Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم شهریاری خواننده موسیقی آذری با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به وزیر ارشاد از او خواست تا نسبت به اوضاع معیشتیِ اهالی موسیقی بی‌اهمیت نباشد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رحیم شهریاری خواننده آذری - پاپ در نامه‌ای به وزیر ارشاد با گلایه از روند رسیدگی به مشکلات معیشتی اهالی موسیقی در یک سال گذشته و تعطیلی کسب و کارهای هنری در ایام کرونا، نسبت  به رفتارهای غیرقانونی خانه موسیقی نیز معترض شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی به آلبوم "تهران عاشق" / معتمدی و تجربه‌هایی تازه برای مخاطب ایرانی

«رحیم شهریاری» صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرده است:

جناب آقای عباس صالحی، وزیر محترم ارشاد؛
من «رحیم شهریاری» به عنوان کوچک‌ترین عضو جامعه هنری در ایران، در این شرایط ناخوشایند تعطیلی کسب و کارها خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به مشکلات فعالین این حوزه هستم.

بی شک مستحضرید که در یک سال و نیم گذشته، که شرایط اقتصادی اهالی موسیقی در بدترین دوران خود به سر می‌برد و هنرمندان و فعالین این حوزه سخت‌ترین اوضاع معیشتی را دارند، کوچک‌ترین اتفاق عملی برای جبران این خسارت‌ها برای فعالین حوزه موسیقی صورت نگرفته است. ایده‌ها و رفتارهای پوپولیستی وزارت ارشاد که در تلاش بود نشان دهد به فکر معیشت اهالی هنر است، تنها در صفحات خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها مشاهده شد و هیچ اتفاق عملی در این حوزه صورت نگرفت. شاید تنها رفتاری که صورت پذیرفت، اعطای کمک هزینه یک میلیون و 500 هزار تومانی برای برخی چهره‌های گزینش شده موسیقی بود که از دید من توهینی بیش به اهالی شریف این عرصه نیست.»

این خواننده با اشاره به مشکلات عدیده خانواده‌ها در این ایام گفت: «هر روز شاهد حضور شما در کنار آقای رئیس جمهوریم و تماشاگر عکس‌های یادگاری شما با ایشان در رسانه‌هایتان. هر لحظه منتظریم اتفاق و رفتاری عملی برای بهبود اوضاع ناخوشایند معیشتی هنرمندان موسیقی رخ دهد اما دریغ از یک موضوع عملیاتی. اطرافیان و اعضای ارکسترها و نوازنده‌ها، از طعنه‌ها و کنایه‌های خانواده‌هایشان می‌گویند که اگر به جای موسیقی و هنر «پیک موتوری»بودی، اوضاع بهتری در زندگی‌مان جریان داشت. اینها همه درد است آقای وزیر، درد هم گویی این روزها نهایتی ندارد و پایانی برایش قابل تصور نیست.»

وی افزود: «آقای وزیر، دستِ کم چهار خانواده از اطرافیان موزیسین من در تهران تا امروز، در راهروهای دادگاه خانواده منتظر صدور حکم طلاق خود هستند. چه بسیار اتفاقات مشابهی در سایر حوزه‌های هنر که به دلیل شرایط ویژه کشور و بی‌کفایتی مدیران فرهنگی، خانواده‌های زیادی در آستانه از هم پاشیدن قرار دارند. مقایسه کوچکی اگر قرار باشد بین رفتار کشورهای دیگر با هنرمندان خود در این اوضاع داشته باشیم، بیشتر و بیشتر باید به ضعف عده‌ای از مدیران فرهنگی وطنی پی برد. در برخی کشورها ماهانه 3 هزار دلار برای هنرمندان حوزه‌های مختلف هنر اختصاص پیدا کرده و علاوه بر این، بیمه بیکاری و چندین کمک هزینه معیشتی به آنها پرداخت می‌شود و همین روال است که باعث شده سیستم فرهنگی و اجتماعی آنها تا این حد پیشرو و تأثیرگذار باشد. از دید شما مقایسه پرداخت‌های وزارت ارشاد، پرداختی‌های گزینشی یک میلیون و 500 هزار تومانی، در شان هنرمندان ایرانی است؟!»

این خواننده در انتهای صحبت‌های خود نیز از برخی اتفاقات و رفتارهای خانه موسیقی گلایه کرد و گفت: «صحبت پایانی من هم درباره ساختار قانون شکن خانه موسیقی است. این مرجع ظاهرا دولتی، 8 سال پیش از من و بسیاری دیگر از اعضای خانه موسیقی که از جمله هنرمندان شریف موسیقی در ایران هستند حدود 40 میلیون تومان دریافت کرده و پس از 9 سال هیچ‌گونه پاسخگویی درباره آخر و عاقبت واگذاری آپارتمان‌های تهران نیست و دسترسی به مدیران خانه موسیقی از دسترسی به مدیران ریاست جمهوری هم دشوارتر شده. خواستار پیگیری این رفتار غیرقانونی هستم.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارشاد موسیقی وزارت ارشاد موسیقی اهالی موسیقی رحیم شهریاری خانه موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات خانه معدن استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اعلام اینکه بخشی از مشکلات معدن استان مربوط به پهنه معدنی قزل اوزن بود،گفت: ۵ مورد از این محدوده امیدبخش آزاد شده و مشغول جذب سرمایه‌گذار دولتی و خصوصی هستیم تا از طریق برگزاری مزایده واگذار شود.

مسعود ایرانی، ۲۶ فروردین در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات خانه معدن استان برگزار شد، گفت: استان اردبیل دارای پتانسیلی قوی در حوزه معدن است و ازخانه معدن استان انتظار داریم در این زمینه فعالیت بیشتری را شاهد باشیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: قسمتی از مشکلات در بخش معدن استان مربوط به پهنه معدنی قزل اوزن بود که ۵ مورد از این محدوده امیدبخش آزاد شده و مشغول جذب سرمایه گذار دولتی و خصوصی هستیم تا از طریق برگزاری مزایده واگذار شود.

ایرانی افزود: اگر تشکل قوی در کنار اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان نباشد به تنهایی نمی توانیم کار را پیش ببریم و در این راستا،خانه معدن تشکلی قوی و مدافع حقوق بهره‌برداران معادن استان است و بهره ‌برداران معادن نیز می توانند از طریق این تشکل مسائل و مشکلات خود را  پیگیری کنند و به نوعی امورات مربوط به معدن را تسهیل کنند.

در پایان این جلسه پس از بحث و بررسی و تبادل نظر، مقرر شد اعضای حاضر بعنوان هیات امنای خانه معدن استان ظرف مدت یک هفته نسبت به برگزاری و انتشار آگهی انتخابات مربوط به هیات مدیره خانه معدن استان اردبیل طبق اساسنامه و قوانین حاکم بر خانه معدن اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • عکس| اعتراض شدید هافبک استقلال به سهیل مهدی
  • پیگیری برای اجرای اعتراض اینترنتی به جرائم رانندگی
  • پیگیری برای اجرای اعتراض اینترنتی به جرائم رانندگی/ افزایش مبلغ جریمه‌ها هنوز ابلاغ نشده است
  • اعلام جزییات نشست آسیب‌شناسی موسیقی در سال‌های پس از انقلاب
  • «رجزواره حماسی» واکنش اهالی فرهنگ و هنر به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • بررسی مشکلات خانه معدن استان اردبیل
  • واکنش هنرمندان به تحقق «وعده صادق» رهبر انقلاب در تنبیه متجاوز
  • نقاره‌نوازی؛ آیینی کهن در حرم امام رضا (ع) /۱/