Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@17:21:39 GMT

خاطرات خانواده های شهدا و ایثارگران ثبت و ضبط شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۶۳۶۵

خاطرات خانواده های شهدا و ایثارگران ثبت و ضبط شود

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، گفت: خاطرات خانواده های شهدا و ایثارگران ثبت و ضبط شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در سفر به شهرستان اردکان با مادر شهید میرزا مهدی علی‌محمدی اردکانی که خود از زنان جانباز استان به شمار می رود، دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد در این دیدار به بیان خاطراتی از رزمندگان در عملیات والفجر مقدماتی پرداخت و اظهار داشت: روحیه ایثارگری، شهادت طلبی و عشق به خدا در بین رزمندگان موج می‌زد و حالتی از عرفان در آنها وجود داشت که نظیر آن را نمی‌توان یافت.

ناصری با اشاره به اینکه خاطرات شهدا و ایثارگران و خانواده های آنها بسیار ارزشمند و مروج فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: نباید از این موضوع غفلت شود و باید به ثبت و ضبط خاطرات خانواده های شهدا، رزمندگان، آزادگان و جانبازان پرداخته شود.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس با حضور در یکی از عملیات‌ها، شرایط تصویربرداری و عکسبرداری و ثبت خاطرات رزمندگان و مصاحبه با آنها را فراهم کردیم که شاید این تصاویر و نوشته ها، از معدود مستنداتی است که از دوران دفاع مقدس باقی مانده است.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به اینکه مادر شهید علی‌محمدی اردکان، خود نیز در سفر به عتبات عالیات در یک عملیات تروریستی به درجه جانبازی نائل آمده است، افزود: اینکه ایشان مادر شهید، مادر آزاده و مادر جانباز است و خود نیز جانباز عملیات تروریستی در جریان سفر به عتبات عالیات است، افتخاری بزرگ به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه این مادر شهید، همسر خود را در جوانی از دست داد و به تنهایی فرزندان خود را پرورش داد، عنوان کرد: تربیت دینی و اخلاقی بسیار خوب فرزندان، چنین افتخاراتی را برای ایشان رقم زد.

گفتنی است؛ شهید میرزا مهدی علی‌محمدی اردکانی در ۲۰ دی‌ماه ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه و در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید و برادر دیگر وی نیز در سال 61 به اسارت دشمن درآمد و مادر این شهید والامقام، در سال ۱۳۸۵ و در جریان سفر به عتبات عالیات در عملیات تروریستی به درجه جانبازی نائل آمد.

استان یزد 26 زن شهید و 22 جانباز زن تقدیم انقلاب اسلامی کرده که در هفته جاری در مراسمی در قالب دومین کنگره ملی 4 هزار شهید استان یزد، یادواره آنها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: مادر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، ضمن تقدیر از حمله موشکی سپاه در پاسخ به اسرائیل، گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران این اقدام مقتدرانه سپاه را ارج می‌نهند و پاسخی به انتقام خون شهدا می‌دانند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، همچنین با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان در اسفند سال گذشته، افزود: سپاه در برگزاری این کنگره تلاش بسیاری کرد که جای تقدیر دارد.

او همچنین گزارشی از اقدامات بنیاد شهید خوزستان در برگزاری این کنگره ارائه داد و تصریح کرد: ارائه ۵ هزار سند دیجیتال فرهنگی در رابطه با شهدا جهت مستندسازی، برگزاری نمایشگاه هنر‌های تجسمی، کنگره غریب اسارت، رونمایی از نرم افزار‌های چند رسانه ای، چاپ کتاب، دیدار با خانواده شهدا، تعیین تکلیف ۲ هزار پرونده‌های ماده ۸۷ ایثارگری و... از جمله این اقدامات است.

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: هر کجا بخواهیم از خدمات و حرکت‌های انقلاب و نظام سخن بگوئیم باید با تابلو شهدا باشد و جز آن بهانه دیگری نداریم که به آن ببالیم.

او با بیان اینکه نگاه به شهدا در فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری نیز وجود دارد، ادامه داد: باعث و بانی عملیات وعده صادق شهدا بودند و به برکت خون شهدا یک کار و قدرت سازی درون ساز انجام دادیم به طوری که امروز با قدرت اول دنیا در دفاع هوایی جنگیدیم و مردم هم با حمایت‌های خود از این قدرت سازی پشتیبانی کردند.

وی با اشاره به اینکه در همه امور باید از شهدا تاسی کنیم، ادامه داد: هر کجا به نام و یاد شهدا تاسی کردیم موفق بودیم؛ امروز می‌بینیم که شهدای مدافع حرم چقدر موج ایجاد کرده و جامعه را زنده و پویا کردند.

سردار شاهوارپور، به کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان اشاره کرد و با تقدیر از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در این رویداد ملی، گفت: این کنگره کار سنگینی بود که به کمک همه ارگان‌ها و سازمان‌ها به سرانجام رسید و توانستم قدمی در بزرگداشت یاد و نام شهدا و ایثارگری و جانفشانی آنها برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه