Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی حفاظت محیط زیست امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه شورای عالی محیط زیست، تکلیف ‌پسماندها و سرمایه‌گذاری‌ها و ضوابط اجرایی آن مشخص و پیشنهادات هماهنگ شده سازمان حفاظت محیط زیست با دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های نفت، نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و صمت تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در رابطه با بوی نامطبوع آرادکوه گفت: گزارش تفصیلی در مورد بوی نامطبوع جنوب شهر تهران در شورای عالی  محیط زیست ارائه و قرار شد تا از شدت بوی نامطبوع کاسته شود و مذاکراتی با شهرداری انجام گیرد تا در مورد آرادکوه  تصمیم نهایی گرفته شود. 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بررسی‌هایی که شهرداری انجام داده، نشان می‌دهد ۲۲ درصد بوی نامطبوع جنوب شهر تهران مربوط به آرادکوه است اما بررسی‌های سازمان حفاظت محیط زیست نشان می‌دهد بیش از  ۴۵ درصد بوی نامطبوع جنوب شهر تهران به آرادکوه مرتبط است.
کلانتری از تعیین تکلیف مجتمع دفع و ‌پردازش ‌پسماند آرادکوه به‌منظور کاهش شدت بوی نامطبوع جنوب شهر تهران تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و افزود: رئیس جمهور دستور داده‌اند در شش ماهه باقی مانده از دولت دوازدهم این مسأله قطعی شود.
وی در ادامه با اشاره به افزایش وسعت مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، بیان کرد: حدود ۶۸۰ هزار هکتار به وسعت مناطق چهارگانه اضافه شده است و وسعت این مناطق به حدود ۱۹ میلیون  و ۱۰۰ هزار هکتار رسیده است.
معاون رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع در دولت تدبیر و امید بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار بر وسعت مناطق چهارگانه افزوده شده است.
منبع: فارس برچسب ها: کلانتری ، آرادکوه

منبع: خرداد

کلیدواژه: کلانتری آرادکوه بوی نامطبوع جنوب شهر تهران سازمان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد

امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و فرمانده یگان‌های حفاظتی فراجا، تعداد ٢۵ خودوری عملیاتی برای تحویل به محیط‌بانان رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست در مراسم رونمایی گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست با هدف تجهیز محیط بانان مقرر شد ١٠٠ دستگاه خودروی عملیاتی تا پایان سال خریداری و تحویل استان‌ها شود.

سرهنگ جمشید محبت خانی اظهارداشت: امروز از ٢۵ خودرو رونمایی شد که بلافاصله به ٢۵ استان از جمله خراسان رضوی، آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، تهران، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان، یزد، خراسان جنوبی، اردبیل، همدان، ایلام، سمنان، لرستان، قزوین تحویل داده خواهند شد.

وی افزود: همچنین ۵٠٠ دوربین و هزار کیسه خواب هم رونمایی شد و به محیط بانان تحویل داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: تجهیز محیط بانان به امکانات روز همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین فرمانده یگان‌های حفاظت فراجا در این مراسم گفت: حفاظت از محیط زیست بسیار با اهمیت است که علاوه بر وظایف قانونی که برای تمام سازمان‌ها تعریف شده، همه مردم هم وظیفه دارند با توجه به ظرفیت‌ها از محیط زیست حفاظت کنند.

سردار رضا بنی اسدی فر افزود: از ۶٨ سال پیش که کانون شکارچیان در ایران تأسیس شد ضرورت حفاظت از محیط زیست کلید خورد و سال ١٣۵٣ با تصویب قانون حفاظت و بهسازی بر این امر تاکید شد.

وی اظهارداشت: در این راستا فراجا همواره در کنار سازمان حفاظت محیط‌زیست بود و در بخش‌های مختلفی از جمله در زمینه جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز و صدور مجوز‌های غیرقانونی همکاری‌های خوبی داشتیم و در این راه متحمل خسارات زیادی هم شدیم.

وی تاکید کرد: در این راستا آموزش نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست باید جدی گرفته شود و بر آشنایی با حمل سلاح و سایر تجهیزات تاکید شود.

وی با تاکید بر اینکه در این عرصه استفاده از فناوری‌های نوین باید جدی گرفته شود گفت: قطعا رونمایی امروز موجب تقویت حفاظت می‌شود و برای ١٢ یگان حفاظتی که در سایر دستگاه‌های دولت فعال هستند می‌تواند الگو باشد.

دیگر خبرها

  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • علی سلاجقه: مالچ‌پاشی نفتی را برای همیشه از دستور کار خارج کرده‌ایم
  • مالچ‌پاشی نفتی را از دستور کار خارج کرده‌ایم
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته