Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون امور فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: نرخ محاسبه مالیات بر درآمد به غیر از حقوق بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۰ معادل ۲۵ درصد تعیین شده است.

محمود علیزاده در یک برنامه تلویزیونی ضمن بیان این مطلب گفت: نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی کشور شش تا هفت درصد و این نسبت در بسیاری از کشورهای منطقه و توسعه یافته خیلی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معادل ۵۰ درصد از مالیات‌های مستقیم معاف و در بخش مالیات بر ارزش افزوده نیز تنها ۳۰ درصد مالیات دریافت می‌کنیم بنابراین، زمانی می‌توان از تولید ناخالص داخلی مالیات بیشتری دریافت کرد که معافیت‌های مالیاتی به سامان برسند.

معاون امور فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: میزان درآمدهای مالیاتی از ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده که نشان دهنده افزایش ۴۰ درصدی مالیات نسبت به پایه و ۱۰۲ درصد نسبت به قانون بودجه است.

علیزاده در واکنش به صحبت‌های مبنی بر عملکرد ضعیف این سازمان در اجرای مالیات خانه و ماشین‌های لوکس گفت: در این زمینه به یک آیین نامه احتیاج داشتیم که اگر از سوی دولت تصویب شود، سریع مکانیزم اخذ مالیات آغاز می‌شود. همچنین، دارندگان خودروهای لوکس باید تا پایان دی ماه نسبت تسلیم اظهارنامه خود اقدام می‌کردند که حالا اقدام موردنظر از سوی سازمان امور مالیاتی برای این افراد صورت می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی تا پایان ماه جاری سامانه مربوط به این قانون آماده می‌شود و کلیه فعالان اقتصادی می‌توانند برای شروع فعالیت خود در این سامانه ثبت نام کنند.

 

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از وصول بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران ناشی از پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سید محمد هادی سبحانیان درباره وضعیت وصول معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲ گفت: با اتخاذ راهبرد مبارزه با فرار مالیاتی و ارتقای عدالت مالیاتی در دوره تحولی نظام مالیاتی، اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای از سوی اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه این سازمان در طی سال گذشته انجام شد، بیش از ۱۱۰ همت از پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی انجام شد.

سبحانیان با بیان اینکه وصول مالیات پرونده‌های موسوم به شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی از ابر بدهکاران کلان، نقش مؤثری در تحقق عدالت اجتماعی دارد، افزود: در همین راستا، حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از وصولی یادشده به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کالابرگ الکترونیکی، مطالبات گندمکاران و کلزاکاران، مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی و نیز یارانه‌های نقدی دهک‌های مشمول از شرکت‏های پتروشیمی، فولادی و سیمانی بدهکار به وزارت نفت صورت گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی
  • مجازات فرار مالیاتی چیست؟
  • مالیات دهندگان بخوانند! / مجازات فرار مالیاتی چیست؟
  • فرار مالیاتی چه مجازاتی دارد؟