Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، میرحسن موسوی امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه شرکت راه آهن و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بلیت قطار بیان کرد: از ابتدای شروع ویروس کرونا و با اجرای فروش فقط ۵۰ درصد ظرفیت هر کوپه قطار، بسیاری از خانواده ها اقدام به خرید ۲ کوپه برای به عنوان مثال یک خانواده چهار نفره می کردند و در واقع ۲ کوپه دو نفره خریداری میکردند در حالی که امکان حضور آنها در یک کوپه وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این امر موجب شد به دلیل تکمیل سریع ظرفیت امکان پاسخگویی به تقاضای مسافران با افزایش حجم تقاضا و فاصله گذاری اجتماعی نباشد، به هر حال در کوپه چهار نفره به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی دو نفر می توانستند ورود کنند و در کوپه های ۶ نفره هم سه نفر می توانستند ورود کنند.

معاون مسافری شرکت راه آهن افزود: در این راستا طبق مصوبه شورای عالی ترابری، از ابتدای بهمن افزایش قیمت صندلی های خالی بلیت قطار برای کوپه های ۴ نفره که دو نفر اقدام به خرید بلیت کرده اند و برای کوپه های ۶ نفره که ۳ نفر از آنها استفاده می کنند افزایش یافت.

موسوی اضافه کرد: افرادی که کوپه دربست خریداری کرده اند مشمول افزایش قیمت ۲۵ درصدی نمی شوند.

وی اظهار داشت: این مصوبه از ابتدای بهمن ماه ابلاغ شد و اجرای آن از دو الی سه روزه آینده انجام می شود.

معاون مسافری شرکت راه آهن بیان کرد: این مصوبه بخش کوچکی از زیان حاصل از شیوع کرونا را برای شرکت های ریلی جبران می کند؛ شرکت‌های حمل و نقل ریلی به دلیل شیوع ویروس کرونا زیان زیادی دیده اند.

موسوی تأکید کرد: در راستای اجرای مصوبه هم هیچ افزایش قیمتی برای بلیت های ایام نوروز نداریم.

وی تاکید کرد: مسافرانی که از قبل بلیت خریداری کرده اند، مشمول این ۲۵ درصد افزایش قیمت صندلی خالی در کوپه های با ۵۰ درصد ظرفیت نمی شوند.

زیان ۱۸۵۰ میلیارد تومانی شرکت‌های ریلی از کرونا

معاون مسافری شرکت راه آهن اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور میزان یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان زیان به شرکت‌های حمل و نقل ریلی وارد شده است؛ شرکت های ریلی به خاطر حفظ نیروی انسانی و جلوگیری از تعدیل زیان بسیار زیادی دیده اند؛ از این یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان فقط ۹۴۰ میلیارد تومان توسط بانک‌ها در قالب تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

موسوی بیان کرد: مقرر شده بود برای جبران هزینه شرکت‌های حمل و نقل ریلی تسهیلات کم کارمزدی به شرکت‌ها پرداخت شود اما از ۱۰ شرکت حمل و نقل ریلی تاکنون فقط سه شرکت موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه موضوع فاصله گذاری اجتماعی شرکت های حمل و نقل ریلی به صورت ۱۰۰ درصدی رعایت شده است، افزود: به دلیل رعایت این فاصله گذاری فقط ۵۰ درصد از صندلی ها در حوزه حمل و نقل ریلی به فروش می‌رسد، سلامتی مردم را در اولویت است بنابراین همه پروتکل های بهداشتی و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده ایم.

کد خبر 581397 برچسب‌ها سفر - قطار ریل و راه آهن - قطار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر قطار ریل و راه آهن قطار شرکت های حمل و نقل ریلی فاصله گذاری اجتماعی معاون مسافری شرکت راه آهن افزایش قیمت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی، پیرو انتشار اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران، طبق استعلام و بررسی های صورت گرفته، تاکنون هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران در محدوده راه آهن شرق و مرز ریلی خواف نشده است.

دیروز برخی رسانه ها به نقل از منابع افغانستانی خبر از ورود نخستین قطار ترانزیتی از مبدا ایستگاه "روزنک" هرات افغانستان به مرز ریلی خواف واقع در اداره کل راه آهن شرق داده بودند، رسانه ها بار این قطار را هزار و ۱۰۰ سنگ معدنی "تالک" به مقصد ترکیه ذکر کرده اند.

موضوع ورود این قطار به محدوده ریلی این استان را جویا و معاونت استانداری خواستار پیگیری تخصصی موضوع از اداره کل راه آهن شرق شد.

مسوولان محلی راه آهن شرق ورود هرگونه قطار باری ترانزیتی به محدوده ریلی این اداره کل را رد و تاکید کرده اند: اظهار نظر در این خصوص برعهده روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی است.

طرح راهبردی راه‌آهن خواف در شرق ایران به هرات در غرب افغانستان تکه‌ای مهم از پازل ارتباطی میان کشورهای منطقه است که اجرای آن از سال ۱۳۸۶ کلید خورد تا مسیر ریلی میان خواف واقع در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد را در قالب خط آهنی به طول حدود ۲۲۰ کیلومتر به شهر هرات واقع در شمال غرب افغانستان ایجاد کند.

طرح راه آهن خواف - هرات نه تنها موجب اتصال ریلی ایران و افغانستان شده بلکه تکمیل کننده مسیری 2 هزار کیلومتری در کریدور ریلی شرق به غرب جهان از چین، ازبکستان، افغانستان، ایران، ترکیه و اروپا است. همچنین افغانستان به عنوان کشوری محصور در خشکی بدون دسترسی به آبهای آزاد جهان، با اتصال به شبکه ریلی ایران و بنادر جنوبی کشورمان از مسیری امن برای ارتباط با اروپا برخوردار می‌شود.

این خط ریلی برای تجارت ایران و افغانستان راهبردی است و سالانه ظرفیت جابجایی ۶ میلیون تن کالا را میان دو کشور ایجاد می کند.

احداث خط ریلی خواف - هرات به دلیل تغییر و تحولات اخیر در افغانستان دچار مشکل شده بود که در دو سال گذشته با پیگیریهای انجام شده و تلاش مهندسان و متخصصان ایرانی، خط تکمیل و نخستین قطار باری تیرماه پارسال از جمهوری اسلامی ایران وارد افغانستان شد. لازم به ذکر است تردد عمده قطارهای باری در این مسیر ریلی بین المللی هنوز فعال نشده است.

دیگر خبرها

  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی ایران
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است