Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش فارس، به دنبال ازسرگیری مذاکرات ترکیه با یونان از روز دوشنبه، منابع خبری از تعویق تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ترکیه خبر دادند.

خبرنگار وبگاه «میدل ایست آی» سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در این زمینه در توییتی نوشت که اتحادیه اروپا به دلیل مذاکرات مثبت ترکیه با یونان، تحریم علیه آنکارا را به تعویق انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک مقام اتحادیه اروپا در این باره گفت: «حفظ این حرکت مثبت تا مارس  هنگامی که "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش درباره ترکیه را به شورای اروپا ارائه می‌دهد، مهم است.»

منابع دیپلماتیک روز دوشنبه گفتند که ترکیه و یونان پس از ماه‌ها تنش در شرق مدیترانه، گفت‌وگوها با هدف رفع اختلاف‌های طولانی مدت را از روز دوشنبه از سرگرفته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» هر دو کشور قبل از گفت‌وگوها نسبت به مفید بودن نشست روز دوشنبه  ابراز خوشبینی کرده اند. این دو کشور همسایه که هر دو عضو ناتو هستند، در 60 دور مذاکرات از سال 2002 تا 2016 پیشرفت کمی داشتند.

بر اساس این گزارش، آنکارا و آتن در این ماه توافق کردند که مذاکرات را در «استانبول » از سربگیرند. «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان هفته گذشته گفت یونان با خوش بینی اما نه «ساده لوحی» به مذاکرات نزدیک می‌شود. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز ابراز امیدواری کرده که از سرگیری مذاکرات نوید دوره جدیدی را بدهد.

این در حالی است که نیروی هوایی یونان  قصد دارد در اقدامی که نگرانی ترکیه همسایه خود را به همراه خواهد داشت به جدیدترین جنگنده‌های «رافائل» ساخت فرانسه مجهز شود.  «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه دوشنبه در نشست خبری به همراه همتای یونانی خود گفت که فرانسه، یونان را به جنگنده‌های رافائل مجهز خواهد کرد. این اقدام منجر به تقویت نیروهای مسلح یونان در بحبوحه تنش این کشور با ترکیه منجر می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است

در گفتگوی تلفنی امروز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، آخرین وضعیت موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و مناسبات ایران و اتحادیه اروپا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طرفین در این گفتگو به اهمیت تداوم گفتگو میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و تداوم تماس‌ها و دیدارها برای لغو  تحریم‌ها تاکید کردند‌. 

امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به وضعیت جاری در غزه و دریافت گزارش های تکان دهنده از اعدام فلسطینیان در بیمارستان شفا و قتل عام زنان و کودکان از سوی ارتش اشغالگر صهیونیستی اظهار داشت: متاسفانه نتانیاهو، پرونده غزه و حتی منافع ملی آمریکا را گروگان منافع شخصی خود گرفته است.
وی افزود: تداوم بحران انسانی و گرسنه نگاه داشتن مردم غزه از سوی رژیم اسرائیل، وضعیت غزه را به «بحران واقعی قرن» تبدیل کرده است‌. 

امیرعبداللهیان از دیدگاه بورل مبنی بر ضرورت توقف جنگ و‌ ارسال کمک‌های انسانی فوری به غزه قدردانی کرد و با یادآوری مسئولیت جامعه جهانی و اتحادیه اروپا در موضوع فلسطین گفت: زمان آن رسیده است که تدابیر تنبیهی علیه رژیم اسرائیل اتخاذ شده و یک گروه تحقیق بین المللی در خصوص جنایات این رژیم از جمله در جنایات ترکیبی در بیمارستان شفای غزه تشکیل شود. 

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه، ضمن اشاره به تلاش های دیپلماتیک جوزف بورل برای کمک به پایان بحران غزه، از استانداردهای دوگانه و متناقض غرب در قبال فلسطین و اوکراین انتقاد کرد.

امیر عبداللهیان تداوم ارسال سلاح از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی در غزه را در کنار ارسال نمایشی کمک های انسانی، نمونه ای از این رویکرد متناقض برشمرد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا موضعی روشن  در موضوعات منطقه ای داشته و به صراحت گفته ایم توسل به جنگ راه حل نیست.
وی تکرار ادعاها در مورد ارسال سلاح ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را داستانسرایی و ادعایی کسل کننده و فاقد پایه و اساس خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مذاکرات و تماس های مستمر مورا و باقری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به تداوم همکاری سازنده با آژانس بین المللی انرژی اتمی است و متقابلا انتظار جدی دارد طرف های غربی در قبال تعهدات خود در موضوع مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها کاملا پایبند باشند. 

تبادل نظر امیرعبداللهیان و بورل درباره غزه و آژانس

جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی نیز در این گفتگو، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت. 

بورل با بیان این که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست، بر ضرورت تداوم پیگیری گفتگوهای هسته ای و رفع تحریم ها تاکید کرد.

وی در موضوع فلسطین، برنامه اتحادیه اروپا را تداوم ارسال کمک های انسانی به غزه و حمایت از اقدامات «آنروا»، حمایت از تلاش های سازمان ملل متحد و دبیرکل آن برای دستیابی به آتش بس دائمی و همکاری با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی عنوان کرد و ضمن ابراز مخالفت مجدد با حمله اسرائیل به رفح، از سیاست این رژیم در گرسنگی دادن به غیر نظامیان انتقاد کرد. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در منطقه، خواستار تداوم تلاش ها برای کاهش تنشها در منطقه شد.

در این گفتگو برخی موضوعات مورد علاقه از جمله کنسولی نیز مورد توجه قرار گرفت.

تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان درباره حادثه تروریستی کرمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تداوم دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • روایت بورل از تماس تلفنی با امیرعبداللهیان
  • تاکید بر تداوم دیدار‌ها برای لغو تحریم‌ها
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست
  • تداوم گفت‌وگوها و دیدارهای ایران و اروپا برای لغو تحریم‌ها
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است
  • تاکید ایران و اروپا به تداوم گفتگوها و دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • تاکید ایران و اروپا به تداوم گفت‌وگوها و دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • تاکید بر تداوم دیدارها برای لغو تحریم‌ها