Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@12:23:30 GMT

اسم تیم شما «استقلال» است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۹۸۰۰

اسم تیم شما «استقلال» است

ایران اکونومیست- اسم تیم شما «استقلال» است؛ خودش عظمت و ابهت دارد و نیازی نیست با چنگ کشیدن روی صورت رقیب دنبال اعتبار باشید.

 در یادداشتی در روزنامه همشهری به قلم رسول بهروش آمده است: «بعد از شکست غیر منتظره برابر سایپا، محمود فکری از اشتباهات داوری علیه استقلال حرف زده که خب در جریان بازی چنین چیزی قابل تشخیص نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن چه دیده شد تصمیم داور برای اخراج محمد دانشگر و سپس انصراف سخاوتمندانه او بود؛ اگر نه سایپا سودی از سوت‌های اشتباه نبرد. در فوتبال حرفه‌ای حتی گلایه‌های به حق مربیان از اشتباهات داوری هم پذیرفتنی نیست و به بهانه‌جویی تعبیر می‌شود؛ چه برسد به این مدل اعتراض‌های کور و بدون مصداق که از سوی امثال فکری انجام می‌گیرد.

همه داستان اما همین نیست و سرمربی استقلال بعد از این باخت برای چندمین بار مدعی تبعیض به سود پرسپولیس شد؛ این بار نامربوط‌تر از هر زمان دیگری. فکری به این که چرا پرسپولیس هنوز هفته‌ای یک بازی انجام می‌دهد اعتراض کرده، در حالی‌ که یک نگاه ساده به تقویم بازی‌ها نشان می‌دهد فشردگی برنامه سرخپوشان در راه است و این تیم بعد از دیدار با آلومینیوم، تا آخر نیم‌فصل هر ۵ روز یک مسابقه خواهد داشت.

بعد هم واقعا کیفیت و نتیجه بازی استقلال برابر سایپا، چه ربطی به برنامه پرسپولیس دارد؟ مگر می‌شود فرافکنی این قدر زمخت و گل‌درشت باشد؟ تیمت بد بازی کرده و به‌ عنوان مسئول فنی باید جواب بدهی. باقی داستان‌ها سروصدای کاذب است. شاید این حرف‌ها یا مثلا تحریف اسم تیم رقیب در کوتاه‌مدت از بدنه فضای مجازی بازخورد مثبت بگیرد اما این ترفند بعد از مدتی نخ‌نما خواهد شد. اسم تیم شما «استقلال» است؛ خودش عظمت و ابهت دارد و نیازی نیست با چنگ کشیدن روی صورت رقیب دنبال اعتبار باشید. حتی پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا عوامل باشگاه استقلال پیاپی به‌ دنبال تعیین تکلیف برای برگزاری مسابقات عقب‌افتاده پرسپولیس بودند. این دفاع از حق نیست، حتی جوسازی برای کسب امتیاز هم نیست بلکه صرفا نوعی خودزنی ناشیانه به شمار می‌آید، جار و جنجالی که فقط تمرکز تیم خودی را به هم می‌زند. واقعا عملکرد استقلال در داربی چه تناسبی با آن همه سروصدا و شرط و شروط داشت؟

آبی‌ها حتما در حوزه مسایل فنی مشکلاتی دارند اما معضل اصلی این تیم «رفتاری» است. در این باشگاه خیلی از مصاحبه‌ها حرفه‌ای و درست نیست، مثل این جمله محمود فکری که قبل از بازی گفته بود: «برای‌مان خوب نیست سایپا یک امتیاز از ما بگیرد.» جمله‌ای که در تار و پودش تحقیر و دست‌ کم گرفتن تیم حریف وجود داشت. خوشحال باشید آقای فکری! سایپای جوان از شما یک امتیاز نگرفت بلکه ۳ امتیاز گرفت؛ با شایستگی و سرافرازی هم گرفت.»

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اسم تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف عربستان در دوشنبه/ صعود ازبکستان با درخشش ستاره‌های پرسپولیس و استقلال

در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، امشب چند دیدار برگزار شد که در مهمترین مسابقه تیم ملی عربستان مهمان تاجیکستان بود که با نتیجه یک بر یک متوقف شد.

فیراس البورایکان ابتدا در آغاز نیمه دوم سعودی‌ها را پیش انداخت، اما دقیقه ۸۰ رستم سویروف بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه ۲۵ این بازی برق ورزشگاه قطع شد و به همین دلیل بازی برای دقایقی با توقف همراه بود.  در حالی‌که بازیکنان دو تیم از این اتفاق شگفت‌زده بودند، حدود ۱۰ دقیقه بعد مسئولان استادیوم توانستند برق نورافکن بازی را وصل کنند تا به این ترتیب امکان ادامه بازی میسر شود.

عربستان با این نتیجه از چهار بازی ۱۰ امتیازی شد و صدرنشین گروه G است.   تاجیکستان هم با ۵ امتیاز دوم است. اردن و پاکستان دیگر تیم‌های این گروه هم امشب مقابل هم قرار می‌گیرند.

همچنین در گروه E تیم‌های ازبکستان و هنگ‌کنگ در ورزشگاه ملی تاشکند به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری ۳ بر صفر شاگردان سرتکو کاتانچ تمام شد.

الدور شاهمرادف (۲۰) خاجی مراد ارکینوف (۶۳) و اوستون اورونوف (۷۰) برای ازبک‌ها گلزنی کردند.

جلال الدین ماشاریپوف، بازیکن استقلال ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت و پاس گل دوم تیمش را ارسال کرد. اورونوف، ستاره پرسپولیسی ازبکستان نیز از ابتدای نیمه دوم وارد بازی شده و گل سوم تیمش را وارد دروازه هنگ کنگ کرد.

ازبکستان با این نتیجه همچون ایران ۱۰ امتیازی شد و مانند شاگردان قلعه نویی صعودش را به جام ملت‌های آسیا و مرحله سوم مقدماتی جام جهانی قطعی کرد. هنگ کنگ و ترکمنستان هم با یک امتیاز قعرنشینان این گروه هستند.

در گروه D عمان با دو گل میزبانش مالزی را برد و قزاقستان پنج بر یک چین تایپه را مغلوب کرد. قزاقستان و عمان با ۹ امتیاز صدرنشینان این گروه هستند و شانس زیادی برای صعود دارند. مالزی هم با ۶ امتیاز سوم است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • بازی دوستانه پرسپولیس با رقیب بعدی استقلال
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • رتبه جهانی استقلال، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان
  • واکنش دستیار قلعه‌نویی به بیانیه استقلال به خاطر پرسپولیس
  • (عکس) رجزخوانی کاپیتان پرسپولیس برای رقبا با این ژست ویژه
  • عکس| درخشش ستارگان استقلال و پرسپولیس در تیم ملی ازبکستان
  • توقف عربستان در دوشنبه/ صعود ازبکستان با درخشش ستاره‌های پرسپولیس و استقلال
  • چگونه استقلال و سپاهان در هفته ۲۱ بهترین شدند؟
  • اعداد عجیب و غریب ستاره جدید پرسپولیس
  • روایت خدابنده‌لو از رد پیشنهاد استقلال