Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «الویرا سورابالدیوا» معاون سرپرست نخست وزیر قرقیزستان با « تاتیانا گولیکووا » معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه به صورت آنلاین گفت‌وگو کرد.

سورابالدیوا در این گفت‌وگو ماهیت همکاری استراتژیک قرقیزستان و روسیه را بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: هدف تقویت بیشتر روابط چند جانبه با مسکو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از همتای روسی خود برای حمایت و کمک‌های بشردوستانه ارائه شده در مبارزه با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تشکر کرد.

طرفین در ادامه در این دیدار، در مورد موضوعات اصلی همکاری‌های دو جانبه در حوزه اجتماعی مذاکراتی را صورت دادند.

مقامات ارشد روسیه و قرقیزستان در مورد اوضاع اپیدمیولوژیک در دو کشور و اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید-19 و واکسیناسیون جمعیت در برابر آن و همچنین تعامل بیشتر وزارت بهداشت دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه قرقیزستان مکالمه تلفنی کمک های بشردوستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بلینکن در مورد همکاری‌های نظامی چین و روسیه

«آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد که چین با تامین قطعات کلیدی تسلیحات روسیه، به جنگ در اوکراین دامن زده و بزرگترین تهدید را علیه امنیت اروپا از زمان جنگ سرد ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، بلینکن که در آخرین روز از نشست سه روزه وزرای امورخارجه کشورهای عضو گروه هفت، این ادعاها را مطرح می‌کرد، گفت: چین اکنون با ارائه اجزای اصلی تسلیحات به روسیه، نقش بسیاری را در جنگ روسیه علیه اوکراین ایفا می‌کند.

وی سپس ادامه داد: پکن با تامین ماشین افزارها، نیمه هادی‌ها و سایر قطعات کلیدی برای تولید تسلیحات روسیه، در بروز بزرگترین تهدید علیه امنیت اروپا از زمان پایان جنگ سرد نقش بسزایی دارد.

وزیر امورخارجه آمریکا همچنین افزود که واشنگتن به پکن و دیگران به روشنی گفته است که نباید به تلاش‌های جنگی روسیه کمک کنند.

وی اضافه کرد: «وقتی صحبت از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه می‌شود، در حال حاضر سهم اصلی از آن چین است».

بلینکن همچنین خطاب به پکن خاطرنشان کرد: چین نمی‌تواند هر دو طرف را داشته باشد. شما می خواهید روابط مثبت و دوستانه ای با کشورهای اروپایی داشته باشید و در عین حال، بزرگترین تهدید را برای امنیت آن ایجاد می کنید».

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می کند، بارها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزارهای کلیدی دیگر است.

طرح ادعاهای بلینکن از پکن در نشست وزرای امورخارجه گروه هفت پس از اظهارات آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان مورد توجه قرار گرفته است.

بائربوک در همین زمینه گفت: «اگر چین آشکارا به دنبال همکاری بیشتر و نزدیکتر با روسیه که جنگی غیرقانونی علیه اوکراین به راه انداخته است، باشد ما نمی‌توانیم این را بپذیریم».

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر «سیسی» به ترکیه در دستور کار قرار گرفت
  • زنگ خطر افزایش سن معادن در ایران/ جزئیات همکاری معدنی با روسیه
  • فصل جدید همکاری‌های اصفهان و سن‌پترزبورگ در آینده نزدیک
  • ادعای بلینکن در مورد همکاری‌های نظامی چین و روسیه
  • بازار ۵ هزار میلیارد دلاری گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی
  • تهدید چاد به اخراج نیروهای آمریکایی
  • تاکید لاوروف بر «اوکراین روسی»
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • دستور مخبر برای امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم