Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران از همان آغاز تا امروز، یک حرکت مبتنی بر فرهنگ، دین، اخلاق و برای انجام وظیفه شرعی و اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس‌جمهوری با اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۶ سال قبل از انقلاب و آغاز نهضت گرفته تا ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در تمام این سالها حرکت ملت ما یک حرکت فرهنگی و دینی بوده که انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب‌ها در جهان متمایز کرده است.

روحانی با بیان اینکه در همه مراحل آغاز نهضت اسلامی و مسیر طی شده تا پیروزی انقلاب رهبری نهضت بر عهده شخص امام راحل بوده و مراجع عظام تقلید و مردم متدین در صف مقدم مبارزه برای پیروزی انقلاب بوده‌اند، اظهار کرد: ایام و مناسبت‌های دینی و مذهبی همواره مبنای اوج‌گیری و سرعت بخشیدن به حرکت انقلابی مردم بوده و به همین دلیل انقلاب ما بدون تردید یک انقلاب فرهنگی و دینی است.

وی یکی از ماموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را حفظ روحیه فرهنگی و دینی انقلاب دانست و تاکید کرد: حفظ انقلابی که بر مبنای فرهنگ بوده نیز از مسیر فرهنگی میسر خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: شرط بقا و ادامه انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است و این انقلاب وقتی ادامه خواهد یافت که همان روحیه فرهنگی و صلابت گذشته حفظ و تقویت شود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: باید نگران سایش‌های حرکت بزرگ فرهنگی انقلاب در جامعه باشیم و برای آن تدبیر کنیم و در صورتی که مراقبت نشوند، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روحانی رییس جمهور جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دفاع مقدس را گنجینه ارزشمند از تاریخ ایران برشمرد و گفت: بی شک هر کتابی که روایتی خوب و درستی از دفاع مقدس داشته باشد با استقبال مخاطبین مواجه خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان امروز، در مراسم رونمایی از کتاب هم نفس مادران کاری از موسسه فرهنگی هنری شهید یادگار اسکندری ایذه، با تاکید بر ضرورت احیای آداب و رسوم محلی و توجه به فرهنگ غنی بختیاری، اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت بالای فرهنگی قوم بختیاری در شهرستان ایذه نیاز است نسبت به برگزاری برنامه های فرهنگی در این شهرستان اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی با قدردانی از تلاش عوامل نگارش کتاب ثمین و ارزشمند خاطرات خانم زیبا کیانی همسر شهید نصرت الله کیانی باعنوان "هم نفس مادران" که به قلم کتاب  پریسا مرادی اشکفتی نگارش شده است، اظهار کرد: برگزاری مراسم رونمایی از این کتاب فاخر، می تواند نقطه عطفی برای برنامه های آتی فرهنگی و هنری در این خطه هنردوست، با فرهنگ و ولایتمدار باشد.

وی گفت: هر بار که با مجموعه های فرهنگی و مردمی ایذه نشستی داریم، با ابعاد جدید و تازه ای از ظرفیت های غنی فرهنگی این سرزمین آشنا می شوم که امیدوارم با تلاش های مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و هم افزایی بیشتر و نگاهی دغدغه مند میان مردم و مدیران استان از این ظرفیت های فرهنگی به بهترین شکل ممکن بهره مند گردیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود، دفاع مقدس را  گنجینه ارزشمند از تاریخ ایران برشمرد و افزود: بی شک هر کتابی که  روایتی  خوب و درستی از دفاع مقدس داشته باشد با استقبال مخاطبین مواجه خواهد شد. 

به گفته وی، پر ببینده ترین فیلم های سینمایی، فیلم هایی هستند که روایت صحیح و متقنی به دفاع مقدس داشتند.

مُنادی همچنین به نقش روایتگری همسران و مادران شهدا اشاره کرد و گفت: مادران و همسران شهدا نقش بسیاری مهمی در روایتگری دفاع مقدس دارند؛ حرف های ناگفته ای در این حوزه وجود دارد که باید شنیده و به آنها پرداخته شود. 

وی با اشاره به تاکید معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر  مطالعه و دقت در وصیتنامه های شهدا، افزود: نگاه محبت آمیز مردم‌ ما نسبت به شهدا و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس و از طرف دیگر وجود خود این ذخایر ارزشمند  دفاع مقدس وظیفه ما راسنگین تر می کند که با حرکت‌های دغدغه مند و ارزشمند هم‌چون پویش های انقلابی همچون حرکت بسیار پسندیده پویش یادگار شهید حسین اسکندری از این ذخایر ارزشمند بهره خواهیم برد. 

انتهای پیام/735/.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ در صف اول دفاع از حجاب و عفاف
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • رژیم غاصب صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • واکنش برخی سازمان‌های دینی درباره عملیات وعده صادق
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با خُلق نیک محقق می‌شود
  • درخواست مجوز از انحصار صاحبان سکوها خارج شد
  • تیم رسانه‌ای دستگاه‌های فرهنگی فارس میدان‌دار باشند
  • برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی