Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رشید حیدری مقدم روز سه شنبه در نشست اعضای ستاد استانی مدیریت کرونا استان همدان اظهار داشت: با آبی شدن وضعت کرونایی در برخی از شهرستان ها شاهد افزایش تجمع ها بودیم که این عامل موجب افزایش ۱۳ درصد موارد ابتلا به علت شرکت در اجتماعات شد.

وی با بیان اینکه سهم تماس درون خانگی کاهشی یافته است  اظهار داشت: سهم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بروز کرونا ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد بود که با چهار برابر رشد به هشت درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: همچنین سهم تماس شغلی بین کارکنان ادارات در بروز کرونا کاهش است و به علت سردی هوا کاه مسافرت ها نقش سفر در شیوع این ویروس نیز از ۲.۳ درصد ه صفر رسیده است.

دکتر حیدری مقدم گفت: استان همدان از یکماه گذشته شاهد سیر نزولی کرونا بوده و هم اینک آمار بیماران بستری مثبت از ابتدای اپیدمی این ویروس تا پایان روز گذشته به ۱۰ هزار و ۹۷ بیمار و بیماران سرپایی مثبت به  ۱۸ هزار و ۳۱۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه کرونا جان یک هزار و ۴۶۰ بیمار را در همدان گرفت افزود: ۲۳ر هزار ۸۷۷ بیمار به علت علائم حاد تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند که ۱۰ هزار و ۹۷ نفر به علت اباتلا به کرونا بستری شدند همچنین ۴۲ هزار و ۱۴۳ نفر به مراکز سرپایی مراجعه کردند نتیجه آزمایش بیش از ۱۸ هزار نفر مثبت بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: این استان سه پیک تجربه شده و در پیک نخست شمار مبتلایان مثبت به ۲۵ تا ۳۰ نفر، پیک دوم به ۶۰ نفر و پیک سوم به ۱۵۰ مثبت رسید با این وجود پیک غیر قابل کنترل تجربه نشده است.

حیدری مقدم افزود: هم اینک در شهرستان اسدآباد وضعیت کرونا قابل قبول است با این وجود باید آمار بیماریابی را برای جلوگیری از سرایت آن به اطرافیان بیمار و همه گیری، افزایش داد.

وی ادامه داد: بیماری کرونا در شهرستان بهار به صورت خفیف افزایش است در تویسرکان نیز آمار بیماران فوتی رو به افزایش است بنابراین باید بیماریابی را به صورت جدی افرایش داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: جبهه جنگ ما خانه بهداشت است چرا که با شناسایی بیماران در این بخش شاهد خلوت شدن بیمارستان و موفقیت برنامه های بهداشت و درمان می شود.

حیدری مقدم ادامه داد: نگرانی هایی درباره شهرستان رزن و درگزین وجود دارد و در رزن شناسایی بیماران سرپایی رو به افزایش بوده و شاهد طغیان کرونا در روستایی بابانظر بودیم.

وی یادآوری کرد: میزان ابتلا به کرونا در شهرستان درگزین با توجه به جمعیت ۴۰ هزار نفری آن زیاد است چرا که در زمستان شب نشینی روستاییان بیشتر شده است بنابراین بیمار یابی فعال و «رپیدتست» به عنوان شاخص برای ما مد نظر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: وضعیت کلی استان همدان بیانگر این است که در شهرستان فامنین کمترین میزان بروز تجمعی را داشته و درگزین بیشترین امار ابتلا را به نسبت جمعیت دارد.

حیدری مقدم با عنوان اینکه شاخص سرایت پذیری کرونا در همدان ۸۸ صدم و مجموع بیمار سرپایی و بستری ۱.۱ صدم است افزود: هم اینک ۲۷۱ بیمار در بیمارستان های این استان بستری بوده که ۴۴ نفر از آنها در بخش آی.سی. یو هستند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان تویسرکان ویروس کرونا همدان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان تویسرکان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان تویسرکان ویروس کرونا همدان اخبار کنکور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان حیدری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در سال ۱۴۰۲ ظرفیت مخازن آب روستایی استان همدان ۱۷ هزار و ۸۸۰ مترمکعب افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از افزایش ۱۷ هزار و ۸۸۰ مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در این استان خبر داد و اظهار کرد: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت است که با توجه به اهمیت آن از تمام ابعاد مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۱ حجم مخازن روستایی در استان همدان ۱۴۳ هزار و ۶۳۱ متر مکعب بود که با اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاهای استان در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۱۶۱ هزار و ۵۱۱ متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۲ باب مخزن در مناطق روستایی استان احداث شده است، خاطرنشان کرد: تعداد مخازن آب روستایی استان تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۱۱۰۷ باب رسید.

بختیاری‌فر اضافه کرد: بیشترین مخازن روستایی احداث شده در سال گذشته مربوط به شهرستان کبودرآهنگ با ۱۲ باب مخزن به ظرفیت ۲۴۰۰ مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به پروژه‌های آبرسانی در مناطق محروم و روستایی استان، تاکید کرد: برای ساخت این مخازن در سال گذشته هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: با توجه به ضرورت تأمین آب شرب سالم و پایدار در راستای افزایش ظرفیت ذخیره آب مناطق روستایی، احداث مخازن ذخیره آب آشامیدنی در سایر روستاها نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 746896

دیگر خبرها

  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در همدان
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار