Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار عصر سه شنبه در حاشیه بازید از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران اظهار کرد: تلاش‌هایی که برای مبارزه با بیابان زدایی و جلوگیری از گسترش کویر و کانون‌های گرد و غبار در منطقه ابوغویر شهرستان شده، قابل تقدیر است

وی به کاهش بارندگی‌ها در سطح کشور و استان به خصوص مناطق گرمسیری ایلام اشاره کرد و گفت: خطر گسترش مناطق کویری و هدر رفت آب‌های زیرزمینی به خارج از مرز و استان نیازمند هدایت و مدیریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه ایلام افزود: یکی از اقدامات قابل تقدیر که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام که انجام داده است، کارهای آبخیزداری و آبخوان داری و کاشت درخت متناسب با شرایط اقلیمی منطقه مثل کنار و کهور است.

وی به کانون‌های گرد و غبار ابوغویر اشاره کرد و تصریح کرد: قبلاً این منطقه با کوچک‌ترین باد شاهد آلودگی محیط زیست و ایجاد ریزگردها می‌شد ولی با اقدامات انجام شده تغییر چشمگیری در این منطقه به وجود آمد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه منطقه ابوغویر یک زمانی تهدید برای کشاورزان و نیروهای بومی آن منطقه بود، گفت: با اقدامات بیابان زدایی که منابع طبیعی انجام داده است علاوه بر امید به زندگی، افراد بومی مجدد به شغل کشاورزی و احیای اراضی کشاورزی خود اقدام کرده‌اند.

کریمی تبار بیان داشت: طرح‌های جنگل کاری‌های و بیابان زدایی که در مناطق مختلف استان به خصوص شهرستان دهلران صورت گرفته علاوه بر تثبیت آب‌های زیرزمینی باعث سرسبزی منطقه شده است.

کد خبر 5131723

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی ایلام جنگل کاری ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر گرگان شیراز شهرکرد کرمانشاه شهرستان کرج شیوع کرونا آلودگی هوا مشهد بارش برف منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های ایلام

                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عزیزالله عباس پور در سال گذشته مبلغ ۴۲۹ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است و خوشبختانه با انتقال پرونده مالیاتی شرکت نفت و گاز غرب و از محل مالیات شرکت‌های بزرگ، مبالغ قابل توجهی به توسعه شهر‌ها و روستا‌های استان اختصاص می‌باید.   وی همچنین از وصول هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه با مشارکت مردم و اقدامات انجام‌شده، درآمد‌های مالیاتی استان محقق شده و این درآمد‌ها منبع اعتباری قابل توجهی را برای توسعه استان فراهم کرده است.

دیگر خبرها

  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • جلوگیری از فاسد شدن ۲۷ هزار تن نهاده های دامی در ایلام
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • پرداخت ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های ایلام
  • سفید بالک ها با بهار به تهران می آیند؟ | اقدامات شهرداری تهران برای جلوگیری از این پدیده
  • بسیج اساتید دانشگاه آزاد مازندران از اقدام سپاه در انجام عملیات وعده صادق تقدیر کرد
  •  برخورد قانونی با چرای دام در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهربابک
  • جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، وظیفه مهم مسئولان
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل