Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:16:46 GMT

سامانه جامع انبارها، ملاک تشخیص احتکار و قاچاق کالا

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۹۷۸۳

سامانه جامع انبارها، ملاک تشخیص احتکار و قاچاق کالا

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر فغفوری در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان خرم‌دره اظهار داشت: در حوزه اصناف تمرکز ویژه بر روی تکمیل سامانه جامع انبارها در سطح کشور و استان است به طوری که هم اکنون سامانه جامع انبارها ملاک تشخیص احتکار بودن و یا قاچاق بودن یک کالا به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در این راستا اصناف باید اهتمام جدی برای ثبت انبارهای خود در این سامانه داشته باشند، زیرا غفلت از این موضوع می‌تواند تبعات سنگینی برای صنوف در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با اشاره به حساسیت‌های تنظیم بازار در روزهای پایانی سال، اظهار کرد: خرم‌دره یکی از بهترین شهرستان‌ها در تامین کالاها و تنظیم بازار بوده و در شرایطی که در برخی کالاها با کمبود مواجه بوده، به سرعت و بدون کوچک‌ترین حاشیه مرتفع شده است.

فغفوری با بیان اینکه اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت، تامین به موقع و کافی کالا به‌ویژه در زمان پیک مصرف است، تصریح کرد: در کنار این اولویت به مباحث رعایت قیمت‌های مصوب و برخورد با گران‌فروشی نیز توجه ویژه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال تشدید نظارت‌ها در اولویت برنامه‌های کاری وجود دارد، عنوان کرد: امسال به علت شیوع کرونا نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا مانند سال‌های گذشته نخواهیم داشت و فروش ویژه نیز با شرایط خاص و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اتفاق خواهد افتاد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر کمبود اقلام در بازار وجود ندارد، عنوان کرد: باید قبول کنیم در شرایط خاصی زندگی می‌کنیم که تحریم‌ها و کمبود برخی از اعتبارات کشوری در حوزه تامین کالا نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد اما باید این حداقل‌ها را نیز با بهترین شرایط مدیریت کنیم.

فغفوری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه در استان با بسیج اصناف برای بهره‌گیری از ظرفیت بازرسان افتخاری و همیار بازرسی، گفت: این امر سبب شده که علاوه بر ملموس شدن میزان بازرسی‌ها برای مردم، تعداد بازرسی‌ها نیز افزایش یابد که کمک نیروی انتظامی نیز موجب ثمربخشی این بازرسی‌ها می‌شود.

کد خبر 5131345

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت و معدن و تجارت زنجان احتکار ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر شیراز کرمانشاه شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا بارش برف مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف توزیع غیر مجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در خوی

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از دستگیری عاملان توزیع غیرمجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در شهرستان خوی، خبر داد  و در تشریح  این خبر گفت: برابر اخبار دریافتی مبنی بر اینکه تعدادی افراد سود جو و فرصت طلب؛ گندم یارانه‌ای را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق ارز و کالا قرار گرفت. 

سردار رحیم جهانبخش افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد صاحب کارخانه با مشارکت تعدادی افراد سود جو یک هزار تن گندم یارانه‌ای به ارزش ۱۲۷ میلیارد ریال را در بازار آزاد به فروش رسانده است.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در این راستا ۲ دستگاه کامیون توقیف و ۶ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار جهانبخش ضمن تاکید بر برخورد جدی با مخلان اقتصادی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی نمایند و همچنین شماره تلفن ۱۹۷ پلیس آماده دریافت هرگونه نظرات، پیشنهادات و تقدیر شما همشهریان عزیز از عملکرد پلیس می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • کشف توزیع غیر مجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در خوی
  • کشف ۳۰ قوطی شیر خشک قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد