Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی از اعزام ۳ هزار و ۷۲۰ نفر از مشمولان وظیفه عمومی استان به خدمت سربازی خبر داد و گفت: مشمولان غایب بالای یک سال در محل سکونت خود جذب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «سید احمد حسینی» امروز (۷ بهمن) در نشست خبری درباره آخرین وضعیت وظیفه عمومی استان اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی سه هزار و ۷۲۰ نفر از مشمولان وظیفه عمومی به خدمت سربازی اعزام شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به شناسایی ۱۱ هزار مشمول غایب(متولدین سال ۱۳۵۵تا ۱۳۸۰) در استان، گفت: خراسان جنوبی کمترین میزان غیبت مشمولان سربازی را در سطح کشور دارد اما همین میزان هم برای استانی با این فرهنگ غنی مناسب نیست.

 

به گفته وی براساس ماده ۱۰ قانون وظیفه عمومی هرگونه استفاده از تسهیلات دولتی مانند دریافت وام، کسب پروانه کار، کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، قراردادی، روزمزد) مشروط به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی مشمولان است.

 

حسینی با بیان اینکه طی دو ماه اخیر حدود سه هزار پیامک در راستای فراخوان مشمولان غایب ارسال شده است، ادامه داد: مشمولان غایبی که وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند برابر مواد ۵۸ و ۶۲ قانون خدمت وظیفه عمومی با تشدید محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی همچون عدم برخورداری از تسهیلات دولتی و اشتغال به کار در سازمان‌ها و کارگاه‌های دولتی و خصوصی و … مواجه می‌شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر زمینه جذب مشمولان سربازی بالای یک سال غایب فراهم است و می‌توانند با در دست داشتن مدراک لازم برای ثبت درخواست اعزام به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه و پس از اخذ مدرک اعزام به خدمت برای اختصاص به شهر محل سکونت خود به معاونت وظیفه عمومی استان و یا شهرستان‌ها مراجعه کنند.

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از افزایش ۲۱ درصدی پرونده های رسیدگی به معافیت های مشمولان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: تعداد صدور کارت های معافیت نیز در این مدت ۲۷ درصد افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به کاهش هشت درصدی معافیت های تحصیلی و خروج از کشور، افزود: طی ۱۰ ماه سال جاری برگزاری جلسه های شوراهای پزشکی در راستای رسیدگی به درخواست های مشمولان نیز  ۲ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

 

حسینی با بیان اینکه یک هزار و ۷۶۷ نفر از مشمولان از ابتدای طرح خرید خدمت در سال ۹۴ تا پایان طرح در سال ۹۷ اقدام کردند، ادامه داد: همچنین از ابتدای طرح تعویض کارت های پایان خدمت از سال ۹۰ تاکنون در استان ۶۴ هزار و ۴۸۲ فقره کارت هوشمند صادر شده است و  باید افرادی که تاکنون مراجعه نکرده اند هر چه زودتر برای تعویض کارت خود اقدام کنند.

 

وی عنوان کرد: مشمولان وظیفه عمومی می‌توانند از طریق تلفن گویای ۰۹۶۴۸۰ یا سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ یا مراجعه به پایگاه اینترنتی vazifeh.police.ir نسبت به کسب اطلاعات اقدام کنند.

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از اجرای طرح سرباز مهارت به منظور استفاده بهینه از ظرفیت سربازان خبر داد و  گفت: از ابتدای امسال حدود ۲ هزار سرباز مهارت‌های لازم را در حوزه‌های مختلف مکانیک، کمک‌های اولیه و فناری اطلاعات فرا گرفتند.

 

حسینی در پایان با اشاره به پروژه‌های کسر خدمت، تصریح کرد: در این طرح ۵۱۲ مهارت پیش بینی شده که هر استان می‌تواند بنا به نیاز و ظرفیت موجود برای کارکنان وظیفه خود، دوره‌های مهارت افزایی را برگزار کند و در دسته بندی مهارتی، سه دسته طلایی، نقره ای و برنزی در نظر گرفته شده که به ترتیب مهارت هایی که درهمه استان ها طرفیت اجرایی دارند طلایی، مهارت هایی با جامعه هدف کوچکتر نقره ای و مهارت های محدود به استانهای خاص در دسته برنزی قرار می گیرند.
 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشمولان خدمت سربازی کسر خدمت سربازي مشمولان وظیفه عمومی نفر از مشمولان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳ اصفهان

سرپرست معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان شرایط، زمان و مکان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، اکبر معادلی اظهار کرد: مشمولانی که دارای برگ اعزام به تاریخ روز شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند باید رأس ساعت ابلاغی در برگ اعزام خود در محل جدید اعزام به آدرس اصفهان، تاکسیرانی، جنب ورزشگاه نقش جهان، سالن سرپوشیده ۲۵ آبان حضور یابند.

وی افزود: مشمولان باید قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی از جمله کوتاه کردن موی سر و گرفتن ناخن‌ها را رعایت کنند و لوازم بهداشتی و وسایل شخصی شامل قاشق و چنگال، لیوان، حوله و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

سرپرست معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مشمولان دقت کنند که هنگام اعزام اصل مدارک مورد نیاز شامل برگ اعزام، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متأهلان، پدر نظامی شاغل یا وابسته، گواهی فوت والدین، جانبازان و خانواده درجه یک شهدا را همراه خود داشته باشند.

کد خبر 745570

دیگر خبرها

  • فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳ اصفهان
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی
  • فراخوان سازمان وظیفه عمومی اعزامی‌های اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سازمان وظیفه عمومی اعزامی‌های اول اردیبهشت ۱۴۰۳ را فراخواند
  • مشمولان سربازی بخوانند؛ فراخوان جدید و مهم سازمان وظیفه عمومی + جزئیات
  • فراخوان مشمولان اعزامی در اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت‌ماه
  • سازمان نظام وظیفه اطلاعیه جدید صادر کرد
  • سازمان وظیفه عمومی اعزامی‌های اول اردیبهشت ۱۴۰۳ را فراخواند/ عدم حضور به معنای غیبت است