Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای پارلمان کانادا به اتفاق آراء با گنجاندن گروه آمریکایی «پسران مغرور» در فهرست نهادهای تروریستی موافقت کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان کانادا از دولت "جاستین ترودو" خواست تا این گروه راستگرای افراطی را رسما در فهرست تروریستی قرار دهد.

«پسران مغرور» از جمله گروه هایی است که در حمله ششم ژانویه (۱۷ دی ماه)  هواداران "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور نقش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این شورش و اشغال کنگره از سوی هواداران ترامپ، پنج نفر کشته و تعدادی مجروح شدند و مجلس نمایندگان با استناد به نقش آمرانه ترامپ در «تحریک به شورش»، او را بار دیگر استیضاح کرد.

«انریکه تاریو» رهبر گروه "پسران مغرور" در واشنگتن بازداشت و به تخریب اموال عمومی در جریان اعتراض طرفداران ترامپ و همچنین ارتکاب جرم با سلاح گرم متهم شد.

اقدام پارلمان کانادا یک حرکت نمادین است اما از آنجایی که دولت کانادا درحال رصد پسران مغرور است، این اقدام پارلمان می تواند روند گنجاندن آن در فهرست تروریستی را تسریع کند.

پارلمان کانادا از دولت این کشور خواسته است تا «از همه ابزارهای موجود برای جلوگیری از گسترش هواداران برتری نژاد سفید و گروه هایی که نفرت پراکنی می کنند، استفاده کند».

گروه "پسران مغرور" ابتدا با هدایت یک تبعه کانادایی شروع به فعالیت کرد و در سال ۲۰۱۷ میلادی مورد توجه رسانه های کانادا قرار گرفت. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پارلمان کانادا پسران مغرور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد

فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) با انتشار یافته‌های یک تحقیق اعلام کرد: عامل حمله انتحاری فرودگاه کابل در آگوست ۲۰۲۱ فردی به نام عبدالرحمان اللوگری بوده است که پیش از حمله شناسایی نشده بود.

در گزارش جدید سنتکام آمده است که عملیات انتحاری که در روند تخلیه نظامیان آمریکایی در آگوست ۲۰۲۱ روی داد، قابل جلوگیری نبوده و هشدارها درباره وقوع آن و نیز مشخصات مهاجم احتمالی مبهم بوده است.

بر اساس این گزارش، مهاجم انتحاری این حمله تروریستی از اعضای داعش بود که پس از تسلط دوباره طالبان از زندان آزاد شده بود.

یافته‌های تحقیق سنتکام، اظهارات برخی نظامیان امریکایی را درباره اینکه عامل این حمله تروریستی پیش از وقوع انفجار در فرودگاه کابل شناسایی شده بود رد می کند.

سال گذشته تیلر وِرگاس اندورس نظامی آمریکایی که در حمله تروریستی فرودگاه کابل زخمی شده بود، در نشست استماعیه کنگره آمریکا گفته بود تک‌تیراندازان آمریکایی عامل احتمالی این حادثه را در میان جمعیت شناسایی کرده بودند، اما فرماندهان به آنان اجازه ندادند که مهاجم را از پا در آورند.

در حمله انتحاری، مقابل دروازه میدان هوایی بین‌المللی کابل، در چهارم سنبله سال 1400 (آگوست ۲۰۲۱) دست‌کم ۱۳ نظامی آمریکایی و بیش از ۱۷۰ غیرنظامی کشته شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد
  • رئیس پیشین ام‌آی۶: افزودن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی اقدامی بیهوده است
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • یزد، میزبان سومین اردوی تیم والیبال پسران نوجوان
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • چهره‌های با سابقه در فهرست ۹۰ نفره دور دوم انتخابات مجلس/در کدام کلان شهرها انتخابات به دور دوم کشیده شد؟
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • بسکتبال با ویلچر انتخابی پارالمپیک؛ برتری مردان ایران مقابل کانادا
  • انتخابی پارالمپیک پاریس| کانادا مغلوب تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران شد
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد