Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ویژه برنامه های شبکه رادیو سلامت همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد.

برنامه «عصرتون گلباران» مجله‌ای عصرگاهی با محوریت یادآوری روزهای دهه مبارک فجر است. این مجله رادیویی با محور همبستگی و مشارکت و بازخوانی روایت انقلاب، افزایش سرمایه اجتماعی و برجسته سازی دستاوردهای سلامت در کارنامه ۴۰ ساله نظام، نقش پزشکان و مراکز درمانی در دوران انقلاب، مروری بر دستاوردهای پزشکی و نقش پزشکان نسل چهارم انقلاب در کنترل عالمگیری کرونا از رادیو سلامت پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه «عصرتون گلباران» به همت ۲ گروه بهداشت و تندرستی و گروه خانواده رادیو سلامت در گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی روی آنتن می‌رود.

«قصه‌های ایران من» عنوان ویژه برنامه رادیو سلامت به مناسبت ایام دهه فجر است که ویژه مخاطبان کودک تهیه و تولید می‌شود.

این برنامه با بازگویی داستان‌ها و خاطرات دوران به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی می‌کوشد تا ضمن بیان تاریخ شفاهی انقلاب برای مخاطبان کودک ارزش‌های این تحول بزرگ تاریخی کشور را برای نسل‌های جدید زنده نگه دارد.

گروه خانواده رادیو سلامت متولی تولید «قصه‌های ایران من» است و تهیه کنندگی آن را نازیلا نظمی برعهده دارد و در ایام دهه فجر هر شب ساعت ۲۱:۱۰ پخش می‌شود.

رادیو سلامت در ۲۲ بهمن ویژه برنامه «مسیر همدلی» را پخش می‌کند. محوریت این برنامه حول مشارکت اجتماعی در همه مسائل کشور و اهتمام به رفع موانع و سازندگی و رشد روزافزون و مسئولیت پذیری اجتماعی است. «مسیر همدلی» توسط گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت به تهیه کنندگی موسی نظری از ساعت ۹ صبح به مدت ۱۸۰ دقیقه پخش خواهد شد.

کد خبر 5131360 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو سلامت رادیو دهه فجر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران درگذشت چهره ها فیلم کوتاه موسیقی ایرانی فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی جشنواره فیلم کوتاه تهران تئاتر شهر انتصاب در صداوسیما سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رادیو نمایش انقلاب اسلامی رادیو سلامت دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین جشنواره رادیویی پژواک، دکتر مهدی قدیری، مدیرکل نظارت و ارزیابی برنامه‌های صدا و داور جشنواره بخش آثار مستمربا اعلام این خبر گفت: آثار رسیده به بخش مستمر در جشنواره امسال، از انسجام خوبی دربخش های داستان، روایت، انتخاب سوژه و ... برخوردار بودند. آثار مستمر، آثاری هستند که از آنتن رادیو پخش می‌شوند و به یک زبان می‌توان گفت مهمترین هدف برگزاری جشنواره، تقویت این بخش و ایجاد فضایی متفاوت برای لذت شنیداری مخاطبان است. به یک معنا می‌توان گفت که آثار رسیده به این بخش، عصاره و محصول تمامی زحمات و فعالیت‌های مسئولان برگزاری جشنواره در دوره‌های گذشته است.

وی ادامه داد:بر مبنای آثار رسیده، می‌توان گفت که اهتمام خوبی نسبت به اهداف جشنواره وجود داشته و مدیران و برنامه‌سازان رادیو توانسته‌اند متناسب با انتظاراتی که از شبکه‌های صدا وجود دارد، گام‌های موفقی را در این زمینه بردارند.

این داور تاکید کرد: از مهمترین نقاط قوت مستندهای ارائه شده در این بخش می‌توان به همخوانی آثار با مأموریت‌های شبکه‌های رادیویی اشاره کرد. این موضوع به ویزه در شبکه‌های تخصصی و موضوعی اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال مستندهایی چون «آسیا در جام» در رادیو ورزش و «کلاه سایبری» در شبکه اقتصاد، متناسب با مأموریت شبکه تهیه شده بودند و واقعاً خوش ساخت بودند.

قدیری عنوان کرد: در بخش دفاع مقدس، مستندهایی با بار احساسی قوی و پیوند عمیق با موضوع شهدا و دفاع مقدس تهیه شده بود که می‌تواند احساسات مخاطبان را برانگیزد و درگیری عاطفی خوبی با مخاطب ایجاد کند. ایجاد احساس تعلق به میهن و وطن اسلامی، آمادگی فداکاری برای کشور و همچنین ارج نهادن به ایثار و از خودگذشتگی شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای حرم از تأثیراتی است که مخاطبان با شنیدن این مستندها، دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: از دیگر بخش‌های موفق این جشنواره می‌توان به مستندهای خوب تهیه شده در حوزه «محیط زیست» اشاره کرد. مستند «آوای زمین» از نمونه‌های خوش ساخت در این زمینه بود که می‌تواند توجه مخاطبان را بیش از پیش به حفظ محیط زیست، حفظ گونه‌های جانوری و تالاب‌ها جلب کند. همچنین با وجود نقاط قوت آثار ارسالی، پیشنهادهایی برای بهبود این مستندها وجود دارد که مهمترین آنها، دقت در انتخاب سوژه اصلی و همچنین توجه بیشتر به ابعاد احساسی، عاطفی و نگرشی در مستندهای تولیدی است. در برخی مستندها بیش از حد بر ابعاد شناختی تمرکز شده بود و اطلاعات فراوانی در زمان کوتاه به مخاطبان منتقل می‌شود و روایت اصلی مستند تحت تأثیر ابعاد شناختی و اطلاعات قرار می‌گیرد. در برخی از مستندها به ابعاد احساسی و عاطفی و همچنین روایت‌گری کمتر توجه شده بود.

این داور در پایان گفت: اگر مخاطبان در دقایق اولیه جذب مستند نشوند، انتظار تداوم شنیدن برنامه از سوی مخاطبان بیهوده خواهد بود. این موارد می‌تواند در دوره‌های آتی جشنواره مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا تجربه‌ای جامع‌تر و تأثیرگذارتر برای مخاطبان فراهم آورد.

دیگر خبرها

  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • «نیشتر» را با صدای اردشیر منظم بشنوید
  • می خواهم زنده بمانم در برنامه گل یا پوچ
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • لحظه با عملیات غرور آفرین
  • خبر‌های رسانه بیست و هشتم فروردین