Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه، هفت بهمن ماه به ریاست محسن هاشمی، برگزار شد.

در ابتدای جلسه امان الله درچه‌ای، رابط شورایاری منطقه 20 مهم‌ترین مشکلات شهرری را ناشی از کارخانه سیمان ری و مشکلات محیط زیستی ناشی از آن دانست.

او همچنین به وجود گسل‌های فعال به عنوان یکی از معضلات اصلی منطقه اشاره کرد و گفت: در منطقه چالش‌های مهمی همچون گسل‌های فعال، عدم توزیع متوازن جمعیت، تداخل مدیریتی حریم تهران و شهرستان ری، عبور خطوط فشار قوی برق از بافت مسکونی، اسکان غیررسمی و آسیب‌های اجتماعی در فضا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تصاویر شهرری، کارخانه سیمان و گسل‌های فعال مثلا در خطوط مترو.»

رابط شورایاری منطقه 20 نسبت به عدم همکاری مدیریت شهری با شورایاران انتقاداتی مطرح کرد.

پس از شنیدن گزارش شورایاری، تعدادی از اعضای شورا نظراتی مطرح کردند.

محمود میرلوحی، پیشنهاد داد که  در زمان باقی مانده از مدیریت شهری دوره ‌پنجم،  جمعی از صاحب نظران در منطقه جمع شوند تا از ظرفیت‌های این منطقه بهره بیشتری گرفته شود.

زهرا نژاد بهرام، به محور فدائیان اسلام که بعد از 20 سال از فریز خارج شده است، اشاره کرد و از شورایاری خواست سعه صدر خود را بالا ببرند.

مجید فراهانی، دیگر عضو شورای شهر تهران گفت: « باید ارتباط دوستانه و محترمانه میان مدیریت منطقه و شورایاران وجود داشته باشد تا در مسیر تحقق انتظارات شورایاران به عنوان نخبگان محلات گام برداشت. متاسفانه در سطح بسیاری از مناطق پروژه‌های کوچک مقیاس تعریف شده ارتباطی با چالش ها و معضلات محلات ندارد.»

محمد سالاری، نیز انتقادات شورایاران به مدیریت شهری در صحن علنی شورا یک فرصت دانست و گفت: اتفاق خوبی است که شورای شهر تریبون را در اختیار منتقدین خود قرار می‌دهد.

ضرورت تعیین تکلیف پادگان دوشان‌تپه/ معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تعطیل است

ناهید خداکرمی همچنین در ادامه از لزوم تشکیل شورای شهر و شهرداری مستقل برای ری گفت.

حسن خلیل آبادی، دیگر عضو شورا در پایان نظرات از مسئولان خواست تا به شهرری به عنوان یک شهرستان جدا نگاه کنند تا این منطقه بتواند جایگاه تاریخی خود را دوباره پیدا کند.

در ادامه تعدادی از اعضا تذکراتی مطرح کردند.

مجید فراهانی نسبت به تعطیلی اقدامات بهسازی مسیل و کانال ابوذر منطقه انتقاد کرد و آرش میلانی به عدم تامین منابع مالی توسعه حمل و نقل عمومی در بودجه ۱۴۰۰ واکنش نشان داد.

محمد سالاری همچنین در تذکری، از شهرداری خواست وضعیت پادگان دوشان تپه را به فوریت پیگیری کند.

او گفت: حدود ۲۴۵ هکتار مساحت دارد که ۲۰ درصد مساحت منطقه را تشکیل داده است. از ابتدای این دوره، شهردار تهران اهتمام داشتند در توافق با نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع، نسبت به بازآفرینی کالبدی و فضایی و بازآفرینی شهری این محدوده اقدام کنند.

سالاری اضافه کرد: از آنجاییکه  تمام محلات اطراف پادگان دوشان تپه، بشدت غیربرخوردار و دارای تراکم جمعیتی بالا هستند، این توافق می‌تواند مشکل سرانه‌های خدماتی این محلات را حل کند و انتظار ما این بود که این توافق طی چند ماه گذشته به سرانجام رسیده باشد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هکتار از این پادگان نیز قرار است طی توافقی از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری به  موزه نیروی هوایی تبدیل شود، اظهار داشت: تقاضای من از شهردار تهران و ریاست شورای شهر این است که موضوع تعیین تکلیف پادگان دوشان تپه را به عنوان یکی از مطالبات شورایاران، اهالی و شهردار منطقه ۱۳ مورد پیگیری قرار دهند. اکنون مطالعات زیربنایی این طرح انجام شده و نیروی هوایی نیز آمادگی همکاری را دارد و تحقق این امر فقط نیاز به تعامل وانعقاد قرارداد دارد تا با بازآفرینی این محدوده، سرانه‌های خدماتی محلات اطراف تامین شود.

حجت نظری هم از کمک‌های مالی شهرداری تهران به جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.

او  با اشاره به کسری بودجه شهرداری تهران و تخصیص پایین بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی و عملکرد پایین‌تر معاونت فرهنگی و اجتماعی در سال جاری گفت: عملا باید بگوییم این معاونت نزدیک به تعطیل شدن است. با وجود آنکه اتفاق خاصی در این معاونت رخ نمی‌دهد، در این شرایط این معاونت به جشنواره فیلم فجر کمک کرده است. با وجود آنکه این موضوع در سال گذشته نیز با مخالفت کمیسیون مواجه بود، امسال نیز شاهد هستیم بنا دارند به جشنواره فجر کمک کنند. هنوز در مورد عدد کمک هیچ اطلاعی به ما ندادند، اما با اصل این کمک مخالف هستیم و به عنوان سخنگوی کمیسیون و از طرف اعضا تذکر را مطرح می‌کنم.

نظری تاکید کرد: از معاونت فرهنگی واجتماعی انتظار می‌رود با توجه به شرایط عملا تعطیلی که دارد اگر بودجه‌ای به این معاونت می‌رسد آنرا برای جشنواره فیلم فجر هزینه نکند و برای انجام پروژه‌های شهری و برنامه‌های شهری بودجه را هزینه کند.

نظری در ادامه به خاموشی بزرگراه‌ها و پل‌های عابر پیاده اشاره کرده و گفت: اینکه این خاموشی‌ها به دلیل پاپ کرون است یا بیت کوین! نمی‌دانیم اما آنچه که مهم است برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده و از وزارت نیرو درخواست می‌کنم حتما به مساله ورود پیدا کند و خیلی زود این خاموشی‌ها را خاتمه دهد.

او اضافه کرد: خاموشی‌ها مشکلات جدی را برای مردم در پل‌های عابر پیاده به وجود می‌آورد که مورد اعتراض شهروندان قرار گرفته و مستقیم و غیر مستقیم به ما مراجعه می‌کنند و درخواست خاتمه آن را دارند. متاسفانه در این مساله مدیریت شهری هیچ اختیار و امکانی ندارد، لذا به وزارت نیرو برای خاتمه دادن به این خاموشی‌ها تذکر می‌دهم.

تصویب جزییات لایحه تحقق شهر بیدار

اولین دستور جلسه بررسی جزییات برنامه تحقق شهر بیدار بود که در نهایت با پیشنهاداتی به تصویب رسید.

دستورات بعدی، بررسی یک فوریت لایحه «نحوه محاسبه و دریافت عوارض ساختمانی»، بررسی یک فوریت لایحه «اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز»، یک فوریت عوارض پارک حاشیه‌ای، عوارض صدور مجوز نصب و نظارت دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی و تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی بود که همگی به تصویب اعضای شورا رسیدند.

طرح جلب مشارکت خیرین در شهر نیز پیشنهاد دیگری بود که در جریان امروز صحن شورا بررسی شد و به تصویب رسید. بر این اساس از ظرفیت خیرین در تامین و ارائه خدمات همگانی و عام المنفعه شهر استفاده می‌شود.

دستور بعدی نیز ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران بود که بررسی پیشنهادات آن به جلسه آینده موکول شد.

پربیننده ترین نشانه‌های جدید از خیز کرونا در تهران واگن ملی مترو تا چه حد ملی است؟ +فیلم خسارت ۵هزار میلیاردی عیسی شریفی به شهرداری تهران مقایسه قیمت کالاهای اساسی در بهمن۹۸ و۹۹/ افزایش ۷۸درصدی شکر و ۱۳۲درصدی حبوبات طی یکسال سند مالکیت بزرگراه همت صادر شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران پادگان دوشان تپه مدیریت شهری شهر تهران شورای شهر خاموشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ تهران با اشاره به اهمیت صیانت از حقوق شهروندی و شهر در اراضی ناحیه سه و مقابله با سودجویان و برهم زنندگان انضباط شهری بیان کرد: در همین راستا طی دو عملیات نسبت به استقرار ۱۵ عدد نیوجرسی مقابل بناهای تجاری غیر مجاز در محله نعمت آباد خیابان‌های سهیل شمالی، شهید غفوری، شهید عبداللهی اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه اغلب تصرفات به صورت غیرقانونی و بدون مجوز انجام می‌شود افزود: بی‌شک مشارکت شهروندان در تحقق شهری منظم و منسجم مطابق با قوانین شهرسازی، اجتناب‌ناپذیر بوده و در همین راستا از همه شهروندان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز مراتب را به شهرداری منطقه اطلاع دهند و ما را در جلوگیری و برخورد با هرگونه تخلف یاری کنند.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ تهران خاطرنشان کرد: طی دو مرحله عملیات جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ۷۰ متر سقف و ۲۰ متر تیغه چینی در بلوار شهید ورامینی خیابان میرزایی شمالی و درب ورودی و تیغه‌های طبقه همکف و اول درشهرک احمدیه خیابان گل‌ها رفع خلاف شد.

بر اساس این گزارش طی این دو عملیات علاوه بر مدیران شهری ۷۵ نفر نیروهای شهربان و معبربان نواحی و یگان حفاظت و نیروی انتظامی با به کارگیری ۲ دستگاه لودر و ۲ دستگاه جرثقیل حضور داشتند.

کد خبر 6085989

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد