Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدسلیم عباسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سوارکاری، تعمیر تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی، خوانندگی، موسیقی و تئاتر کودک و نوجوان و گیاهان دارویی از جمله این رشته ها بوده که برای اولین بار در سطح استان مجوز تاسیس گرفته است.

وی با بیان اینکه آموزش و مهارت آموزی در ایام کرونا نیز متوقف نشده است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری نزدیک به ۲۰ هزار نفر به میزان چهار میلیون نفر ساعت از آموزش‌های مهارتی در استان آذربایجان‌غربی بهره بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: توانمندسازی اقشار مختلف از طریق مهارت آموزی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای از اصلی ترین وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

عباسی با بیان اینکه خلا تجهیزات نوین آموزشی با استفاده از مربیان کارآمد و استانداردهای بروز در کنار کارگاه‌های محیط کار واقعی قابل جبران است، گفت: ضرورت دارد در کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها فرمانداران اهتمام ویژه‌ای به موضوع مهارت داشته باشند چون در شرایط رکود اقتصادی مهارت آموزی بهترین روش برای اشتغالزایی و زمینه شغلی برای جوانان است.

وی با اشاره به اینکه در یک ساله گذشته محیط کارگاهی در سطح استان ۱۵۰ درصد رشد پیدا کرده‌ است، افزود: هم اکنون ۳۲۷ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در استان فعال هستند که از این تعداد، ۲۲۰ آموزشگاه مختص خواهران، ۳۴ آموزشگاه مختص برادران و ۷۳ آموزشگاه به صورت دومنظوره، آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های موفق در ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور به شمار می‌رود و سالانه افزون بر هفت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان ارائه می‌شود. 

در حال حاضر بیش از ۶ هزار حرفه مهارتی در استان به مهارت‌آموزان، آموزش داده می‌شود.

برچسب‌ها مهاباد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آذربایجان غربی اشتغال زایی مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آذربایجان غربی مهاباد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آذربایجان غربی اشتغال زایی مهارت اموزی اخبار کنکور آذربایجان غربی فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

رحیم یونسی گفت: طی جلسات و تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت در راستای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به برنامه ریزی برای تجلیل از کارگران مهارت دیده، تشویق و تجلیل از کارگران برتر مهارت دیده را امری ضروری دانست و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه استان اردبیل برنامه جدی در این زمینه دارد.

او به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه بر اساس معیارها و داده‌های آماری موجود را از اولویت‌های این اداره کل ذکر و بیان کرد: تحقق این هدف نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است.

یونسی با اشاره به ضرورت اجرای فصل ۵ قانون کار و مواد ۱۰۸ و ۱۱۱ توسعه و گسترش مراکز جوار و بین کارگاهی در استان اردبیل اظهار کرد: توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی است.

او افزایش و توسعه سطح همکاری با بنگاه‌‎های اقتصادی و تولیدی و ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی را یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سال جاری اعلام کرد و گفت: این اداره کل در خصوص تعهد سالانه صدور مجوز مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی ۱۰۰ درصد تعهد سالانه خود را اجرا کرده است.

یونسی افزود: پارسال، ۲۰ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی پس از اخذ مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در بنگاه‌های بزرگ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و با برنامه‌‎ریزی صورت گرفته، این تعداد امسال افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی بر توسعه و گسترش اشتغال پایدار اظهار داشت: جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود