Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:09:46 GMT

اعتراض تراکتوری کشاورزان هندی در روز جمهوری

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۴۹۰۶

اعتراض تراکتوری کشاورزان هندی در روز جمهوری

ده‌ها هزار کشاورز هندی امروز(سه‌شنبه) در اعتراض به اصلاحات جنجالی کشاورزی، کاروانی از تراکتورهای مزین به پرچم‌ هند را در حومه دهلی‌نو به حرکت درآوردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کشاورزان عصبانی از قوانینی که آنها را کمک به خریداران خصوصی و بزرگ به بهای قربانی کردن تولیدکنندگان می‌دانند، حدود دو ماه است که در حومه دهلی‌نو کمپ زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزاران تن دیگر سوار بر تراکتورهای مزین به پرچم‌های هند و اتحادیه‌های کشاورزی از چند روز پیش از برگزاری این راهپیمایی از ایالت‌های اطراف به نزدیکی مرز دهلی آمده بودند؛ راهپیمایی اعتراضی که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مصادف با جشن روز جمهوری برگزار شده است.

یکی از این کشاورزان گفت: اگر ما زمین‌های کشاورزی‌مان را از دست دهیم، چگونه زنده خواهیم ماند؟

این اعتراضات تاکنون صلح‌آمیز بوده‌اند و رهبران کشاورزان از شرکت‌کنندگان در این راهپپیمایی خواسته‌اند تا از هر گونه خشونت اجتناب کنند.

مقامات برای مسدود کردن مسیر اصلی که به محل برگزاری مراسم روز جمهوری ختم می‌شود، از کامیون‌ها استفاده کردند؛ جایی که صدها نیروی پلیس که برخی از آنها به سلاح گرم، گاز اشک‌آور و آب پر فشار مسلح بودند، برای برقراری امنیت مستقر شده‌اند.

اگرچه برخی معترضان اوایل امروز موانع پلیس در مناطق "سینگو" و "تیکری" را نقض کردند اما هنوز هیچ گزارشی از درگیری و خشونت منتشر نشده است.

کشاورزی پیشه حدود نیمی از جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری هند است و ناآرامی و نارضایتی در بین ۱۵۰ میلیون تن از کشاورزان زمین‌دار یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای نارندرا مودی، نخست وزیر هند از زمان روی کار آمدنش در سال ۲۰۱۴ میلادی محسوب می‌شود.

۹ دوره مذاکره میان دولت و اتحادیه‌های کشاورزان در پایان دادن به اعتراضات ناکام بوده و رهبران کشاورزی پیشنهاد دولت برای به تاخیر انداختن اجرای این قوانین به مدت ۱۸ ماه را رد کرده‌اند چرا که آنها خواستار لغو کامل این قوانین هستند.

"امبر کومار گوش"، تحلیل‌گری در اندیشکده "بنیاد تحقیقات ناظر" مستقر در دهلی‌نو گفت: سازمان‌های کشاورزی قدرت بسیاری دارند. آنها منابع لازم برای بسیج حمایت را دارند و می‌توانند برای مدت طولانی به این اعتراضات ادامه دهند. آنها همچنین در متمرکز نگه داشتن این اعتراضات نیز بسیار موفق بوده‌اند.

پلیس به کشاورزان اجازه داده‌ است تا در امتداد مسیر تعیین شده در حومه دهلی‌نو راهپیمایی کنند. اما این راهپیمایی تراکتوری خطر سایه افکندن بر رژه نظامی سالانه روز جمهوری در مرکز دهلی‌نو را به همراه دارد.

"نارندرا سینگ تومار"، وزیر کشاورزی گفت: آنها می‌توانستند روز دیگری را به جای ۲۶ ژانویه انتخاب کنند اما اکنون را اعلام کرده‌اند. انجام این راهپیمایی به صورت صلح‌آمیز و بدون رخ دادن اتفاق و درگیری هم برای کشاورزان و هم برای پلیس یک دغدغه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند اعتراضات در هند روز جمهوری دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدعلی حاتمی زاده در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: بر اساس اعلام شورای انقلاب فرهنگی، امسال صاحب هفت مناسبت و هفت محصول گندم و نان، گل محمدی، عسل، خرما، زعفران، انار و زیتون در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

وی افزود: در هفته جاری با مشارکت تولیدکنندگان و تشکل‌ها و اتحادیه‌ها و صنف‌های مرتبط شاهد مراسم‌هایی در شهرستان‌های گندم خیز استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: انتقال آخرین یافته‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های حل مساله و مشکلات گندم، معرفی ارقام جدید سازگار با کم آبی، شیوه‌های نوین آبیاری، تجلیل از نانوایان نمونه و مساله زکات در این هفته مورد تبیین قرار می‌گیرد.

حاتمی زاده اظهار داشت: سطح زیرکشت گندم استان هشت هزار و ۵۰۰ هکتار است و امیدواریم بیش از ۵ هزار تن مازاد مصرف کشاورزان را خریداری کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • همیاری کشاورزان گیلانی با رسم ایلجار
  • مکانیزاسیون ‌بخش کشاورزی چه مزیت‌هایی برای کشاورزان دارد؟
  • بخش کشاورزی با حد مطلوب فاصله زیادی دارد
  • ۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود
  • برنامه جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان