراتع و چراگاه‌ها و استفاده مطلوب از اراضی مرتعی لزوما با مشارکت دامداران و بهره برداران از مراتع امکان پذیر می‌شود.

توسلی بیان کرد: میزان هزینه اجرای این طرح را ۹۹۸ میلیون ریال اعلام کرد که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین و پرداخت شده است.

انتهای پیام//ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهره برداری طرح آبخیزداری دامداران استان پرداخت نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین

حاج محمدی گفت: عصر روز سه شنبه  ۷ فروردین ماه، بیش از یک هکتار از اراضی ملی حوزه روستای  خیچ و قصر میان، طعمه حریق شد که با اطلاع به موقع ساکنین روستا و حضور ماموران یگان حفاظت، حریق مهار شد.

وی افزود: بیشتر حریق‌های منابع طبیعی منشا انسانی دارد و در این میان  افزایش آموزش و آگاهی بخشی مردم به خصوص جوامع محلی و روستائیان در حفظ و حراست از منابع طبیعی و پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی تاثیر بسزایی دارد.

مسئول منابع طبیعی و آبخیزداری بخش راین بیان کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان، گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۶۵۱ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۶۵۱ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • مرتع داران آذربایجان غربی از چرای زودهنگام دام خودداری کنند
  • اطلاعیه برای مرتع داران آذربایجان غربی
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال