Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی ابهر گفت: با توجه به وضعیت آبی ابهر، کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بازگشایی می‌شود.

عبدالحسین بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شیوع کرونا فعالیت کتابخانه‌های عمومی در ابهر را نیز تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی کتابخانه‌های عمومی در ابهر، همه تلاش‌ها بر پایه رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و نیز حفظ سلامت‌ مراجعین استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه خدمات کتابخانه‌ای در محل کتابخانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، اضافه کرد: استفاده از ماسک برای همه کارکنان، کتاب‌داران، مراجعان و اعضا اجباری است.

این مسئول با پرداختن به این مطلب که کتابخانه‌های روستایی و کتابخانه‌های شهری که با یک نفر نیرو اداره می‌شود، طبق بخشنامه شیفت‌بندی و ساعت کاری کتاب‌خانه دایر خواهد بود، ادامه داد: کتابخانه‌های شهری با بیش از یک نفر نیرو در طول هفته شیفت صبح و عصر، طبق بخش‌نامه شیفت‌بندی و ساعت کاری دایر خواهند بود.

بختیاری با یادآوری این موضوع که کتابخانه‌ها به صورت مخزن بسته اداره می‌شود، یادآور شد: حضور خردسالان و کودکان در کتاب‌خانه به دلیل رعایت نشدن مسائل بهداشتی و ... ممنوع است و صرفاً والدین می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز آن‌ها را از کتابخانه امانت بگیرند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی ابهر از قرنطینه کتاب‌ها در ایام کرونا نیز خبر داد و افزود: کتاب‌های برگشتی باید در قفسه قرنطینه با درج تاریخ برگشت و به مدت یک هفته قرنطینه و سپس به مخزن منتقل شود.

وی با بیان اینکه امکان استفاده از سالن مطالعه با ظرفیت یک‌سوم میسر خواهد بود، خاطرنشان کرد: همه مراسم و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها همچنان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان همه باهم علیه کرونا استانی فرهنگی و هنری کتابخانه های عمومی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه عهده دار بازسازی کتابخانه آبادان

حکیم قیم مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: با هدف توسعه کتابخوانی در این شهرستان، شرکت پالایش نفت آبادان آمادگی این شرکت برای حمایت از پویش های کتاب‌خوانی و توسعه فرهنگ مطالعه در سطح شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را اعلام می کند.

او تعیین یک پایگاه ثابت همچون مساجد در نقاط حاشیه ای و مساجد را به عنوان یک پیشنهاد عنوان کرد و گفت : در صورت اجرا شدن این طرح پالایشگاه نیز در تامین کتاب و ارائه خدمات مشارکت خواهد کرد.
او آمادگی شرکت پالایش نفت آبادان برای مشارکت در بازسازی کتابخانه ثامن ائمه و کتاب‌خانه نابینایان شهرستان و کمک به روزآمد کردن کتاب‌های خط بریل را نیز اعلام کرد.

قیم با تاکید بر اینکه هرگونه هزینه کرد در بحث کتاب‌خوانی نوعی سرمایه‌گذاری است، ارائه خدمات به  ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر را از اهداف این شرکت در بحث عمل به مسئولیت‌های اجتماعی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر
  • ورود «شهر شکل‌ها ۲» به کتابفروشی‌ها
  • ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان تهران اضافه شد
  • پالایشگاه عهده دار بازسازی کتابخانه آبادان
  • کامران فانی کیست و چه کرده است؟