Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آرش آریانژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: همزمان با ایام دهه مبارک فجر و با حضور معاون وزیر نیرو شاهد افتتاح چهار پروژه در استان خواهیم بود.

وی افزود: این پروژه‌ها در سی و چهارمین هفته طرح پویش الف-ب-ایران و با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال در شهرستان‌های سقز، مریوان و کامیاران به بهره برداری می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آریانژاد اعلام کرد: بهره برداری از سد رمشت و شبکه پایاب آن در شهرستان کامیاران و بخش موچش یکی از این پروژه هاست.

وی افزود: عملیات احداث سد رمشت و شبکه آبیاری و زهکشی پایاب آن از سال ۸۸ آغاز شده و بیش از یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مدیر عامل آب منطقه کردستان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از شبکه آبیاری این سد ۵۶۰ هکتار از اراضی دیم این منطقه به آبی تبدیل می‌شود و ثمره آن پایداری اشتغال در منطقه خواهد بود.

آریا نژاد افزود: بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی سدگاران در مریوان و تبدیل شدن یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دیم پایین دست این سد به آبی از دیگر پروژه‌های است که در این ایام افتتاح خواهد شد.

وی پروژه تصفیه خانه آب شهر سقز با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌هایی عنوان کرد که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های وزارت نیرو با تکیه بر توان نخبگان داخلی اجرایی می‌شود و طی دو دهه اخیر بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه آب استان کردستان انجام شده است.

کد خبر 5131695

منبع: مهر

کلیدواژه: دهه فجر آب منطقه ای کردستان سدسازی آبیاری نوین ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر شیراز کرمانشاه شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا مشهد بارش برف بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم

به گزارش قدس آنلاین، شهرام داوری اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این سامانه ابتدای تابستان امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سامانه، قشم دومین شهر در ایران در بهره‌برداری از سامانه هوشمندسازی شبکه آب شهری است، افزود: با هوشمندسازی می توان مقدار زیادی از آب مصرفی را ذخیره و شرایط کم‌آبی را به خوبی مدیریت کرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: هوشمندسازی خط انتقال و شبکه توزیع در قشم با هدف مدیریت بهتر تأسیسات ضروری است.

‌داوری بیان داشت: ابتدای تابستان سال جاری، بهره برداری از سامانه دانش بنیان هوشمندسازی شبکه آب شهر قشم آغاز می‌شود که بعد از مشهد، قشم دومین شهر در ایران برای پیاده‌سازی این فناوری محسوب می‌شود و براساس یک برنامه اقدام مدون، ترمیم و نوسازی شبکه لوله‌کشی و توزیع آب نیز وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

وی تأکید کرد: اولویت امسال شرکت آب، برق و تأسیسات قشم تمرکز بر هوشمندسازی و ترمیم شبکه انتقال آب است.

داوری بیان داشت: در حال حاضر تولید آب روزانه شهر قشم ۲۳ هزار متر مکعب است و با بهره‌برداری از سایت ساحلی در روزهای آینده، به ۲۷ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • فعالیت ۱۳۰ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در کردستان
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم