Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس از تصویب اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودکان در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: تصویب این اساسنامه، یک گام بسیار جلو برای کودکان این سرزمین است و از امروز کشورمان سوار قطار واقعی رشد و پیشرفت کودک بر اساس الگوی اسلامی ـ ایرانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مهم‌ترین سنین شکل‌گیری شخصیت کودکان در دوره کودکی است و تصویب اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اتفاق بسیار ارزشمندی است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به عنوان سازمان مستقل در تراز معاونت وزیر آموزش و پرورش است، افزود: این سازمان تربیت یکپارچه کودکان زیر 6 سال یعنی تمام امور برنامه‌ریزی، هدایت، مدیریت، صدور مجوز و ارزیابی ارائه خدمات تعلیم و تربیت و آموزش کودکان زیر 6 سال را به صورت متمرکز بر عهده دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع تعلیم و تربیت دوره کودکی، سعی شده است در اساسنامه، ارکان و هیأت امنا به شکلی دیده شود که بتواند وظایف محوله را انجام دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اهدافی برای این سازمان در نظر گرفته شده است که بر اساس آن، شرح وظایفی پیش‌بینی شده است و خوشبختانه امروز در جلسه شورای عالی انقلاب با حضور رئیس‌جمهور به صورت نهایی تصویب شد. 

وی با بیان اینکه این اساسنامه در جلسات متعدد مورد کارشناسی قرار گرفت و افزود: بحث به رسمیت شناختن حقوق و تکالیف تربیتی والدین و تأکید بر محیط خانواده به عنوان بستر اصلی تربیت به عنوان اصول حاکم بر این سازمان در نظر گرفته شده است و در واقع مبتنی بودن تعلیم و تربیت دوره کودکی بر یافته‌های علمی ـ پژوهی و آموزه‌های تعلیم و تربیت اسلامی، بحث عدالت محوری و فراهم کردن زمینه دسترسی عادلانه به فرصت‌های تربیتی برای همه کودکان جزو اصولی هستند که در اساسنامه مورد توجه قرار گرفتند.

حکیم زاده تصریح کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اهداف چندگانه‌ای دارد که شامل ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن، ارتقای شاخص‌های تربیتی، توانمندسازی و حمایت از خانواده‌ و نهادهای فعال در حوزه کودک، مهدهای کودک و پیش‌دبستان و سایر مراکز نگهدای و آموزش کودکان زیر 6 سال مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی و تأمین عدالت جهت دسترسی به تعلیم و تربیت با کیفیت دوره کودکی با تأکید بر کودکان و خانواده‌های دارای نیاز ویژه و مناطق محروم است. 

وی ادامه داد: بر این اهداف، وظایفی پیش‌بینی شده است که توسط ارکان سازمان شامل هیأت امنا، رئیس سازمان و سایر بخش‌ها، پیگیری خواهد شد.   

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان آموزش و پرورش تعلیم و تربیت آموزش رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک دوره کودکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اتاق فکر برای تحقق سند فرهنگی استان مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی با بیان اینکه نباید نظام مسائل این سند در لابه‌لای اوراق خاک بخورد، اظهار کرد: تشکیل اتاق فکر و آسیب شناسی برای تحقق این سند باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران برلزوم عملیاتی شدن مسائل احصا شده در این سند تاکید کرد.

وی همچنین برلزوم بسیج شدن دستگاه‌ها جهت عملیاتی و اجرایی شدن برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید برای تحقق نظام مسائل این سند اتاق فکر داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بابیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان می‌تواند پشتوانه این سند باشد، گفت: برون سپاری مدارس کار درستی نبوده و تعلیم و تربیت توامان در مدارس غیر دولتی مورد توجه نیست.

آیت‌الله محمدی لائینی با تاکید براینکه آموزش و پرورش باید دولتی شود، خاطرنشان شد: برای تعلیم و تربیت نسل نو بیش از پیش تلاش شود.

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • تربیت دینی در سایه‌سار حجاب
  • ضرورت اتاق فکر برای تحقق سند فرهنگی استان مازندران
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت
  • انتقاد از برون سپاری تعلیم و تربیت