Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، علی ربیعی، سخنگوی دولت در آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران که عصر سه‌شنبه ۷ بهمن در برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: در مسیر جشنواره به این فکر می‌کردم که چه بگویم و این سوال را برای خودم مطرح کردم که از شهر چه می‌خواهم. اولین پاسخی که بدون هیچ درنگی به ذهنم رسید این بود که حالم خوب نیست و آرامش می‌خواهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدای مته زیاد می‌شنوم، روزنامه‌ها جیغ می‌کشند، رسانه‌ها دائم در حال تهمت زدن هستند و در سنگینی ترافیک و پیچیدن آدم‌ها جلوی هم بیشتر حالم گرفته می‌شود.‌

سخنگوی دولت ادامه داد: فکر کردم به عنوان کسی که در شهر زندگی می‌کند، بگویم از زندگی شهری دل خوش می‌خواهم. آدم‌های سایه‌سار، ساختار سایه‌سار و نظام سایه‌سار می‌خواهم.

او با اشاره به اینکه ساختمان‌هایی که مثل جیغ می‌مانند مانند کارتن‌های دی جی مون هستند، بیان کرد: از این فرصت استفاده می‌کنم که بگویم به تعبیری انسان سعادتمند و دل خوش اصلی‌ترین چالش ما در شهر بزرگ است. شهر مهربان و آدم‌های مهربان و آدم‌های سایه‌سار، مهم‌ترین مساله در شهرهاست. از مدیریت درآمد و گردش اقتصاد شهر مهم‌تر این است که مردم چطور راحت زندگی کنند. این موضوع  به شهرداری بازنمی‌گردد. شهرداری ساختارهای قوی دارد.

سخنگوی دولت افزود: نه اینکه پیروز حناچی دوست من بوده بلکه در مدت مدیریت او بر شهر، مدیریت بتنی شهر به مدیریت اجتماعی تبدیل شده است و شهرداری سالم داریم. اما اگر بخواهیم یادگاری در شهرها بگذاریم و جایزه خشت طلایی را الگویی قرار دهیم، نکته مهم این است که  مجموعه همه کسانی که در شهر هستند چطور می‌توانند راحت‌تر زندگی کنند.

ربیعی گفت: ساعت‌های زیاد در ترافیک هستیم، تأمین آب سالم، تأمین انرژی، اموزش و بهداشت مساله است اما مهم است که بدانیم شهر با اوقات فراغت ما چه می‌کند.

او به موضوع مسکن شهری اشاره کرد و گفت: حاشیه‌نشینی وارد سومین فاز شده است. حاشینه‌نشین‌ها به شهر آمده‌اند و نسل سوم حاشیه‌نشین از روستا وارد می‌شوند. اما نه آپارتمان‌نشین‌ها و نه حاشیه‌نشین‌ها دل خوش ندارند.

سخنگوی دولت گفت: باید در یک مطالعات میان رشته‌ای، این موضوعات را جهت‌دهی کنیم تا چشم‌نوازی کند. نوع ارتباطات و تعاملات نیز مهم است. باید وضعیتی به وجود بیاید که در شهرها زندگی آرامی داشته باشیم. تکنولوژی‌های ارتباطی می‌تواند کمک کند. پژوهش هم کمک نکرده که این موضوعات را در زندگی شهری دنبال کنیم. جامعه تحریم‌زده و شهرهای کرونازده، مردم را بیش از هر زمان دیگری نیازمند شهر آرام کرده و تهرانی‌ها بیش از هر زمان دیگری به این امر نیاز دارند.

ربیعی گفت: پژوهش نحوه زندگی آرام در شهر مربوط به هیچ رشته‌ای نیست و نیاز است مطالعات میان رشته‌ای انجام شود. شهر بی‌نظریه و زندگی بی‌نظریه کار را سخت‌تر کرده است.

کد خبر 581433 برچسب‌ها علی ربیعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت سایه سار آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یوسف‌پور در نشست رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با مدیران کل و اعضای شورای عالی استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: محیط زیست این استان به لحاظ طبیعی دارای ارزش‌های زیاد از جمله ۳۲ منطقه حفاظت شده، چهار پارک ملی، ۳۶ منطقه شکار ممنوع، ۵۰ تالاب و بیش از ۱۱ هزار واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: صنایع آسفالت و کشتارگاه‌های که در اختیار شهرداری‌ها قرار دارد، سگ‌های بدون صاحب به عنوان چالش جدی برای سلامت، بهداشت عمومی، مدیریت پسماند، ترافیک و همچنین ساماندهی صنوف آلاینده در هسته مرکزی شهرها از مهمترین چالش‌های زیست محیطی در سطح استان است.

یوسف پور با اشاره به اینکه شکار و صید غیرمجاز، حریق جنگل و مراتع، تعارض به باغات و تعارض بین انسان و حیات وحش، تخریب جنگل از مهمترین تهدیدها در حوزه محیط‌زیست است گفت: برای رفع و کاهش این مشکلات به همکاری بیشتر بین اداره کل حفاظت محیط‌زیست و شوراها و همچنین مردم و سایر ارگان‌ها نیاز است.

وی اظهار داشت: برای افزایش تعامل با شورای‌عالی استان مهرماه پارسال تفاهمنامه همکاری منعقد شد که این تفاهم‌نامه امروز در سراسر کشور با هدف حفظ کاربری، ارتقای سرانه فضای سبز در شهرها، راه‌اندازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، و توانمندسازی تشکل‌ها و سمن‌های محیط زیست منعقد شده است.

یوسف پور تشریح کرد: مدیریت و سامان‌دهی پسماندها در مرحله نخست با همکاری دفتر امور روستایی استانداری و اداره کل حفاظت محیط‌زیست پیش‌بینی شده که این طرح در ۱۰ روستا و پنج شهر استان به صورت آزمایشی، اجرا و در صورت موفقیت، در تمام مناطق روستایی و شهری عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح دهیاران و شوراها می‌توانند به ما کمک کنند تصریح کرد: این طرح با آموزش دهیاران و شوراها در روستاها، مراحل بازیافت پسماند و تهیه کود کمپوست در یک محل کوچک در حاشیه روستا اجرا می‌شود.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه تسهیل برای پرداخت تسهیلات از محل صندوق ملی محیط‌زیست در راستای اجرای طرح مدیریت پسماند یک ضرورت است گفت: در راستای مدیریت پسماندها هر کمکی لازم باشد انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین معضلات استان‌های زاگرس‌نشین موضوع پسماند است گفت: این استان با توجه به توپوگرافی و کوهستانی بودن و همچنین قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها و چشمه‌ها، پسماندهای بیشتری را تولید می‌کند، اما متأسفانه مکان دفن اصولی برای آن وجود ندارد و اجرای هر چه سریع‌تر طرح‌های مدیریت پسماند از ضروریات است.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: منطقه پنج در حوزه محیط‌زیست استان‌ها همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری را شامل می‌شود که بخش عمده زاگرس را شکل داده‌اند، زاگرس با تولید ۴۰ درصد منابع آب شیرین کشور، نقش بی‌بدیلی در تمدن ایرانی و همچنین زیست بسیاری از استان‌ها و کلان شهرهای کشور دارد.

کد خبر 6086707

دیگر خبرها

  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • رادیو، صدای آرامش و گام های آهسته تر زندگی
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • ۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن ها باید «نه» بگوییم
  • ۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن‌ها باید «نه» بگوییم
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • اگر کسی گمان می‌کند می‌تواند یکی از یگان‌های ارتش را تحریم کند، من با تمام قدرتم با او خواهم جنگید