Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بودجه دانشگاه در لایحه ۱۴۰۰ اظهار کرد: بودجه دانشگاه برای سال ۱۴۰۰ متناسب با رشد هزینه‌ها هیچ افزایشی نداشته است.

او افزود: پیش بینی شده که در سال ۱۴۰۰ دو الی سه هزینه مرتبط با دانشگاه علم و صنعت افزایش پیدا می‌کند که برای ساماندهی به این موضوع و افزایش بودجه پیشنهاداتی را به مجلس ارائه کرده ایم تا بعد از تصمیم گیری‌های لازم از سوی آنان، شاهد رخ دادن اتفاقات خوشایندی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذاکری تصریح کرد: بحث افزایش حقوق کارکنان دانشگاه علم و صنعت در بودجه ۱۴۰۰ دیده نشده و به نوعی این موضوع بار مالی سنگینی را در آینده برای ما به وجود خواهد آورد.

او ادامه داد: کسری بودجه در سال ۱۳۹۸ باعث شده که افزایش حقوق کارکنان در همان سال به سال ۹۹ منتقل شود. به همین منظور برای رفع این معضل از سوی مسئولان قول داده شده که در سال ۹۹ شاهد افزایش ۱۰ درصدی باشیم. اکنون که در ماه یازدهم سال هستیم حدود ۵ درصد هم نسبت به سال گذشته عقب افتاده ایم و هنوز هزینه ای تامین نشده است.

به گفته ذاکری با این فرآیند به نظر می‌رسد که ادامه پیدا کردن این هزینه‌ها تا پایان امسال باعث شود تا بودجه کافی برای دانشگاه قابل تامین نباشد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه هزینه‌های دانشجویی یکی دیگر از مشکلات ما بوده است، تاکید کرد: امسال به علت مجازی بودن آموزش‌ها بخشی از هزینه‌های جاری دانشگاه علم و صنعت صورت نگرفت و طبیعی است که در سال ۱۴۰۰ این هزینه‌ها با نرخ رشد حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی رو به رو شود؛ به همین علت نمی‌توانیم بودجه آن را از راه‌های دیگر تامین کنیم.

ذاکری درباره وضعیت حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها گفت: بحث همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های غیر پزشکی و پزشکی معضل دیگر دانشگاه علم و صنعت است که برای بهبود آن در حال پیگیری هستیم، امیدواریم شاهد بروز اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم چرا که این موضوع باعث شده تا یک بی عدالتی مبلغ حقوق در بین همکاران به وجود آید که در صورت دادن رای توسط مجلس شورای اسلامی بودجه دانشگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

او در پایان گفت: امیدواریم که مجلس در لایحه ۱۴۰۰ تمهیداتی بیندیشد و منابع درآمد دیگری برای دولت شناسایی کرده و به اعتبارات دانشگاه‌ها اضافه کند، چرا که حدود ۷۵ درصد از دستاورد‌های پژوهشی کشور بر عهده ۱۲ الی ۱۳ دانشگاه موجود در کشور است که توجه خاص به این مجموعه‌ها باعث افزایش رشد و شتاب علمی کشور می‌شود؛ به همین علت لازم است تا مجلس نسبت به این موضوع توجه ویژه تری داشته باشد.

بیشتر بخوانید

زمان شروع ترم جدید دانشگاه علم و صنعت مشخص شد جزئیات آخرین اقدامات دانشگاه علم و صنعت برای مقابله با کرونا پیمانکار تغذیه دانشگاه علم و صنعت تغییر می‌کند/ وعده دانشگاه برای جبران تمام هزینه‌ها ۱۵۰ دانشجو در علم و صنعت مسموم شدند/ حضور نماینده‌های وزارت بهداشت در دانشگاه علم و صنعت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت بودجه دانشگاه دانشگاه علم و صنعت بودجه دانشگاه دانشگاه ها هزینه ها سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد

اکبر ایازی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: بودجه فرهنگی شهرداری در پارسال، ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این بودجه در امسال ۲۶ میلیارد تومان و در ۱۲ سرفصل خواهد بود، که این رقم نسبت به پارسال دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید

اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرکرد محله‌محور می‌شود

وی افزود: یک بودجه پنج میلیاردی جداگانه هم برای ساخت فرهنگ سرا با اولویت ساخت در منظریه، ناحیه غرب و خیابان ملت اختصاص داده شد که در مجموع ۳۱ میلیارد بودجه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در نظر گرفته شده است.

ایازی ادامه داد: اتفاقات خوبی برای در حوزه فرهنگی با وجود شهردار جدید افتاد که دلیل آن نگاه خوب به مباحث فرهنگی شهر بود.
منبع: ایمنا

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هزینه ۵۷۰ میلیارد تومانی تملک در منطقه۷ شهرداری قم
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • آینده غرب آسیا به محور مقاومت بستگی دارد