Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@10:37:42 GMT

انشعابات ویلاهای غیرمجاز در البرز قطع می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۱۹۴۳

انشعابات ویلاهای غیرمجاز در البرز قطع می‌شود

رفیع یگانه، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به روند تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و رفع تغییر کاربری غیر مجاز، گفت: طی اقداماتی که در چند ماه اخیر در دستورکار قوه قضاییه قرار گرفت موفق شده ایم بسیاری از اراضی دولت آزادسازی شوند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه اجازه راه اندازی ماهی سرا، زمین کشاورزی و فعالیت‌های اینچنین به متقاضیان داده می‌شود، افزود: با توجه به اینکه این زمین‌ها خارج از محدوده شهری قرار دارد و طبق قانون راه و شهرسازی اجازه سکونت و ساخت و ساز داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری یادآور شد: از نظر قانون زمین‌ها و ویلاهای قولنامه ایی به رسمیت شناخته نمی‌شود و باید سند داشته باشند تا بتوانیم اجازه ساخت و ساز به متقاضی بدهیم.

این مقام مسؤول از پلمب ویلاهای غیر مجاز خبر داد و گفت: با این تفاسیر تا زمانی که ویلا تخریب شود آب، برق و گاز این ویلاها ها قطع خواهد شد، سپس تعیین و تکلیف اراضی صورت خواهد گرفت.

یگانه در رابطه با اینکه برخی نسب به غیرمجاز بودن ویلا بی اطلاع هستند، اظهار کرد: عدم آگاهی به قانون مسؤولیت را از طرف سلب نمی‌کند، در شهر و زمانه ای زندگی می‌کنیم که به صورت مداوم و از طرق مختلف اطلاع رسانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: ساخت و ساز غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: با دستور قضایی و تخریب ۲۹ مورد از اراضی زراعی و باغی شهرستان پردیس، بیش از ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، محرم قاسم نژاد در حاشیه تخریب و آزادسازی اراضی شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با دستور دادستان در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی و به استناد ماده 2 قانون کاربری اراضی 29 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در روستاهای ترقیان و سنجریان در بخش جاجرود و روستای گلخندان در بخش بومهن تخریب و آزادسازی شد.

وی افزود: با اقدامات پیشگیرانه، جهاد کشاورزی در چند مرحله قبل از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اخطار صادر شده بود و درنهایت با اعلام و دیوارنویسی به متخلفان جهت تخریب اقدام شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس یادآور شد: 29 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز شامل دیوارکشی، فنس کشی بنا و ویلا بود و با اخذ دستور فضایی تخریب و به حالت اولیه خود باز گشت.

قاسم نژاد در ادامه تصریح کرد: در حین تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز با 4 حلقه چاه آب غیرمجاز برخورد کردیم که با هماهنگی منابع امور آب شهرستان پردیس فعالیت چاه‌ها متوقف و مسدود شد.

جلوگیری از تخریب 16هکتار اراضی جنگلی نوشهر

وی تأکید کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در سال 1402 و در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز تعداد 335 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز را تخریب و بیش از 57 هکتار از اراضی کشاورزی پردیس آزادسازی و به حالت اولیه خود باز گشت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان جهت خرید زمین‌های زراعی و باغی قبل از هر اقدامی از بخشداری و جهاد کشاورزی استعلام لازم و آگاهی از ملک مورد خریداری داشته باشند تا در دام سودجویان قرار نگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۱۹ انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد
  • شناسایی بیش از ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در خواف
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • شناسایی نیروی کار اتباع خارجی غیر مجاز در استان البرز 
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • قلع و قمع ۲ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای باروج یامچی
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز