Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: نخستین مورد از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به تازگی در یکی از مناطق روستایی شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان مشاهده شد. - اخبار استانها -

مصطفی کنارکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز ؛ اظهار داشت: در پی گزارش دریافتی مبنی بر وقوع تلفات در طیور بومی در یک واحد روستایی شهرستان دشت آزادگان، بلافاصله اکیپ‌های واکنش سریع بررسی و مراقبت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان خوزستان به محل مورد نظر اعزام و اقدام‌های قرنطینه‌ای و ضدعفونی و همچنین نمونه‌برداری را انجام داده و نمونه‌های آن را به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی مبنی بر مثبت بودن واحد از نظر آنفلوآنزای فوق حاد پرنده‌گان‌، اکیپ‌های واکنش سریع اداره کل دامپزشکی خوزستان برای جمع آوری و معدوم سازی برابر با شیوه نامه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور  وارد عمل شده و در کوتاه‎‌ترین زمان ممکن طیور موجود در واحد آلوده جمع آوری و مطابق با دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی شدند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه عملیات پاکسازی، ضدعفونی و معدوم سازی محل آلوده انجام شده است گفت: در زمان حاضر در هیچ یک از واحدهای صنعتی پرورش طیور استان و هم چنین واحدهای روستایی طیور بومی استان تلفات یا مورد خاصی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود ندارد و اکیپ‌های رصد و پایش  در حال انجام مراقبت های فعال و غیر فعال به صورت شبانه روزی در همه نقاط استان هستند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند با اطمینان خاطر گوشت مرغ و تخم مرغ مورد تأیید اداره کل دامپزشکی استان خوزستان مصرف کنند  و در این خصوص هیچ گونه مشکلی برای  مصرف وجود ندارد.

خروج بدون مجوز تخم مرغ از استان قزوین ممنوع شد مردم از کمبود تخم‌مرغ فله‌ای در بازار بیرجند گلایه دارند انتقاد رئیس سازمان دامپزشکی از پنهانکاری درباره شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از شهروندان خواست از خرید مرغ زنده صنعتی و بومی که در سطح معابر عرضه می‌شود به صورت جدی خودداری کنند.

انتهای پیام/341/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آنفلوآنزای فوق حاد دامپزشکی خوزستان سازمان دامپزشکی حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

به گزارش ورزش سه، عبدالله ویسی سرمربی فولاد خوزستان پس از شکست یک بر صفر مقابل مس رفسنجان در کنفرانس خبری حاضر شد و در گفتگو با خبرنگاران گفت: می‌دانستیم بازی پر استرس و پرتنشی داریم و با استرسی که در تک تک بچه‌ها  و هواداران و حتی رسانه بود بازی را شروع کردیم. بازی طوری نبود که بخواهیم ببازیم و برای بردن بازی می‌کردیم.

ویدئو: 330466

او ادامه داد: در دیداری که می‌توانستیم یک امتیاز داشته باشیم، باختیم. تمام تمرکزمان را برای آینده گذاشتیم و شرایط خراب‌تر شده. باید با تمام وجود و انرژی مثبت‌ها به سمت بازی های آینده برویم و به هواداران و مردم خوزستان قول می‌دهم که مردم در پایان فصل اینگونه ناراحت نباشند.

سرمربی فولاد خوزستان تاکید کرد: شرایط سخت است و باید همه به هم کمک کنیم. اینکه بخواهیم ناسزا بگوییم، چیزی را عوض نمی‌کند. به هم کمک کنیم تا پایان فصل فولاد را در لیگ داشته باشیم.

عبدالله ویسی با اشاره به گذشته این تیم توضیح داد: ما فقط به یک برد نیاز داریم و اگر تیم قبل از من هم نتیجه می‌گرفت که نیاز به تغییر نبود. کاروانی است که در این مسیر می‌رود و وقتی شرایط بد باشد، یک چیز را جابه‌جا می‌شود و این در فوتبال ایران عوض کردن سرمربی است. الان همه چیز به عهده من است و یک کالبدشکافی می‌خواهد. ما می‌خواستیم امروز و فردا را استراحت کنیم اما ادامه می‌دهیم تا به شرایط برگردیم. ما ببریم همه چیز برمی‌گردد و انرژی مثبت آن با من است.

دیگر خبرها

  • ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است