Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@17:22:50 GMT

دستگاه امحای زباله چینی آماده نصب است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۶۴۴۶

دستگاه امحای زباله چینی آماده نصب است

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به دستگاه امحای زباله که از کشور چین به شهرداری قم هبه شده است، گفت: این دستگاه پس از گذراندن مراحل اولیه، آماده نصب در سایت پسماند شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدامیر سامع در جلسه علنی با اشاره به دستگاه امحای زباله که از کشور چین به شهرداری قم هبه شده است، خاطرنشان کرد: این دستگاه پس از گذراندن مراحل اولیه، آماده نصب در سایت پسماند شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامع با اشاره به توافق‌های صورت گرفته با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم برای پرداخت تعرفه استریل کردن زباله‌های عفونی توسط تولیدکنندگان این زباله‌ها، گفت: البته بیمارستان‌های قم بر اساس هزینه‌های انجام گرفته به دستگاه‌های هیدروکلاو برای رفع خطر از پسماندهای خود مجهّز هستند، اما با توجه به این که چند تُن زباله روزانه مطب‌ها و کلینیک‌های شهر نیاز به توجه بیشتر داشت، تصمیم بر آن شد تا این دستگاه برای زباله‌های عفونی مطب‌ها و کلینیک‌ها در نظر گرفته شده و پس از نصب در سایت پسماند، مورد استفاده قرار گیرد.

وی سپس پیشنهاد داد تا تعرفه این زباله سوزی برای مدت باقیمانده سال جاری مشخص و تعیین قیمت تعرفه این موضوع در سال ۱۴۰۰ به بازخوردگیری از روند این دو ماه موکول شود.

و اما رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم نیز در نشست امروز این شورا بیان داشت: قیمت مصوّب این کمیسیون برای زباله سوزی پسماند مطب‌ها و کلینیک‌ها، ۳۵۰۰ تومان در هر کیلو است.

همچنین محسن محرری یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قم درباره این موضوع گفت: دستگاه‌های زباله سوز زباله‌های عفونی، دستگاه‌هایی با هزینه‌های زیاد است و از این رو، تعرفه‌گذاری می‌تواند به جبران این هزینه‌ها کمک کند.

حسن بختیاری به عنوان عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره بیان داشت: این دستگاه زباله سوز، ظرفیت سوزاندن ۱۰ تُن زباله را در هر روز دارد و از آن جا که حجم زباله روزانه مطب‌ها وکلینیک‌ها در قم کمتر از این ظرفیت است، بنابراین می‌توان برنامه‌ریزی دیگری را برای این دستگاه با تعیین یک جایگزین در نظر گرفت.

در پایان اعضای شورای اسلامی شهر قم با تعرفه ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو برای زباله سوزی زباله‌های عفونی مطب‌ها و کلینیک‌ها موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زباله شورای اسلامی شهر قم مطب ها و کلینیک ها زباله های عفونی زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر در بجنورد

مدتی قبل همسایه‌های این منزل مسکونی از شدت بوی تعفن و آلودگی‌های ایجاد شده به دلیل تجمع چندین تن زباله در یک منزل مسکونی، اعتراض خود را به شهرداری اعلام و درخواست رسیدگی به این موضوع را داشتند که با دستور دادستان این موضوع پیگیری و مشخص شد میلیاردری که مشکل روانی دارد و یکی از زباله گرد‌های بجنورد به حساب می‌آید، این زباله‌ها را جمع کرده و بدون فروش آن ها، در میان آن‌ها زندگی می‌کند!

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد در این خصوص اظهار کرد: زمانی که با دستور دادستانی به محل مورد نظر رفتیم، با انبوهی از زباله‌ها روبه رو شدیم که جمع آوری این میزان زباله آن هم در منزل و محل زندگی با هیچ عقل و منطقی همخوانی ندارد.

مجید شادکام، ملک مورد نظر را یک منزل کلنگی اعلام کرد و افزود: تمام نقاط این ملک مخروبه، مملو از زباله بود. هم حیاط هم اتاق ها. این فرد نیز در میان همین زباله‌ها زندگی می‌کرد و به نظر می‌رسد جمع آوری این زباله‌ها به دلیل مشکلات روانی انجام می‌گرفته است.

وی گفت: همه نوع زباله در این ملک پیدا شد، اما نمی‌توان آن را یک ضایعاتی غیر مجاز قلمداد کرد. چراکه صاحب این زباله‌ها که صاحب این ملک مسکونی ارزشمند در یکی از کوچه‌های مرکز شهر بجنورد است، هیچ زباله‌ای را تفکیک نکرده و به فروش نرسانده و در کنار آن‌ها در اتاق و منزلش زندگی می‌کرد!

وی اعلام کرد: در میان این زباله ها، لاشه گربه و سگ هم پیدا شده و حتی صاحب آن‌ها اقدام به خریداری کتاب برای قراردادن آن‌ها در میان زباله‌ها نیز کرده است!

شادکام با اشاره به اینکه شهرداری به دستور دادستانی درحال تخلیه زباله‌های این ملک میلیاردی است، ادامه داد: حجم زباله‌ها به قدری زیاد است که ۸۰ سرویس خاور تاکنون زباله‌ها را جابجا کرده، اما هنوز تمام نشده و پیش بینی می‌کنیم ۱۰ سرویس خاور دیگر مورد نیاز است تا بتوانیم تخلیه آن‌ها را به اتمام برسانیم که به دلیل کوچک بودن محل ورود و خروج با دشواری‌های خاص خودش همراه است.

وی با بیان اینکه شاهد چیز‌های عجیبی در این اتفاق بودیم، گفت: این فرد از اعضای یکی از خانواده‌های صاحب نام بجنورد است که اتفاقا تعدادی از آن‌ها در خارج از کشور سکونت دارند و درحال حاضر سرپرستی ندارد به همین دلیل به گرمخانه شهرداری بجنورد منتقل شده و پس از بررسی وضعیت وی در ستاد ساماندهی متکدیان، تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد همچنین بیان کرد: حدود دوسال پیش نیز همسایه‌های این فرد، شکایت مشابهی را نسبت به این موضوع داشتند که در آن زمان به این موضوع رسیدگی کردیم؛ اما حجم زباله‌ها در آن زمان بسیار کمتر از امسال بود و گمان می‌کردیم این اتفاق دیگر تکرار نشود.

منبع: ایسنا

tags # شهرداری تهران ، زباله گردی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • حکایت تاکسی برقی تهران !
  • کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر در بجنورد
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است
  • قیمت نهایی تاکسی‌های برقی اعلام شد
  • موافقت شورای اسلامی شهر بیرجند با ۲ نرخی شدن تعرفه آب