Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی چالش «توسعه فناوری محصولات و خدمات شناختی سالمندان» برگزار شد و با این رویداد گسترش ارائه خدمات شناختی به سالمندان را خواهیم داشت. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور؛ مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی چالش «توسعه فناوری محصولات و خدمات شناختی سالمندان» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم تیم‌های برتر این رویداد علمی انتخاب و معرفی شدند و تیم‌ها به صورت حضوری و آنلاین به ارائه طرح‌های خود پرداختند. در پایان پنج تیم در زمینه بازی‌های دیجیتال / رومیزی، واقعیت مجازی و بسته‌های ارتقا و توانبخشی برگزیده شدند.   این تیم‌ها که حمایت‌های مادی و معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری و شتاب دهنده شناختی برای توسعه محصول خود بهره مند می‌شوند.

در جریان این رویداد ۲۰ تیم در زمینه تولید، توسعه و بومی‌سازی؛ بازی‌های دیجیتال، مداد – کاغذی و فیزیکی؛ اپلیکیش و ابزار‌ها و بسته‌های ارتقاء و توانبخشی شناختی به مرحله پیش شتابدهی راه یافته بودند که خدمات منتورینگ در زمینه‌های علوم شناختی و کسب و کار و فنی به صورت آنلاین با همکاری اساتید و متخصصان این حوزه‌ها به تیم‌ها ارائه شد.

افزایش سرمایه شناختی جامعه و پیشگیری از کاهش عملکرد شناختی در بزرگسالان با استفاده از مداخلات و خدمات شناختی یکی از هدف‌هایی است که در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی دنبال می‌شود. در همین راستا نیز از رویداد‌های نوآورانه حمایت می‌کند تا توسعه محصولات فناورانه سرعت گیرد.

«توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی سالمندان» نیز یکی از این رویداد‌ها است که ازسوی شتاب دهنده شناختی و مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران (کارولوکس) و با حمایت ستاد از مرداد ماه امسال آغاز شده بود.

در مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی این چالش، تیم‌های بازی چلچلی، روایت سلحشوران و تیم به کارگیری فناوری واقعیت مجازی در توانبخشی شناختی سالمندان در جایگاه اول تا سوم و تیم‌های کتاب کار شناختی سالمندان و بازی جدی رایانه‌ای برای تمرین شناختی در بیماران با اختلال شناختی خفیف بطور مشترک به عنوان تیم چهارم و تیم‌های استفاده از فناوری واقعیت مجازی در تشخیص و ارتقای کارکرد‌های شناختی کهنسالان و نرم افزار واقعیت مجازی بهیاد، تقویت حافظه سالمندان با رویکرد سرگرمی بطور مشترک عنوان پنجمی این چالش را به خود اختصاص دادند و سه تیم نیز شایسته تقدیر شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توانبخشی معاونت علمی و فناوری سالمندان چالش نوآوری شناختی سالمندان خدمات شناختی واقعیت مجازی پیش شتابدهی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۲۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه و توجه به نیاز‌های روز جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در نشست شورای سیاستگذاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به زمینه شکل گیری ایده و اجرایی سازی این رویداد، «کمک به حل مسائل اجتماعی از طریق ظرفیت‌های اجتماعی، ابزار‌های نوآورانه و فناورانه» را ماهیت ذاتی صنایع خلاق دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه بزرگترین جامعه آماری کشور، حوزه صنایع فرهنگی و نرم است؛ نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در گروه‌های مختلف جامعه ورود پیدا کند.

مسعود حسنلو افزود: یکی از اهداف برگزاری این رویداد نگاه نوآورانه، آینده‌نگرانه و غفلت نکردن از نیازهاى روز جامعه در عرصه‌ها و سطوح مختلف است. همچنین این رویداد با محور ترویج و جلب توجه سیاستگذاران، تصمیم سازان و تصمیم گیران به عرصه مهم و راهبردی صنایع خلاق است.

دبیر اجرایی رویداد هم خاطرنشان کرد: نشست‌های تخصصی، بخش نمایشگاهی، رونمایی، روایت پیشرفت، حکمرانی، سرگرمی، مشارکت عمومی، همرسانی، مشاوره، رقابت و مسابقه، تقدیر و ارزیابی و سخنرانی از جمله بخش‌های مختلف مانوین است.

یاسر قرائی گفت: رویداد «مانوین» با هدف ارائه دستاورد‌های صنایع خلاق همزمان با نمایشگاه «اینوتکس ۱۴۰۳» در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت در تامین محتوای بخش روایت پیشرفت، مشارکت در نشست‌ها، دعوت از فعالان و صاحب‌نظران، حضور واحد‌های نوآور، خلاق و فناوری مستعد و توانمند در بخش نمایشگاهی، معرفی ظرفیت‌های استانی در حوزه‌های فناوری فرهنگی نرم، توجه به بخش بازار پردازی و لزوم زنجیره ارزش محصولات صنایع فرهنگی و نرم از جمله انتظاراتی است که از اعضا شورای سیاست‌گذاری می‌رود.

دیگر خبرها

  • کاربران ایرانی در میدان نبرد فضای مجازی هم پیروز هستند
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس ۱۴۰۳
  • ماجرای ورود پارک علوم و فناوری به فیلمنامه‌نویسی
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه و توجه به نیاز‌های روز جامعه
  • رویداد بین المللی نوروتاک