Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:24:49 GMT

جلوگیری از ورود ۹۰۰ تن مواد مخدر به بازار مصرف

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۰۳۳۴

جلوگیری از ورود ۹۰۰ تن مواد مخدر به بازار مصرف

به گزارش خبرنگار ایرنا،  سردار مجید کریمی روز سه شنبه در مراسم افتتاح سراسری مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ٢٤ استان با بیان اینکه اعتیاد مهم ترین آسیب اجتماعی در کشور است، افزود: در گذشته بیشتر عرصه مبارزه با مواد مخدر را موضوعات قهری و برخوردهای پلیسی می دیدند اما این روزها شاهد هستیم در همه عرصه ها از پیشگیری تا درمان و صیانت، دستگاه های مختلف سهم خود را ایفا می کنند و نقش موثر پررنگی در مبارزه با این بلیه شوم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر به عنوان اولین وظیفه ای که به عهده دارد برخورد با قاچاق و ورود مواد مخدر است که از نقطه صفر مرزی شروع می شود و تا داخل شهرها و جاده های مواصلاتی ادامه پیدا می کند. امروز نزدیک به ۹۰۰ تن انواع مواد مخدر توسط غیورمردان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی کشف شده و این موضوع از آنجا اهمیت دارد که این ۹۰۰ هزار کیلوگرم از ورود آن به بازار مصرف جلوگیری شده و از اینکه دسترسی به مواد مخدر به سهولت انجام شود، پیشگیری کردیم هرچند که همچنان مشکلاتی را با آن مواجه هستیم و درصدد برطرف کردن نقیصه های موجود با کمک تمام دستگاه ها با حمایت های ستاد مبارزه با مواد مخدر و دولت هستیم.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اظهار داشت: جمع آوری معتادان همیشه جزء دغدغه ها و مطالبات مردم بوده است که واقعا هم به حق هست. برخی از نقاط شهری متاسفانه به عنوان نقاط آلوده مطرح است که مصرف و توزیع مواد مخدر در این اماکن انجام می شود. با حمایت های قوه قضائیه و پیگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر، قانون جدید در دست پیگیری و تدوین است که امیدواریم بعد از تصویب این قانون، بخش زیادی از این مسائل و مشکلات در حوزه معتادان و خرده فروشان مواد مخدر حل خواهد شد.

سردار کریمی افزود: آنچه که به عنوان دغدغه مطرح است و باید توجه بیشتری به آن شود، حمایت از خانواده آسیب دیده ها و بزه دیده است. آنهایی که سرپرست خانواده شان به عنوان مجرم مواد مخدر در زندان به سر می برند یا به عنوان معتاد در گوشه خیابان رها هستند یا در مراکز بهزیستی در حال درمان هستند.

وی تاکید کرد: باید برنامه های ویژه ای برای این خانواده ها در نظر گرفته شود هرچند که سازمان بهزیستی، کارهایی در این زمینه انجام داده است. حرفه آموزی و کارآموزی نیز نقش مهمی در این حوزه دارد و باید برای صیانت بعد از خروج زندان را فکری برای آن کنیم که افرادی که با هزینه های گزاف از بیت المال درمان و پاک می شوند بلافاصله بعد از خروج از اعتیاد به دامان اعتیاد بازنگردند. امیدواریم چهره شهر را پاک کنیم.

برچسب‌ها معتادان متجاهر اعتیاد ساماندهی معتادان متجاهر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر اعتیاد ساماندهی معتادان متجاهر معتادان متجاهر اعتیاد ساماندهی معتادان متجاهر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد اخبار کنکور مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای ارائه مضامین ارزشمند پیشگیری از اعتیاد به جوانان و نوجوانان، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ساحت شعر فارسی» استفاده کنیم که «جشنواره شعر نفس پاک» گام محکمی در این راستا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد جمالو در نشست خبری «جشنواره شعر نفس پاک» اظهار کرد: در عرصه جهانی مبارزه با موادمخدر پرچم‌دار هستیم و با جانفشانی این شهدا بیشترین کشفیات مواد را در دنیا داریم.

وی افزود: با یک آلودگی جسمی، روانی و اجتماعی که هم پیش‌رونده و هم عودکننده است، روبه‌رو هستیم که رهایی از آن بسیار دشوار است، بنابراین باید تلاش کنیم کسی وارد این بلای خانمان‌سوز نشود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های ارزشمند این‌چنینی در همین راستا است تا بتوانیم از ظرفیت هنر در پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم.

جمالو بیان کرد: در دنیای امروز که پر از محتوا و ذهن انسان‌ها در حال فراگیری است، ظرفیت هنر می‌تواند در بهترین شرایط، فراگیری را برای آن‌ها ایجاد کند، رساندن یک پیام کافی نیست، بلکه ایجاد باورمندی بین فرزندانمان مهم است، به‌ویژه در آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد باید این امر در نظر گرفته شود.

وی گفت: هر زمان از زبان هنر استفاده کردیم، بیشترین موفقیت را کسب کردیم، بنابراین باید مهم‌ترین آموزه‌ها را با زبان آهنگین و شاعرانه بین اذهان همه ایرانیان ایجاد کنیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مضامین بسیار ارزشمند «پیشگیری از اعتیاد» را به جوانان و نوجوانان ارائه کنیم، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ظرفیت ارزشمند شعر فارسی» استفاده کنیم که این جشنواره گام محکمی در این راستا خواهد بود.

جمالو افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره یک ریل‌گذاری اثرگذار است تا افراد با آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد آشنا شوند؛ بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی از جمله تصمیم‌گیری، حل مسئله، ارتباط مؤثر، خودآگاهی، مدیریت خشم، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، همدلی و مدیریت استرس، بسیار مؤثر است و اگر کسی این مهارت‌ها را فرابگیرد، کمتر به سمت اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌رود.

کد خبر 746902

دیگر خبرها

  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است