Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، حجت‌‌الاسلام حسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی از 16 سال قبل از انقلاب و آغاز نهضت گرفته تا 42 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در تمام این سالها حرکت ملت ما یک حرکت فرهنگی و دینی بوده که انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب‌ها در جهان متمایز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روحانی با بیان اینکه در همه مراحل آغاز نهضت اسلامی و مسیر طی شده تا پیروزی انقلاب رهبری نهضت بر عهده شخص امام راحل بوده و مراجع عظام تقلید و مردم متدین در صف مقدم مبارزه برای پیروزی انقلاب بوده‌اند، اظهار داشت: ایام و مناسبت‌های دینی و مذهبی همواره مبنای اوج‌گیری و سرعت بخشیدن به حرکت انقلابی مردم بوده و به همین دلیل انقلاب ما بدون تردید یک انقلاب فرهنگی و دینی است.

رئیس جمهور یکی از ماموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را حفظ روحیه فرهنگی و دینی انقلاب دانست و تاکید کرد: حفظ انقلابی که بر مبنای فرهنگ بوده نیز از مسیر فرهنگی میسر خواهد بود.

وی تصریح کرد: شرط بقا و ادامه انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است و این انقلاب وقتی ادامه خواهد یافت که همان روحیه فرهنگی و صلابت گذشته حفظ و تقویت شود.

روحانی خاطرنشان کرد: باید نگران سایش‌های حرکت بزرگ فرهنگی انقلاب در جامعه باشیم و برای آن تدبیر کنیم و در صورتی که مراقبت نشوند، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

در هشتصد و سی و ششمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور، همچنین پس از بحث و بررسی های کارشناسی، اساسنامه "سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک" به تصویب اعضا رسید.

 این سازمان دوره آغاز تولد تا 6 سالگی کودکان را با محوریت خانواده عهده دار است و برای تقویت نهاد خانواده مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی تلاش خواهد کرد.

 براساس اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، از آغاز 4 سالگی کودک تا ورود به دبستان یک دوره یک ساله مهد کودک و دو ساله پیش دبستانی پیش بینی شده که راهبری، هدایت، نظارت و برنامه ریزی تامین محتوای مناسب برای این دوره سه ساله بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

انتخاب آقایان دکتر محمد رضا مخبر دزفولی و دکتر عبدالله جاسبی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات نظارت دانشگاه آزاد و همچنین اضافه شدن رئیس بنیاد ملی نخبگان به جمع اعضای شورای راهبردی استعدادهای درخشان به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از دیگر مصوبات این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

منبع: الف

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تقویت دانش بنیان‌ها، به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور، استفاده از دیپلماسی علمی، اصلاح آیین نامه ارتقای هیئت علمی، پیگیری تدوین سند در خصوص هوش مصنوعی و فناوری‌های کوانتومی از دیگر موارد در دست پیگیری این شوراست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در سفر یک روزه به استان زنجان سفر کرد. نخستین برنامه وی حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان بود.

وی در این جلسه اظهار کرد: شورای فرهنگی عمومی یک قرارگاه فرهنگی بوده و ضمانت اجرای مصوبات آن، اقتدار شورا و پیگیری مطالبات است؛ در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی مسئله‌شناسی انجام می‌گیرد و بعد از آن فرآیندهای لازم برای حل آن طبق چارچوب‌های تعیین شده انجام می‌شود.

 نشست با رؤسای حوزه علمیه، رؤسا و هیات رئیسه دانشگاه‌ها، اساتید و نخبگان دانشگاهی زنجان، نشست صمیمی با فعالان جبهه مردمی و فرهنگی انقلاب اسلامی استان زنجان و نهایتاً  نشست با فعالان تربیتی استان زنجان از دیگر برنامه‌های خسروپناه در زنجان بود.

خسروپناه در نشست با شماری از استادان دانشگاه و حوزه و نخبگان استان زنجان، مطرح کرد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان،‌ فرصت مطلوبی برای فعالیت‌های علمی است و باید دانشگاه‌ها از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌ها و عمکرد این شورا اشاره کرد و افزود: 86 درصد مراکز آموزش عالی در کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: توسعه آموزش عالی و نیروی انسانی و تدوین اسنادی از قبیل نقشه جامع علمی کشور، سند هوا فضا، سند فناوری های نانو، ‌ سند زیست فناوری، سند علوم شناختی، سند فناوری‌های صنایع فرهنگی نرم، سند طب سنتی، سند سلول‌های بنیادین، صندوق توسعه علم و فناوری و جایزه علمی المصطفی از جمله اقدامات مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند سال گذشته است.

خسروپناه به لزوم ارتباط بین المللی در حوزه علم و جدی گرفتن آن تاکید کرد و گفت: تقویت دانش بنیان‌ها، به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور، استفاده از دیپلماسی علمی، اصلاح آیین نامه ارتقای هیات علمی، پیگیری تدوین سند در خصوص هوش مصنوعی و فناوری‌های کوانتومی از دیگر موارد در دست تدوین و پیگیری شورای انقلاب فرهنگی است.

وی از تشکیل اتاق وضعیت علم و فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: البته در کنار کارهای مهم انجام شده، ضعف‌هایی هم وجود دارد و باید با کمک هم کاستی ها را رفع کنیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟
  • زنان پیشرو و علمدار انقلاب اسلامی هستند