Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@12:53:17 GMT

تبعیض میان کارکنان شهرداری اصفهان رفع شده است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۳۴۷۸

تبعیض میان کارکنان شهرداری اصفهان رفع شده است

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در گذشته تبعیض‌هایی بین کارمندان رسمی و قراردادی و شرکتی وجود داشته که با همت و پیگیری شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان این نوع تبعیض‌ها مرتفع شده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به نحوه عملکرد شهرداری اصفهان و سازمان‌های وابسته اظهار کرد: حدود شش هزار و ۵۰۰ نفر به صورت رسمی و پیمانکاری، قراردادی و شرکتی در مجموعه شهرداری مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت‌های وابسته به شهرداری نیز در امر خدمت رسانی مشغول به انجام فعالیت‌های خود هستند و نزدیک به پنج هزار و ۱۰۰ نفر دیگر نیز در ۱۱ شرکت مسئولیت عظیمی برای حمل پسماند، توسعه فضای سبز و تعمیرات را به عهده دارند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر تمام این شرکت‌ها و نیروها باهم هماهنگ و پیوسته نباشند قطعاً یکی از پایه‌های خدمات شهرداری دچار خلل و آسیب خواهد شد.

وی تاکید کرد: اصفهان یکی از شهرهای نمونه‌ای است که کارگران خدماتی آن به صورت منظم از یک ساعتی مشخص در شب تا پاسی از صبح مشغول جمع‌آوری زباله محلات و خیابان‌ها هستند.

برشان با بیان اینکه ۱۵ سازمان وابسته به شهرداری مشغول به فعالیت‌های خدماتی هستند، افزود: در این دوره از شورا برخی از سازمان‌های وابسته به شهرداری با تصویب شورای شهر به الگوی درآمد پایدار رسیدند؛ به‌طور مثال سازمان زیباسازی بخشی از درآمد پایدار خود را از طریق دریافت عوارض نصب دکل‌هایی که در شهر قرار دارد و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، درآمد پایدار خود را از طریق دریافت عوارض ارزش افزوده تراکم دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: هزینه‌ای که مسافران برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی می‌پردازند مقدار بسیار ناچیزی در مقابل هزینه‌هایی است که شهرداری برای تأسیسات ناوگان اتوبوسرانی متحمل می‌شود اما با این وجود ناوگان حمل‌ونقل عمومی اصفهان درحال خدمت‌رسانی بوده و توسعه خط دو قطار شهری نیز به سرعت در حال پیشرفت و تکمیل است.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در شرایط نابسامان مالی و شیوع کرونا حقوق معوقی در شهرداری نداشته‌ایم، گفت: مدیریت شهری خود را متعهد به تأمین معیشت کارکنان همه شرکت‌های خدمات رسان از جمله افراد شرکتی، رسمی و نیروی سازمان‌های وابسته می‌داند و تمام سعی و تلاشمان بر این بوده که حقوق و مزایای این شرکت‌ها دچار تعویق نشده و سر موقع پرداخت شود.

وی تصریح کرد: شهرداری پاداش و سنوات مناسبت‌های مختلف را برای مجموعه خود و شرکت‌های مستقیم و ۱۱ شرکت وابسته‌ای که کار خدمات و نظافت را انجام می‌دهند در نظر گرفته و پرداخت کرده است و یا از طریق اصفهان کارت طبق همان تاریخ‌های مناسبتی به صورت نقدی یا کالا از کارکنان خود حمایت می‌کند.

برشان اضافه کرد: در گذشته تبعیض‌هایی بین کارمندان رسمی و قراردادی و شرکتی وجود داشته که با همت و پیگیری شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان این نوع تبعیض‌ها مرتفع شده است؛ همچنین باید در نظر داشت تا امکانات و شرایطی را که می‌توان برای بازنشستگان این سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم شود بدون هیچ‌گونه ممانعت و تعللی ارائه شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: پرداخت حقوق و مزایا همچنین پرداخت‌های مناسبتی و رفع تبعیض بین مجموعه‌هایی که در شهرداری کار می‌کنند تا حدی که مقررات اجازه دهد، اجرا می‌شود.

برشان گفت: شیوع کرونا مشکلات بسیاری را برای حمل و نقل عمومی ایجاد کرد، چه در حوزه تاکسیرانی و چه در مترو و اتوبوسرانی در همین راستا تمامی تلاش مدیریت شهری در سازمان قطار شهری و یا اتوبوسرانی، سازمان نظارت بر تاکسیرانی همه تلاش خود را کردند که تهدیدهای کرونایی را مرتفع کنند و شرایطی را فراهم آورند که حمل و نقل ایمن را در این شرایط برای مردم فراهم کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت متروی اصفهان که می‌توانست ۱۵۰ هزار نفر را روزانه جابه‌جا کند، در این شرایط با حدود یک پنجم ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد، تصریح کرد: مجموعه‌های تفریحی شهرداری در دوران کرونا تعطیل شدند اما مدیریت شهری بر اینکه هیچ گونه تعدیل نیرویی در این حوزه وجود نداشته باشد و حقوق و مزایای پرسنل بدون تعویق پرداخت شود، تاکید داشته است.

کد خبر 470950

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نیروهای شرکتی و قراردادی حقوق و دستمزد کرونا در اصفهان شورای شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر اصفهان شهرداری اصفهان سازمان ها تبعیض ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست بررسی مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم که با حضور نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده توسعه شهر‌های کشور مرهون خدمات بی شائبه دانشگاه آزاد اسلامی است و شهر گلبهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ارائه توضیحاتی درباره زمین ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گلبهار و خواستار همکاری بیشتر استانداری، کمیسیون ماده صد و معاونت عمران استانداری برای احیای حق مسلم اساتید و کارکنان دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با انتقاد از نظام توزیع منابع در کشور، ساختار توزیع منابع و امکانات را مناسب ندانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه غذای دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این فضا، دانشجویان این دانشگاه هیچ سهمی از آنچه با عنوان جیره غذایی است برای آنها وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی برای ترمیم خوابگاه و مسائل رفاه دانشجویان، اردو‌های جهادی و راهیان نور از اعتبارات دولتی سهمی دریافت نمی‌کند، افزود: اردو‌های جهادی و راهیان نور که یکی از بهترین و منظم‌ترین اردو‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان و مردم شریف کشور در دفاع از حقانیت و تمامیت ارضی دارد از اعتبارات دولتی بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب فرهنگی غرب مشهد در مناسبت‌های مختلف نقش ایفا کرده و منشاء خدمات فراوانی در این باره بوده است. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی سهم ۱۹ درصدی در تولید علم کشور را دارد؛ اما از حمایت‌های دولت، امکانات و اعتبارات پژوهشی و آموزشی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد
  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • (ویدئو) اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل
  • اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل + فیلم
  • ناریجه؛ کترینگ و تهیه غذا در زمینه سفارش‌گیری غذای سازمانی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری