Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران از همان آغاز تا امروز، یک حرکت مبتنی بر فرهنگ، دین، اخلاق و برای انجام وظیفه شرعی و اسلامی بوده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمینحسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی از 16 سال قبل از انقلاب و آغاز نهضت گرفته تا 42 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در تمام این سالها حرکت ملت ما یک حرکت فرهنگی و دینی بوده که انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب‌ها در جهان متمایز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روحانی با بیان اینکه در همه مراحل آغاز نهضت اسلامی و مسیر طی شده تا پیروزی انقلاب رهبری نهضت بر عهده شخص امام راحل بوده و مراجع عظام تقلید و مردم متدین در صف مقدم مبارزه برای پیروزی انقلاب بوده‌اند، اظهار داشت: ایام و مناسبت‌های دینی و مذهبی همواره مبنای اوج‌گیری و سرعت بخشیدن به حرکت انقلابی مردم بوده و به همین دلیل انقلاب ما بدون تردید یک انقلاب فرهنگی و دینی است.

رئیس جمهور یکی از ماموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را حفظ روحیه فرهنگی و دینی انقلاب دانست و تاکید کرد: حفظ انقلابی که بر مبنای فرهنگ بوده نیز از مسیر فرهنگی میسر خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: شرط بقا و ادامه انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است و این انقلاب وقتی ادامه خواهد یافت که همان روحیه فرهنگی و صلابت گذشته حفظ و تقویت شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید نگران سایش‌های حرکت بزرگ فرهنگی انقلاب در جامعه باشیم و برای آن تدبیر کنیم و در صورتی که مراقبت نشوند، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

در هشتصد و سی و ششمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور، همچنین پس از بحث و بررسی های کارشناسی، اساسنامه "سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک" به تصویب اعضا رسید.

 این سازمان دوره آغاز تولد تا 6 سالگی کودکان را با محوریت خانواده عهده دار است و برای تقویت نهاد خانواده مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی تلاش خواهد کرد.

 براساس اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، از آغاز 4 سالگی کودک تا ورود به دبستان یک دوره یک ساله مهد کودک و دو ساله پیش دبستانی پیش بینی شده که راهبری، هدایت، نظارت و برنامه ریزی تامین محتوای مناسب برای این دوره سه ساله بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

انتخاب محمد رضا مخبر دزفولی و دکتر عبدالله جاسبی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات نظارت دانشگاه آزاد و همچنین اضافه شدن رئیس بنیاد ملی نخبگان به جمع اعضای شورای راهبردی استعدادهای درخشان به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از دیگر مصوبات این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئيس جمهور حسن روحانی شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: پس از تشکیل قرارگاه شورای فرهنگ عمومی باید تمامی برنامه‌ها براساس برش استانی در مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود.

وی اضافه کرد: فرمانده قرارگاه‌های شورای فرهنگی عمومی، امام جمعه و استانداران هستند که بایستی بر اجرای دقیق مصوبات این شورا نظارت کافی داشته باشند.

حجت الاسلام خسروپناه در خصوص اهمیت رصد مسائل مهم استان نیز اظهار کرد: در هر استان معاونت اجتماعی فراجا، اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه از منابع ارزشمند و گنجینه‌های رصد مسائل محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت‌ها بهره برداری کرد و در طرح و برنامه ریزی قرارگاه فرهنگ عمومی نیز به نحو مطلوب استفاده شود.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، در هجدهمین سفر استانی تصمیم گرفتیم به قزوین بیاییم تا در شورای فرهنگ عمومی به موارد مهم و اساسی اشاره کنیم تا ارتقای فرهنگی بیشتری را در این استان شاهد باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه در مسیر کار‌های فرهنگی باید از تمامی دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و گروه‌های مردمی استمداد گرفت، ادامه داد: ما در سطح کشور نیز سازمان بازرسی را به خدمت گرفتیم که بر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت داشته باشد.

وی، نقش رسانه‌های مجازی را در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور بسیار مهم دانست و اضافه کرد: توجه به چنین رسانه‌هایی باید سرلوحه کار‌ها باشد و حتی پیشنهاد می‌کنیم نماینده‌ای از فعالان رسانه‌های مجازی جهت حضور در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان نیز معرفی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: مصوبات این شورا از سوی استاندار ابلاغ می‌شود که البته پیش از این مصوبات از سوی دبیر ابلاغ می‌شد، به همین دلیل اگر مصوبه‌ای از سوی دستگاهی اجرا نشده باید متولی آن برای مدیریت ارشد استان گزارش دهد که چرا کار انجام نداده است.

قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ظرفیت و سرمایه‌های استان قزوین اشاره کرد و گفت: قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است که آنها را باید در حوزه‌های تاریخی، شهدا، فرهنگ و هنر، علمی، مدیریتی و اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

به گفته حجت الاسلام خسروپناه، قزوین به عنوان مرکز پایتخت دوران صفویه، انجام فعالیت‌های مذهبی، قرآنی و شبکه امامت، وجود هنر‌های دستی مثل جاجیم بافی، گچ بری، زره بافی و موارد دیگر و از همه مهمتر همدلی و همگرایی مسوولان و مدیران استانی که در کشور بی نظیر بوده و زبانزد عام و خاص نیز محسوب می‌شود، تنها بخشی از گنجینه ارزشمند این استان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام خسروپناه با تاکید بر اینکه سیره شهیدانی، چون رجایی و بابایی باید سرلوحه کار مدیران قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بنده در طول ماه چند مرتبه برای زیارت مزار شهید بابایی از تهران به قزوین آمده ام و می‌دانم که این شهید سراسر اخلاص تا چه اندازه برای نظام مقدس ما ارزشمند است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • حمایت ائمه جمعه و شورای فرهنگی اهل سنت گلستان از اقدام فراجا برای اجرای طرح نور
  • زنان پیشرو و علمدار انقلاب اسلامی هستند