Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر راه و شهرسازی گفت: سال جاری با شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن بودیم و البته هر چند حجم ترافیک و تردد کاهش پیدا کرده اما در برخی از محورها از جکله محورهای شریانی تردد فرق چندانی با قبل از شیوع ویروس کرونا نداشت به طوری که اگر اوج تردد یک ملیون و 800 هزار دستگاه خودرو بود امروز به یک میلیون و 300 هزار تردد رسیده است بنابراین نشان می‌دهدکه تردد همچنان در جاده‌ها وجود دارد و فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اسلامی در حاشیه نشست صد و سیزدهمین کمیسین عمومی راه‌ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش ایمنی راه‌ها یک مسئولیت اجتماعی مشترک بین تمام دستگاه‌ها است، اظهار داشت: اگر قبول داریم بیش از 60 درصد تصادفات در 30 کیلیومتری شهرها رخ می‌دهد باید یک اقدام متفاوتی برای کاهش این تصادفات انجام دهیم و با ضوابط مسئولانه کوشش کنیم تا این معضل و دغدغه مشترک برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه در مهرماه هیات دولت آیین نامه اجرایی مربوط به ایمنی راه‌ها را تصویب کرد گفت: همه دستگاه‌ها در این آیین نامه تکالیفی دارند که باید به اجرا برسانند.

اسلامی همچنین با اشاره به ایجاد قرارگاه مشترک بین دستگاه‌های مختلف در سطح جاده‌ها و راه‌ها گفت:‌ بنابراین است که قرارگاه مشترک در نقاطی از جاده‌ها داشته باشیم تا اقدامات فوری پس از وقوع سانحه و تصادف انجام شود.

وی ادامه داد:‌ ایجاد یک مکان قرارگاهی مستقر در جاده‌ها برای تمام دستگاه‌ها باعث می‌شود تا کاستی‌های امداد و نجات در جاده‌ها برطرف شود و به زودی سند آ‌ن را به تصویب می‌رسانیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با ایجاد این قابلیت پشتیبانی مشترک و با یک برنامه مشترک برای پشتیبانی عبور و مرور در جاده‌ها به دنبال افزایش ایمنی و امداد و نجات فوری هستیم.

اسلامی همچنین درباره کاهش تصادفات در جاده‌ها اظهار داشت: تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای که در سال‌های 95 تا 96 معکوس شده بود در سال 97 دوباره منحنی رشد پیدا کرد و با تمهیداتی که به وجود آمد در سال 98 توانستیم دوباره منحنی مربوط به تصادفات را معکوس کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشا ره به کاهش تصادفات از ابتدای شیوع ویروس کرونا گفت: از ابتدای کرونا تا به امروز 20 درصد در ترددها کاهش داشتیم که به همین میزان هم تصادفات کاهش پیدا کرده است.

اسلامی ادامه داد: 86 درصد تصادفات رانندگی به دلیل حواس پرتی و خواب آ‌لودگی و عدم توجه به جلو و در نهایت عدم توان مهار خودرو بوده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنابراین با توجه به دلایل وقوع تصادفات در ایران، باید فرهنگ‌سازی را افزایش دهیم که معتقدیم این فرهنگ‌سازی باید به ویژه در کودکان و نوجوانان نهادینه شود.

اسلامی با اشاره به رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌ها گفت: در پالایش مشترکی که بین پلیس و راهداری انجام شد 251 نقطه حادثه خیز را شناسایی کردیم که از این تعداد تاکنون 200 نقطه حادثه خیز برطرف شده و مابقی هم با تمهدیات انتظامی مدیریت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال جاری با شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن بودیم و البته هر چند حجم ترافیک و تردد کاهش پیدا کرده اما در برخی از محورها از جکله محورهای شریانی تردد فرق چندانی با قبل از شیوع ویروس کرونا نداشت به طوری که اگر اوج تردد یک ملیون و 800 هزار دستگاه خودرو بود امروز به یک میلیون و 300 هزار تردد رسیده است بنابراین نشان می‌دهدکه تردد همچنان در جاده‌ها وجود دارد و فعال است.

اسلامی با تاکید بر اینکه بنده نگفته‌ام بین خودروهای داخلی و خارجی تفاوتی وجود ندارد گفت: حرف بنده این است که هیچ خودروسازی نمی‌تواند خودروی غیر استاندارد تولید کند چراکه سازمان استاندارد تمام تولیدات را در کنترل دارد و اجازه نمی‌دهد خودروی غیر استاندارد تولید و عرضه شود اما همه می‌دانیم که خودروسازی‌های داخلی باید قابلیت خود را افزایش دهند و در کنار آن سازمان استاندارد و وزارت صمت هم سخت‌گیری‌های خودشان را دارد.

اسلامی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا پس از منع ترددهای بین شهری ترافیک به طور معناداری کاهش پیدا کرد اظهار د اشت: در ساعات اوج 370 تردد ساعتی داشتیم و امروز این عدد به 290 تا 300 تردد رسیده که این کاهش متاثر از منع عبور و مرور بین شهری بوده است.

اسلامی ادامه داد: پس از تعطیلی‌های همه جانبه در فروردین و اردیبهشت منحنی حرکت تقریبا ثابت مانده ا چست.

وزیر راه شهرسازی همچنین با اشاره به موضوع عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از رانندگان اتوبوس گفت: طبق مصوبات مسافری که دارای ثبت کرونا باشد نباید سوار اتوبوس شود و شرکت‌ها و رانندگان باید از پذیرش آن خودداری کنند از ابتدای آبانماه تاکنون هم دو هزار برخورد با شرکت‌ها ثبت شده است.

وی گفت: همچنین در بخش هواپیمایی از سوی سازمان هواپیمایی هم با تعدادی از شرکت‌ها برخورد شده و همچنین برخی از مجوز سایت‌های فروش را هم لغو کردند.

اسلامی همچنین درباره ادامه منع ترددهای بین شهری تاکید کرد: منع ترددهای بین شهری قرار نیست محدودیت زمانی داشته باشد و تمام ترددها بستگی به رنگ هر شهر دارد و بر این اساس به صورت اتوماتیک وار محدودیت‌ها یا لغو و یا ادامه خواهد داشت.

 

ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی کاهش پیدا کاهش تصادفات جاده ها دستگاه ها بین شهری شرکت ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصابی و رستوران متخلف در بروجرد پلمب شد

دکتر امین مهدی‌زاده گفت: ۴۸۵ مورد بازدید بهداشتی از این اماکن صورت گرفته و ۳۴۰ کیلوگرم فرآورده تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف ضبط شده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد موارد بازدید شده ۲۸ فقره پرونده تخلف برای متخلفان تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد بیان کرد: یکی از رسالت های مهم سازمان دامپزشکی کشور نظارت بهداشتی بر کلیه فراورده های خام با منشا دامی از مزرعه تا سفره مردم است.

مهدی زاده اضافه کرد: این طرح از ۱۹ اسفند سال گذشته تا ۲۱ فروردین ماه جاری با هدف نظارت بر کلیه مراکز عرضه فراوده های خام دامی شهرستان بروجرد شامل قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، رستورانها و اغذیه فروشی ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز قطعه بندی و بسته بندی اجرا شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح تیم‌های سیار متشکل از کارشناسان اداره دامپزشکی بروجرد به صورت تخصصی و یا در قالب گشت مشترک با تعزیرات حکومتی، بهداشت محیط، صمت، جهاد کشاورزی شهرستان مشارکت داشتند.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد تاکید کرد: در این راستا موارد انطباق نداشتن با ضوابط بهداشتی دامپزشکی صورتجلسه و مشمول اخطار، معرفی به مراجع قضایی و یا پلمب و جلوگیری از فعالیت قرار گرفتند.

منبع: ایرنا 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • قصابی و رستوران متخلف در بروجرد پلمب شد
  • الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها