Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری تونس بر مخالفت خود با اقدام نخست وزیر این کشور در اصلاح کابینه و تغییر وزراء تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، قیس سعید، رئیس جمهوری تونس خاطرنشان کرد که با اصلاحات اعمالی هشام المشیشی، نخست وزیر این کشور در شانزدهم ژانویه در کابینه مخالفت خواهد کرد.

قیس سعید ضمن ابراز نگرانی خود نسبت به عدم حضور زنان در لیست وزرای جدید احتمالی، در ادامه افزود، اصلاح کابینه و تغییر وزراء از نظر روال اجرایی آن، برخلاف قانون اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری تونس همچنین تصریح کرد، احتمال دارد برخی اعضای کابینه جدید منافع مشترک نداشته باشند و منافع آنها متفاوت باشد.

المشیشی امروز (سه‌شنبه) اصلاحاتی که هفته گذشته اعلام کرده بود، با هدف کسب رأی اعتماد در مقابل پارلمان مطرح خواهد کرد.

پیشتر نخست وزیر تونس از اصلاح کابینه و تغییر در ۱۱ وزارتخانه از جمله دادگستری، کشور و بهداشت خبر داده بود.

المشیشی عنوان کرد که این اصلاحات با هدف حفظ دولت تکنوکرات مستقل و مورد حمایت با یک پشتیبانی سیاسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییر کابینه تونس نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر موضع فرانسه در برگزاری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از insidethegames؛ امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد برگزاری مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس گفت: ما برای نقشه دوم برگزاری افتتاحیه ورزشگاه پارک دو پرنس را در نظر گرفته ایم و اگر از لحاظ امنیتی به مشکل بخوریم مراسم را در این ورزشگاه برگزار می‌کنیم.   مکرون همچنین گفت: ما برای برگزاری افتتاحیه ساختمان تروکادرو روبروی برج ایفل را هم در نظر داریم و باید دید تا آن زمان شرایط چگونه خواهد بود.   رئیس جمهور فرانسه در مورد تهدیدات احتمالی گفت: فکر می‌کنم هواپیما‌های بدون سرنشین یک تهدید برای ما محسوب می‌شود و جنگ اوکراین و غزه دلیلی است که ما باید تمامی جوانب را در نظر بگیریم و این تهدیدات به همین دو دلیل برای ما وجود دارد.   وی در ادامه گفته است: تلاش می‌کنیم در دوره برگزاری المپیک آتش بس را در این کشور‌ها بر قرار کنیم و این پیشینه تاریخ المپیک است که در زمان برگزاری باید در تمام جهان صلح و در مناطق جنگی آتش بس برقرار باشد.   پیش بینی می‌شود در زمان برگزاری مراسم افتتاحیه ۳۰۰ هزار نفر از نزدیک و ۲۰۰ هزار نفر از منازل و خیابان‌های اطراف و همچنین ۱۰ میلیون بیننده تلویزیونی این مراسم را مشاهده کنند.

دیگر خبرها

  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • طرح های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان های سمنان افتتاح می شود
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • تغییر موضع فرانسه در برگزاری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴
  • زخمی شدن ۵ فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه جلزون
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • دولت سیزدهم زیر تیغ انتقادات/رئیسی تن به تغییر کابینه می‌دهد؟ +جدول
  • دولت سیزدهم زیر تیغ انتقادات /رئیسی تن به تغییر کابینه خواهد داد؟ +جدول
  • دولت سیزدهم در لبه پرتگاه /رئیسی تن به تغییر تیم اقتصادی خواهد داد؟ +جدول