Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر امروز چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان صحنه به ریاست علیرضا حیدری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان صحنه، با حضور معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان صحنه برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار با اشاره به وجود قدیمی‌ترین کتابخانه استان کرمانشاه در شهرستان صحنه اظهار کرد: شهرستان صحنه یکی از شهرستان‌های فرهنگی و با قدمت استان بوده که کتابخانه‌های آن پایگاه‌های اجتماعی فرهنگی مناسبی برای توسعه مطالعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان صحنه دارای سه باب کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی است که به طور کامل توسط نیروهای متخصص کتابداری مدیریت شده و در این کتابخانه‌ها یک هزار و ۱۵۰ نسخه کتاب وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به عضویت سه هزار و ۴۰۰ نفر از جمعیت شهرستان صحنه در کتابخانه‌های عمومی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تعطیلی بسیاری از مشاغل، کتابخانه‌های عمومی به صورت نیمه تعطیل بودند.

حسنی خونسار تصریح کرد: فعالیت کتابخانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در فضای مجازی از جمله شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها ادامه داشته و ارتباط کتابداران با اعضای کتابخانه قطع نشده است.

به گفته وی همکاری اعضای کتابخانه‌ها در برنامه‌های اجرا شده در فضای مجازی نسبت به سال گذشته بیشتر شده و سال جاری یک هزار و ۷۰۰ نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

افزایش مطالعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

علیرضا حیدری در این جلسه با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های ارزیابی فرهنگی و توسعه یافتگی میزان مطالعه افراد جامعه است، بیان کرد: افزایش مطالعه در رفتار اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و توسعه کتابخوانی افزود: مسئولین باید در راستای تحقق این امر فراتر از وظیفه عمل کرده و به صورت زیرساختی به این اهداف بپردازند.

فرماندار شهرستان صحنه ایجاد انگیزه و نشاط در جوانان را امری مهم و ضروری تلقی کرد و گفت: سلامت روحی و روانی جوانان و افراد جامعه با کتاب و کتابخوانی فراهم شده و گذران وقت با فضای مجازی تنها موجب قرارگیری فرد در معرض تهاجم فرهنگی می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه کتابخوانی در روستاها باید در دستور کار قرار گیرد، هم اکنون سه روستای بزرگ در شهرستان صحنه امکانات کتابخانه‌ای داشته و باید در سایر روستاها کتابخانه‌های مناسبی ایجاد شود.

گفتنی است که برنامه‌های محرمی و مناسبتی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، مسابقه کتابخوانی حقوق شهروندی، غرفه هفته دفاع مقدس و بیش از ۵۰ نوع برنامه فرهنگی در فضای مجازی برگزار شده است، اولین جشنواره قصه کوتاه خانواده من با مشارکت شهرداری تهران به زودی برگزار می‌شود.

کد خبر 5131658

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کرمانشاه کتابخانه نهاد کتابخانه های عمومی کشور فرهنگ کتابخوانی شهرستان صحنه ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر شیراز کرمانشاه شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا بارش برف مشهد کتابخانه های عمومی شهرستان صحنه کتابخانه ها فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، خدیجه معصومی، در آیین نکوداشت مصطفی قلی‌زاده‌علیار، نویسنده و پژوهشگر ارومیه‌ای که در سالن جلسات استاد شهریار اداره کل کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد، ضمن تبریک عملیات غرور آفرین فرزندان اسلام در مقابل جنایت‌های رژیم جعلی صهیونستی گفت: هنر انقلاب اسلامی متعلق به همه شیر مردان و شیرزنان بوده و تمام تلاش ما در اداره کل حمایت از هنرمندان است، چرا که ما در این سرزمین نیاز به ادب و هنر داریم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی افزود: در کتابخانه‌های عمومی استان چند سالی است که محافل ادبی شکل گرفته که این محافل باید جریان‌سازی کنند و به پویانمایی و مانایی شعر متعهد باشند و در این راستا باید از ظرفیت تمام ارگان‌ها در این مورد کمک گرفته شود.

 

معصومی ادامه داد: باید مراسم نکوداشت ادبا را وقتی که در قید حیات هستند برگزار کنیم و مفاخر فرهنگی در قید حیات می‌توانند راه و روش زندگی کردن را به نسل امروزی نشان دهند که امر مهمی در ارتقا روحیه فرهنگی استان است و باید این مهم به یک اصل تبدیل شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد شعر که نوعی رسانه است، گفت: استاد قلی‌زاده‌علیار کتاب، شعر و ادبیات را به هم گره زدند و یکی از شخصیت‌های برجسته ادبیات استان است.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • انتصاب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر