Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعدام های ایالتی در آمریکا به موازات اعدام های فدرال در این کشور و با شدت بیشتر از آن ها اجرا می شوند. خبرگزاری میزان – ایالت «تگزاس» آمریکا، رکورد دار اجرای اعدام‌های ایالتی در این کشور است. در عین حال، با وجود درخواست‌های متعدد برای توقف اعدام‌های فدرال از سر گرفته شده توسط «دونالد ترامپ»، چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا، «جو بایدن»، رییس جمهور جدید این کشور هنوز موضع خود را اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «تایم و نیشن»، ایالت «تگزاس»، اجرای اعدام‌های ایالتی را از سال ۱۹۷۲ با پوششی پزشکی از سر گرفته و تشدید کرد. در روشی که تگزاس برای توجیه اجرای اعدام‌های ایالتی در نظر گرفت، مواد کُشنده به فرد محکوم به اعدام تزریق می‌شود. نکته مهم در توجیه مذکور، اجتناب از خشونت بود.   این امر سبب شد تا تگزاس در مرکز احیای اعدام‌های ایالتی و در صدر ایالت‌های اجراکننده اعدام قرار داشته باشد. این ایالت حتی در دوره‌هایی که اجرای حکم اعدام در آمریکا بنا به دلایلی کاهش قابل توجه داشته نیز رکوددار اجرای این مجازات بود.   پنهانکاری در اجرای روند اعدام در ایالت تگزاس، گذشته از شرکت‌های داروسازی تامین کننده مواد کُشنده برای اجرای اعدام و نیز تیم داوطلب آموزش دیده پزشکی حاضر در صحنه اجرای حکم، در مورد بررسی روند اعدام نیز اعمال می‌شود؛ یعنی فقط یک گروه موسوم به افسران اعدام مجاز به مشاهده روند اعدام از پنجره اتاقک اعدام، اجرای این فرآیند را مشاهده می‌کنند.   موضوع قابل تامل دیگر، تاکید محکومین به اعدام به بی گناهی تا آخرین دقایق زندگیشان است. آمار‌ها نیز نشان می‌دهند که بی گناهی شمار زیادی از اعدام شدگان در بررسی مجدد پرونده آن‌ها پس از اجرای حکم تایید می‌شود. ضمن این که در صدور حکم اعدام، تبعیض نژادی ساختاری نقش مهمی ایفا می‌کند.  بیشتر بخوانید:  ۴۹ زندانی آمریکایی همچنان در صف اعدام فدرال  چند نکته درباره اجرای اعدام‌های فدرال در آمریکا در حال حاضر ۴۹ زندانی آمریکایی در صف اعدام قرار دارند. بایدن نخستین رییس جمهور آمریکاست که علنا با اجرای حکم اعدام مخالفت کرد. اما با وجود ورودش به کاخ سفید، هنوز موضعی رسمی در این مورد اتخاذ نکرده است.   اجرای بی سابقه اعدام‌های فدرال در ۶ ماهه آخر ریاست جمهوری ترامپ که در پی از سرگیری اجرای اعدام‌های فدرال پس از وقفه‌ای ۱۷ ساله، انجام شدند، فشار‌ها بر بایدن در این مورد را افزایش داده است.   بایدن در روز‌های نخست ریاست جمهوری خود، دست به اقدامی برای توقف این روند انجام نداد و هنوز مشخص نیست که چه دستوراتی را صادر می‌کند. دولت بایدن نیز از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد. به نظر می‌رسد حتی اعلام دستور توقف اعدام‌های فدرال توسط بایدن، اقدامی نمادین باشد.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل اعدام در آمریکا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اعدام های فدرال حوادث بین الملل اعدام در آمریکا حقوق بشر اعدام های ایالتی اجرای اعدام اعدام های فدرال اجرای حکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه افزایش «یهودستیزی» در تجمعات و اعتراضات در دانشگاه کلمبیا ابتدا به دیدار تعدادی از دانشجویان یهودی این دانشگاه رفت و پس از آن تلاش کرد در جمع معترضان سخنرانی کند اما در این سخنرانی هو شد.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

این در حالیست که گارد مسلح ایالتی تگزاس روز گذشته با لشگرکشی به محوطه دانشگاه تگزاس آستین، به وسیله گاز اشک‌آور، هجوم اسب پلیس، دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را سرکوب کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت یک دانشگاه در ایالت تگزاس؛ درگیری دانشجویان با گارد اسب‌سوار! | فیلم
  • لشکرکشی گارد ایالتی تگزاس برای فلسطین!
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • ببینید | لشگرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به یک دانشگاه؛ در آمریکا چه خبر است؟
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵