Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وجود میدان میوه و تره‌بار به ویژه در شهرهای گردشگرپذیر با توجه به نوسان‌های قیمت ناشی از حضور گردشگران، نقش مهمی در تنظیم بازار و تسهیل دسترسی همه شهروندان منطقه به انواع میوه و تره‌بار دارد. این زیرساخت مهم در استانی مانند مازندران علاوه بر نقش تأمین محصولات مورد نیاز مصرف‌کنندگان، در زمینه عرضه محصولات تولیدی باغداران و کشاورزان منطقه نیز می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در شهرستان نور تا کنون بازار مناسبی که به عنوان میدان بزرگ میوه و تره‌بار مورد استفاده مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محصولات مختلف باغی قرار بگیرد وجود نداشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان نور با بیان این که این شهرستان با بهره‌برداری از میدان بزرگ میوه‌ و تره‌بار به نخستین شهر دارای نظام کلان توزیع میوه و تره‌بار در غرب استان تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: این مجموعه ۶۰ غرفه‌ای که سال‌ها پیش راه‌اندازی آن متوقف شد و فعالیت آن به تعویق افتاد، قرار است در دهه فجر امسال خدمت‌رسانی به شهروندان نور و مناطق اطراف را آغاز کند.

علی شادمان اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر نشست‌های هفتگی منظمی برای بازگشایی میدان میوه و تره‌بار شهرستان نور با مدیران شهرستان و مالکان این مجموعه برگزار شد که خروجی این پیگیری‌ها حل مشکلات مربوط به این مرکز بزرگ شهری عرضه محصولات باغی و آماده شدن مجموعه برای آغاز به کار و اشتغال ده‌ها جوان منطقه است. راه‌اندازی این مجموعه با توجه به توانمندی‌های موجود در این شهرستان برای بیش از ۲۰۰ نفر می‌تواند شغل ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان نور در زمینه تولید محصولات متنوع کشاورزی برای عرضه در بازار داخلی و صادرات به کشورهای همجوار نقش مهمی دارد، تصیم گرفتیم با کمک و همدلی مردم و مسئولان شهرستان این مجموعه را راه‌اندازی کنیم تا شهرستان نور به عنوان یکی از مناطق اصلی توزیع میوه و تره‌بار در غرب مازندران معرفی شود.

این مسئول بر تسریع آماده‌سازی این میدان تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی این مجموعه می‌تواند نقش مهم حمایتی برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی داشته باشد و همچنین از طرفی سبب به تعادل رسیدن قیمت‌ها و عرضه محصولات با قیمت‌های مناسب برای شهروندان و سایر مصرف‌کنندگان شود.

چشم‌انداز صادراتی

طبق اعلام متولیان راه‌اندازی این بازار، روند طراحی و واگذاری انشعابات آب، برق و گاز در حال انجام است و با توجه به تعیین اجاره‌بهای مناسب برای غرفه‌ها، تعدادی از غرفه‌های این مجموعه با حضور سرمایه‌گذاران و بازاریان اجاره داده شده و این روند ادامه دارد.

رئیس هیات مدیره تعاونی پایانه صادراتی شهرستان نور نیز با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این میدان میوه و تره‌بار در دهه فجر، گفت: خوشبختانه با همراهی فرماندار شهرستان نور و مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی پس از سال‌ها موفق به آماده‌سازی این مجموعه برای ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان منطقه و بازاریان حوزه میوه و تره‌بار شدیم.

روح‌الله حسینی افزود: یکی از مشکلات مردم این منطقه خرید محصولات باغی و میوه و تره‌بار با قیمت مناسب است که با راه اندازی این مجموعه می‌توانند به راحتی و با قیمت مناسب این محصولات را در یک مجموعه متمرکز تهیه کنند. این بازار قرار است به مرکز اصلی تبادلات تجاری میوه، تره‌بار، خشکبار و مواد غذایی به صورت عمده و جزیی در این منطقه از استان تبدیل شود.

وی با اشاره به اهداف بلندمدت اجرای این پروژه و برنامه‌ریزی برای تبدیل این مرکز به پایانه صادرات محصولات باغی و کشاورزی منطقه، اظهار کرد:  این مجموعه با سهامداری و سرمایه‌گذاری ۴۷ نفر در فاز نخست با پنج هزار متر مربع مساحت شامل ۵۰ غرفه در داخل میدان و ۱۳ دهنه مغازه بیرون از محوطه به بهره‌برداری می‌رسد. در فاز دوم هم صادرات محصولات استان مازندران به کشورهای آسیایی را مد نظر داریم که امیدواریم با همراهی مسئولان و بازرگانان بتوانیم این هدف را نیز محقق کنیم. با توجه به نقشه اجرایی و موقعیت جغرافیایی این بازار، در صورت همراهی بازاریان و استقبال شهروندان از تهیه محصولات در این بازار، امکان تبدیل شدن این مجموعه به قطب میوه و تره‌بار غرب مازندران وجود دارد.

میدان میوه و تره‌بار شهر نور در ابتدای جاده چمستان، جنب مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد و با توجه به فعال بودن خط تاکسیرانی در این مسیر، زیرساخت دسترسی شهروندان به این مجموعه نیز فراهم است.

برچسب‌ها مازندران بازار محصولات نور دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران بازار محصولات نور مازندران بازار محصولات نور دهه فجر اخبار کنکور میدان میوه و تره بار راه اندازی مصرف کنندگان شهرستان نور دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بخش تحول زیرساخت‌های ورزشی، موفق شدیم جلسه شورای عالی ورزش را با حضور رئیس جمهور برگزار کنیم و یکی از مشکلات، پروژه‌های نیمه‌تمام بود و با کمک سازمان برنامه و بودجه، ۳۴۲۸ پروژه شناسایی شدند و قرار شد پروژه جدیدی را آغاز نکنیم تا پروژه‌های نیمه تمام به ثمر برسد. ۷ هزار میلیارد برای تکمیل این پروژه‌ها پیش بینی شده است. نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد صورت گرفته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، كيومرث هاشمي در مراسم اختتاميه جشنواره قهرمان ايران گفت: شروع امروز ما با يك حركت بزرگ انجام شد و خصوص‌سازي سرخابي‌ها با عنايت و حمايت دولت انجام شد و اميدوارم راه‌ خصوصي‌سازي ورزش با حمايت همگان انجام شود. واگذاري سرخابي‌ها در راستاي حكمراني ورزش است و به دنبال اين هستيم تا وزارت ورزش خود را از سطح اجرايي دور كند و به مرحله نظارت برسيم.

او ادامه داد: برگزاري اين مراسم حاصل زحمت دست‌اندركاران و همكارانم در وزارت ورزش و فدراسيون هاي ورزشي بود و اميدوارم با برگزاري اين مراسم در معرفي ظرفيت‌هاي ورزش قهرماني بهره ببريم. از شبكه ورزش براي برگزاري اين مراسم تشكر مي‌كنم.

هاشمي افزود: مجموعه ورزش كشور در يك حركت هماهنگ اين افتخارات را كسب كرده‌اند و ضمن حفظ توان رقابتي، اقداماتي را براي تحول مسائل ورزش كشور در نظر گرفتيم و تلاش ما بر اين است تا پايان اين دولت، برخي از اين مشكلات را برطرف كنيم.

او افزود: در بخش تحول زيرساخت‌هاي ورزشي، موفق شديم جلسه شوراي عالي ورزش را با حضور رئيس جمهور برگزار كنيم و يكي از مشكلات، پروژه‌هاي نيمه‌تمام بود و با كمك سازمان برنامه و بودجه، ۳۴۲۸ پروژه شناسايي شدند و قرار شد پروژه جديدي را آغاز نكنيم تا پروژه‌هاي نيمه تمام به ثمر برسد. ۷ هزار ميليارد براي تكميل اين پروژه‌ها پيش بيني شده است. نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد صورت گرفته است.

وزير ورزش و جوانان در خصوص برنامه اين وزارت‌خانه براي تجهيز مجموعه ورزشي آزادي گفت: توانستيم براي اين مجموعه ۱۲۰۰ ميليارد بودجه در نظر بگيريم و احداث مجموعه بين‌المللي تهران در دستور كار قرار گرفته و اتفاقات خوبي رخ داده است و با استفاده از ظرفيت‌هاي پيمانكارهاي داخلي و خارجي، اميدوارم مجموعه‌اي را در شان ورزشكاران بسازيم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



هاشمي در خصوص روند طرح آمايش سرزمين گفت: اين طرح در جلسه شوراي عالي ورزش تصويب شد و قرار است تا ۴ ماه آينده كارهاي مربوطه‌اش انجام شود. يكي ديگر از مسائلي كه مد نظر قرار گرفته، رسيدگي به مشكلات قهرمانان است كه به عنوان يك محور اصلي در مجموعه ورزش كشور، در دستور كار قرار گرفته است. ما مطالبات دو سال گذشته قهرمانان را توانستيم پرداخت كنيم و براي باقي‌ مانده مطالبات هم در مراسم تجليل از قهرمانان كارهاي لازم را صورت خواهيم داد.

وزير ورزش و جوانان گفت: اصلاح طرح قانون سرباز قهرمان و طرح مشاغل ورزشكاران در دستور كار قرار گرفته است و با تصويب اين قانون اميدوارم اتفاقات خوبي رخ دهد. همچنين بحث شهرك مسكوني در كميسيون‌هاي مختلف مجلس دارد بررسي مي‌شود تا از اين ظرفيت هم بهره ببريم.

هاشمي افزود: يكي ديگر از اولويت‌هاي ما، اصلاح ساختار اساس‌نامه حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان بود كه تواستيم مقدار قابل توجهي از مقادير را افزايش و زنده كنيم.

او خاطرنشان كرد: اصلاح اساس‌نامه فدراسيون ورزشي يكي ديگر از برنامه‌هاي ما است كه هر فدراسيون بايد اساس‌نامه تخصصي خود را داشته باشد تا اختيارات بيشتري به مجموعه فدراسيون داده شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


هاشمي درخصوص حق پخش تلويزيوني گفت: در قانون برنامه هفتم، بحث حق پخش تلويزيوني است و داريم آيين‌نامه‌اي را تدوين مي‌كنيم تا به تصويب برسد و بحث فيرپلي مالي را هم داريم پيگيري مي‌كنيم و اميدوارم اين آيين‌نامه تدوين شود و اتفاقات خوبي رقم بخورد.

وزير ورزش و جوانان در خصوص توسعه و كمك به تجهيزات ورزشي فدراسيون‌ها گفت: كمك به تجهيزات ورزشي فدراسيون‌هاي ورزشي با كمك وزارت نفت دارد صورت مي‌گيرد تا نوسازي را در اين زمينه صورت دهيم. تقويت زيرساخت‌ها براي ميزباني رويدادها و گسترش ميزباني در شهرهاي ديگر از اولويت‌هاي ما است.

وزير ورزش و جوانان در خصوص توسعه ورزش همگاني گفت: در تقويت و توسعه ورزش همگاني، ۹ دستگاهي كه فعاليت ورزشي دارند، در برنامه و امور حضور دارند و در راستاي اين مساله، برنامه ملي پيشرفت ورزش كشور به تصويب رسيد و اميدوارم تكليف ورزش كشور را به طور كلي مشخص كنيم تا توسعه ورزش همگاني به عنوان يك اولويت پيش برود.


او درباره برنامه نظام جامع باشگاه‌داري گفت: نظام جامع باشگاه‌داري كارهايش انجام شده است و يكي از اولويت‌هاي ما بود و در دستور صحن مجلس قرار گرفته است. ما نزديك به ۳۴ هزار باشگاه ورزشي در سراسر كشور داريم و اين در اشتغال‌زايي مي‌توانند كمك كنند. اميدوارم نظام تخصصي مشاغل ورزشي را با كمك دولت شكل دهيم و شاهد رشد و گسترش ورزش كشور باشيم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • طرح بزرگ برق‌ آبی اوماتویا در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد
  • طرح بزرگ برق‌ آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد
  • افتتاح طرح بزرگ برق‌آبی اومااویا در سریلانکا توسط رئیسی
  • فیلم/ حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا
  • افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال
  • مجموعه ساعت های 6.5 میلیون دلاری سلطان برونئی (عکس)
  • گزارشی از تولد رادیو در ایران؛ از هیاهوی مردم در میدان توپخانه تا نخستین آوازخوانان
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد