Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:11:09 GMT

الحاق ۲ روستا به شهر ایلام تصویب شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۳۵۱۹

الحاق ۲ روستا به شهر ایلام تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز سه شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان از تصویب الحاق دو روستای چالسرا و بانقلان به شهر ایلام خبر داد و عنوان کرد: این مهم در شورای توسعه و برنامه ریزی استان با اکثریت آرا مصوب شد.

وی در ادامه گفت: الحاق روستاهای اطراف شهر ایلام به منظور ارائه و بهبود خدمات به این روستاها صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه این روستاها چسبیده به شهر ایلام هستند و از امکانات و فضاهای شهر ایلام استفاده می‌کنند الحاق آنها به شهر ایلام منطقی به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در شهر ایلام کمبود زمین وجود دارد و برای احداث پروژه‌های مسکن از جمله اقدام ملی مسکن و مسکن محرومان به زمین نیاز است که با الحاق این روستاها بسیاری از مشکلات شهر برطرف خواهد شد.

استاندار ایلام بیان کرد: دو روستای دیگر فاطمیه و هفت چشمه هم بعد از انجام کارشناسی‌های لازم و مشورت با شورای شهر در جلسه آینده برای الحاق به شهر ایلام مطرح خواهد شد.

سلیمانی دشتکی در ادامه از کمک به شهرداری ایلام برای ارائه خدمت به این روستاها خبر داد و گفت: شهرداری ایلام می‌تواند به واسطه‌ی الحاق این روستاها به شهر ایلام منطقه‌ی جدیدی را در شهرداری ایجاد کرده و با به خدمت گرفتن نیروی انسانی و تجهیزات لازم نسبت به خدمات رسانی به این بخش‌ها اقدام کند.

کد خبر 5131246

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ایلام ویروس کرونا دهه فجر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش برف گرگان بوشهر کرمانشاه شهرکرد شیراز شیوع کرونا شهرستان کرج عکس استانها آلودگی هوا شهر ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شوراها که در سالن همایش‌های غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه‌هایی چون شهرداری و دهیاری امروز باید بیش از پیش تمرکز خود را بر روی ارزش‌افزوده تولید و ثروت معطوف کنند، گفت: برای اینکه بتوانیم در حوزه تولید ثروت موفق عمل کنیم، حتماً باید مبنایی در این زمینه در درازمدت داشته باشیم.

وی از افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری‌های استان خبر داد و با اشاره به اینکه این افزایش در طول ۲.۵ سال گذشته اتفاق افتاده است، افزود: برای اینکه بتوانیم این مهم را تداوم بخشیم، باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی را با توجه به درآمدهای پایداری که در این مجموعه وجود دارد، انجام دهیم.

استاندار زنجان از شوراها به عنوان ابتدایی‌ترین ساختار مردم‌سالاری دینی یاد کرد و با بیان اینکه رویکرد امروز مسؤولان باید خدمت‌گزاری به مردم باشد، اظهار کرد: خوشبختانه بعد از گذشته سال‌ها از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، امروز شاهد به بلوغ رسیدن این نهاد مردمی و عملکرد موفق آن نسبت به ادوار گذشته هستیم.

وی با یادآوری اینکه بی‌تردید از زمان شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدامات خوبی در شهرها و روستاها به واسطه این نهاد مردمی انجام شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نهاد مردمی توانسته است طی ۲.۵ سال گذشته عملکرد خوبی را از خود به جا بگذارد.

افشارچی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای استان، لحاظ شدن ارزش‌افزوده محاسبه شده شرکت‌ها در سرجمع مالیاتی است، ادامه داد: سال گذشته در همین راستا ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شد که این رقم در سال‌های آینده با بودجه عمرانی برابری کرده و به رقم بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

استاندار زنجان در ادامه، نام‌گذاری شعار سال را همانند سال‌های گذشته بسیار هوشمندانه عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهمی که استان در اولویت کارهای خود قرار داده، موضوع نظام خوشه روستاها است که در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است تا بتواند با همراهی دستگاه‌ها آن را محقق کند.

افشارچی با تاکید بر اینکه موضوعاتی چون بهره‌وری آب در روستاها، حرکت روستاها به سمت مولد شدن، لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و … جزو اولویت‌های استان بوده و دولت برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرده است، یادآور شد: علاوه بر همه این موارد، تلاش داریم تا مردم استان به ویژه شهرهای زنجان، قیدار، ابهر و خرمدره به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

کد خبر 6088503

دیگر خبرها

  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور