Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از شناسایی ۱۱ هزار مشمول غایب در استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی کمترین میزان غیبت مشمولان سربازی را در سطح کشور دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ سیداحمد حسینی ظهر امروز در نشست خبری از افزایش 21 درصدی پرونده‌های رسیدگی به معافیت‌های مشمولان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: تعداد صدور کارت‌های معافیت نیز در این مدت 27 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: 11 هزار مشمول غایب یعنی متولدین سال 1355 تا 1380 در استان شناسایی شده است البته خراسان جنوبی کمترین میزان غیبت مشمولان سربازی را در سطح کشور دارد.

وی بیان کرد: طی دو ماه اخیر سه هزار پیامک در راستای فراخوان مشمولان غایب ارسال شده و مشمولان غایبی که وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند برابر مواد 58 و 62 قانون خدمت وظیفه عمومی با تشدید محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی همچون عدم برخورداری از تسهیلات دولتی و اشتغال به کار در سازمان‌ها و کارگاه‌های دولتی و خصوصی مواجه می‌شوند.

حسینی از کاهش هشت درصدی معافیت‌های تحصیلی و خروج از کشور نیز خبر داد و افزود: طی 10 ماهه امسال برگزاری جلسه‌های شوراهای پزشکی در راستای رسیدگی به درخواست‌های مشمولان نیز  2 درصد افزایش داشته است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت از سال 90 تاکنون در استان 64 هزار و 482 فقره کارت هوشمند صادر شده است  و مشمولان وظیفه عمومی می‌توانند از طریق تلفن گویای 096480 یا سامانه پیامکی 110206010 نسبت به کسب اطلاعات اقدام کنند.

بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون خدمت وظیفه عمومی در مجلسبررسی طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی در دستور کار مجلس

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سه هزار و 720  نفر اعزام داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش داشته است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های قشر تحصیلکرده پروژه‌های کسر خدمت است که مشوق‌هایی دارد و در این ارتباط سعی شده بازار کار مناسب برای مشمولان فراهم شود و در نزدیکترین محل زندگی، خدمت کنند. در همین ارتباط طرح‌های استانی کارگروه مهارت آموزی به وزارتخانه‌های مربوطه ارسال شده که از ابتدای امسال 512 طرح اولویت‌دار ابلاغ شده و تعامل خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

حسینی یادآور شد: مهارت‌ها به سه دسته طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم شده که طلایی تقریبا در همه کشور وجود دارد، نقره در برخی استان‌ها و برنز مربوط به یک استان با مهارت خاص بومی همان استان است و در این ارتباط بعد از سربازی 30 تا 50 میلیون تومان تسهیلات اشتغال ارزان‌قیمت به سربازان داده می‌شود.

وی گفت: طرح سرباز مهارت در استان اجرا می‌شود و از ابتدای امسال 2 هزار سرباز مهارت‌های لازم را در حوزه‌های مختلف مکانیک، کمک‌های اولیه و فناری اطلاعات فرا گرفتند.

انتهای پیام/ 252/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خدمت وظیفه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

جواد قناعت امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در اولین شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده‌سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی - ایرانی است که در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

استاندار با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، افزود: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

قناعت گفت: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

وی خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت ها باید مشخص و دستگاه ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

استاندار افزود: برخی موضوعات و تصمیم ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد اما رسانه های دنیا برای آن واکنش نشان می دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

قناعت گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

به گفته وی، آمریکا با قدرت عظیم نظامی در صحرای طبس بدون اینکه ما گامی برداریم درگیر طوفان شن شد و بزرگترین هواپیماهای آمریکا زمین گیر شدند. باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه‌های ملی جدی دیده شود.

قناعت با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه ها اعتبارات ملی داریم، گفت: نیاز است دستگاه های متولی، مطالبات خود را از مرکز پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری در پروژه ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی