Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@08:01:05 GMT

جشنواره جایزه فیروزه خراسان رضوی فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۰۶۲۳

جشنواره جایزه فیروزه خراسان رضوی فراخوان داد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز سه شنبه در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره گفت: یکی از دغدغه‌های دلسوزان کشور آن بوده که به کالای ایرانی، فکر ایرانی و سرمایه ایرانی بها داده شود لذا باید افکار و اندیشه‌های جوانان را مغتنم شمرد و فرآورده ای که بر اساس آن فکر و ایده، به کالای فرهنگی و هنری تبدیل شده است را مورد حمایت قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر مروارید افزود: به منظور حمایت از تولید ملی، کارآفرینی، رونق تولید و توسعه محصولات فرهنگی و بسیج عمومی در جهت حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال  جشنواره "جایزه فیروزه" ویژه کالا و محصولات فرهنگی با همکاری سازمان اجتماعی، فرهنگی شهرداری مشهد برگزار می‌شود که صاحبان تولیدات و کالاهای حوزه نوشت افزار و همچنین کالاهای حوزه هدایای فرهنگی شامل طراحی و بسته بندی کالاهای فرهنگی و صنایع دستی، آثار خود را در معرض رقابت و ارزیابی قرار می‌دهند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره "جایزه فیروزه" را ۳۰ بهمن ماه امسال ذکر و بیان کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را از طریق سامانه تخصصی جشنواره فیروزه به نشانی www.jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir  ارسال کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  در خصوص مسابقه بزرگ کتابخوانی مکتب سلیمانی هم گفت: مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» به همت موسسه فرهنگی، هنری «شهید روحی» و با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مروارید افزود: این مسابقه در ۲ بخش بزرگسال و کودک و نوجوان برگزار می شود و کتابهای "رفیق خوشبخت ما" برای بخش بزرگسال و "قهرمان من" برای بخش کودک و نوجوان به مسابقه گذاشته می شود.

وی آخرین مهلت شرکت مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» را اول اسفندماه ذکر و بیان کرد: علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی  www.m-ketab.ir  درخصوص نحوه ارسال آثار و ثبت نام، اطلاعات لازم را به دست آورند.

برچسب‌ها مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایزه فیروزه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایزه فیروزه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اخبار کنکور کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی جایزه فیروزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مجوز از انحصار صاحبان سکوها خارج شد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، سعید مقیسه، رئیس ساترا درباره روند صدور مجوزها در سالیان پیشین و سیری که طی کرد، گفت: چندین سال پیش سازمان صداوسیما به‌واسطه قانون اساسی و مأموریت خود، وظایفش را در زمینه رسانه‌ها در فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی به انجام می‌رساند‌؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌بنا به مصوبات قانونی و مأموریت‌های خودش، وظایف صدور مجوز در حوزه‌های سینما، کتاب، خبرگزاری‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و... را عملی می‌کرد. 

وی افزود: در چند سال اخیر فضای مجازی به‌واسطه ظهور شبکه‌های اجتماعی و بالارفتن نفوذ اینترنت بین مردم به رسانه فراگیر تبدیل شد و لازم می‌نمود تقسیم وظایفی رخ دهد تا وظایف و مأموریت بخش‌هایی که از حیطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما، به فضای مجازی منتقل شده، معین شود. بر همین اساس، ماده واحده‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی که مسئولیت سیاست‌گذاری‌های کلان رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر را به‌عهده دارد، در خرداد امسال منتشر شد که به مثابه یک تقسیم وظیفه بوده و شش بند هم در آن مشخص است. 

رئیس ساترا در ادامه به‌طور مختصر این شش بند را تبیین کرد و گفت: مسئولیت تنظیم‌گری، صدور مجوز و نظارت بر خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها، تبلیغات، کتاب، بازی‌های رایانه‌ای و...  به‌عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مسئولیت تنظیم‌گری، صدور مجوز و نظارت بر رسانه‌های فعال در عرصه صوت‌و تصویر فراگیر، شامل رسانه‌های کاربرمحور، ناشرمحور، VODها و نیز شبکه نمایش خانگی، به‌ویژه تولید سریال‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و امثال آن به‌عهده صداوسیماست. 

مقیسه اضافه کرد: در بندهای بعدی نیز اعلام شده که تولید و پخش برنامه‌ها و نیز صدور مجوز و نظارت بر پخش زنده در فضای مجازی در انحصار سازمان صداوسیما خواهد بود. 

وی درباره تنظیم‌گری و نظارت بر تولیدات مشترک بین صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: توجه داشته باشید این بخش شامل موقعیت‌هایی چون آن است که یک فیلم سینمایی تمام مراحل مجوز خودش را در وزارت فرهنگ و ارشاد طی کرده و ساخته و پخش شده و حالا قرار است به شبکه نمایش خانگی بیاید، یا سریالی تولید شده و قرار است به حوزه کتاب برود یا تبدیل به فیلم سینمایی شود، یا رعایت ملاحظات ادبیات فارسی در تولیدات لازم است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد. بنابراین، در چنین زمانی باید یک آیین‌نامه و ضوابط محتوایی تولید شود که همه از آن پیروی کنند و در تدوین آن نیز باید هر سه نهاد حضور داشته باشند تا تدوینی مورد قبول و قابل‌اجرا تعیین شود. 

رئیس ساترا ادامه داد: در همین امتداد، یک بند 6 به ماده واحده مذکور اضافه شد مبنی‌بر این‌که یک کمیته موقت برای سه ماه تشکیل شود و سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر صوت‌و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و پس از تأیید در‌کمیته‌ای متشکل از رئیس سازمان صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان رؤسای قوا در‌کمیسیون هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و پنج عضو حقیقی متشکل از سه نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو نفر صاحب‌نظر در حوزه رسانه به ‌انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی و به‌ ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب ارائه شود. 

مقیسه با تأکید گفت: درنهایت، رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در‌حکمی ایشان را منصوب می‌کردند که این کار نیز به انجام رسید. 

وی در بخش پایانی گفت‌وگو و در پاسخ به این سؤال که آیا ساترا به نمایش آثار تولیدکنندگان در سکوهای صوت‌وتصویر فراگیر کمکی می‌کند یا نه، تصریح کرد: بله، یکی از اقداماتی که ساترا به‌تازگی روال خودش را در آن، در مقایسه با قبل تغییر داده، این است که مستقیما به عوامل تولید، اعم از نویسندگان و تهیه‌کنندگان مجوز اعطا می‌کند‌؛ نه‌فقط برای سکوها. این تغییر روند هم به‌نفع عوامل تولید است و هم به‌سود سکودارها. در این شرایط، تولیدکنندگان خیال راحتی دارند‌؛ زیرا بی‌آنکه نیاز باشد توافقی با سکویی داشته باشند، مجوز اثر خودشان را مستقیم از درگاه ملی مجوزها با زمانی مشخص که در اختیار فرآیندهای این درگاه است، دریافت می‌کنند. سکوها هم اطمینان دارند کسی که به آنها مراجعه می‌کند، قبلا همه تأییدیه‌ها را اخذ کرده و اثرش بی‌مشکل قابل‌انتشار است. 

 

دیگر خبرها

  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود
  • اعلام فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • رژیم غاصب صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره ملی طنز و رسانه تا پایان فروردین ماه
  • گشایش نمایشگاه سازه‌های رزینی در نیشابور
  • درخواست مجوز از انحصار صاحبان سکوها خارج شد
  • آرامگاه عطار نیشابوری گلباران شد