Web Analytics Made Easy - Statcounter

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صبح امروز (دوشنبه) در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، نوسازی ناوگان سواری کرایه بین‌شهری کلید خورد. گروه صنعتی ایران‌خودرو قصد دارد در آستانه فرا رسیدن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ناوگان سواری کرایه بین‌شهری را با محصولات خود نوسازی کند.

فرشاد مقیمی- مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو- در مراسم تحویل خودروهای ‌طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بین‌شهری، اظهار کرد: با ارتقای موتورهای فعلی و طراحی و تولید موتورهای کم‌مصرف، علاوه بر کاهش آلایندگی، به دنبال کاهش مصرف سوخت و اقتصادی کردن فعالیت خانوارهای دارای خودروهای کاری، از جمله تاکسی‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام آمادگی برای تولید و عرضه ون مسافری با هدف اثربخشی در اقتصاد این بخش از ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور، افزود: با همتی که در نهضت داخلی‌سازی تولید ایجاد شده است، می‌توانیم سرمایه‌گذاری در این بخش را با سرعت بالاتری دنبال کنیم.

مقیمی ضمن اشاره به اینکه با بهبود و ارتقای موتور EF۷، کاهش یک لیتری مصرف بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش محقق خواهد شد؛ گفت: طراحی و تولید موتور سه استوانه و همچنین طراحی و تولید گیربکس شش‌سرعته که با کاهش مصرف سوخت، اقتصاد خانوار را تحت تاثیر قرار خواهند داد از دیگر برنامه‌های ایران‌خودرو است.

رحمت الله حاج‌ محمدعلی -مدیر عامل اتحادیه تعاونی سواری کرایه‌های کشور -در گفتگو با ایسنا درباره این طرح اظهار کرد: بر اساس وعده وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا در قالب این طرح نوسازی ناوگان سواری‌های کرایه بین‌شهری را تا سقف ۳۰۰۰ دستگاه انجام دهند و از منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای ارائه تسهیلات به متقاضیان به بانک‌های عامل کمک کنند با بتوان طرح نوسازی ناوگان را ادامه داد.

وی افزود: بر اساس این طرح خودروهایی که بالای ۱۲ سال از کارکردشان گذشته است می‌توانند برای نوسازی ناوگان ثبت نام کنند و اولویت با سواری‌های با سن بالاتر است. ثبت نام برای طرح نوسازی از اواخر بهمن ماه امسال انجام خواهد شد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی سواری کرایه‌های کشور با اشاره به اینکه در وهله نخست باید ۷۰۰ خودرویی که رانندگان از دو سال پیش ثبت نام کرده بودند را به آن‌ها تحویل دهیم تا بتوانیم نوسازی را آغاز کنیم، گفت: پس از اجرای تعهدات باقی مانده ثبت نام برای نوسازی آغاز خواهد شد و رانندگان به شرطی می‌توانند وارد این طرح شوند که خودروهای آن‌ها فعال باشد تا راننده حرفه‌ای که وام می‌گیرد بتواند کار کند و اقساط آن را بازپرداخت کند.

حاج محمد علی درباره شرایط تسهیلات نوسازی ناوگان سواری کرایه بین شهری ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که ۷۰ درصد قیمت ماشین تسهیلات چهار درصد خواهد بود و این مبالغ با سپرده‌گذاری مشترکی که بانک عامل و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌کنند، به رانندگان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات به صورت ۶۰ ماهه برای نوسازی این ناوگان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: البته راننده بخش دیگری از بهای نوسازی را از محل اسقاط خودروی خودش دریافت خواهد کرد و نهایتا بخش اندکی را خودش به عنوان آورده برای نوسازی ارائه می‌دهد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی سواری کرایه‌های کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر برای نوسازی تنها خودروی سمند ال ایکس به رانندگان تحویل داده می‌شود،  اظهار کرد: از روزی که وام دریافت توسط راننده دریافت شده و چک تسهیلات برای ایران خودرو صادر می‌شود تا حداکثر سه ماه خودرو جدید به راننده تحویل داده می‌شود. البته قیمت آن نیز به نرخ روز و به صورت سه ماهه برآورد و محاسبه می‌شود اما برای افزایش این مدت و متضرر نشدن رانندگان مذاکراتی با مسئولان ایران خودرو در پیش داریم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران خودرو سمند ناوگان سواری کرایه بین شهری نوسازی ناوگان سواری طرح نوسازی ناوگان ایران خودرو برای نوسازی مدیر عامل ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی/ از چه زمانی اعمال می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی شورای شهر تهران از اعمال افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از ابتدای اردیبشهت‌ماه سال جاری خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: نادعلی در حاشیه دویست و بیست و هفتیمن جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در ابتدای این جلسه قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور گزارشی را در صحن شورای شهر ارائه کردند و مباحث مختلف اجتماعی از جمله توانمندسازی معلولین و کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه این جلسه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات پسماند عادی مورد بررسی قرار گرفت که با کاهش رقم پیشنهاد شهرداری تهران نهایتا ۳۸ درصد افزایش در این بخش به تصویب اعضای شورا رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: درخصوص بهای خدمات پسماند عمرانی و ساختمانی نیز با کاهش پیشنهاد شهرداری تهران نهایتا با ۳۸ درصد افزایش به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. در بخش نظارت و جمع‌آوری پسماندهای پزشکی و صنعتی نیز با توجه به اینکه وظیفه اصلی بر عهده مدیریت شهری نیست، رقم ۷۰ درصد افزایش به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

وی درخصوص حملات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع رژیم صهیونیستی نیز گفت: به عنوان نماینده‌های مردم همانند آنها این احساس را داریم که کیان اسلامی و پایداری مرزهای ما هرگاه مورد هجمه قرار بگیرد باید به موقع پاسخ داده شود.

نادعلی افزود: اسرائیل سال‌هاست مصیبت را برای منطقه و جهان به همراه داشته، ما در مقابل آنچه که حمله به خاک ما بوده است گوش‌مالی‌ به رژیم صهیونیستی دادیم. در حقیقت این حمله بزرگ یک گوش‌مالی کوچکی بود که به آنها داده شد و همین امر باعث شد کودکان غزه شب گذشته با آرامش سر به بالین بگذارند. لذا این موفقیت را باید به نیروهای مسلح که پاسخ مقتدارانه‌ای دادند، تبریک بگوییم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ کرایه‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه اعمال خواهد شد، گفت: هر ساله براساس میزان افزایش تورم مجبور هستیم نرخ کرایه‌ها را در حد حداقل ممکن اضافه کنیم. تجربه نشان داده اگر چند سال یکبار افزایش نرخ کرایه‌ها صورت بگیرد موجب نارضایتی شهروندان خواهد شد؛ لذا نظر شورا این بود که در حداقل ممکن و با توجه به تورم‌ها این افزایش‌ها صورت بگیرد و فرمانداری تهران نیز بر این افزایش‌ها نظارت دارد.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشته باشید که نمایندگان تاکسی به عنوان بخشی از مردم با توجه به شرایط اقتصادی باید بتوانند از پس هزینه‌های خود بربیایند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895025

دیگر خبرها

  • اعمال نرخ جدید کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری در مراغه
  • افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد
  • افزایش 50 درصدی نرخ کرایه تاکسی در سنندج
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در سنندج + نرخ کرایه ها
  • کرایه تاکسی‌ در سنندج رسماً افزایش یافت + نرخ‌ها
  • نرخ جدید کرایه تاکسی در سنندج اعلام شد
  • نرخ جدید کرایه تاکسی در سنندج اعلام شد + جدول نرخ‌ها
  • ۴۰۰ خودروی پستی نوسازی می‌شود
  • افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی/ از چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می شود | بلیط مترو و اتوبوس چقدر زیاد شد؟