Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:06:53 GMT

تولیدی که صادرات نداشته باشد رو به افول است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۰۷۴۴

تولیدی که صادرات نداشته باشد رو به افول است

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، عزت الله اکبری تالارپشتی در نشستی با اعضای اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی بر لزوم دخالت دادن نقش شرکتهای دانش بنیان در تولید  و فاصله گرفتن از روش‌های سنتی تاکید کرد.

وی افزود: در جهت برندسازی لازم است این شرکت‌های دانش بنیان کنار تولید کنندگان باشند. چرا که شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ماشین آلات و سلامت و طراحی قالب کفش و همچنین عملکرد شرکت‌ها و کارخانه‌های فعال در این زمینه شناسایی و در اختیار شما قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران با تاکید بر لزوم تفکیک دو مبحث تولید و فروش گفت: اینکه تولید کنندگان به فکر فروش باشند اشتباه است نباید تولید کننده درگیر و نگران فروش باشد برای همین باید کارگروهی تخصصی شکل بگیرد و دغدغه این کارگروه فقط در همین زمینه باشد چرا که تولید یک دانش و صادرات و فروش دانش دیگر است.

رییس کمیسیون راه اندازی کنسرسیوم صادرات را از راه‌های ادامه حیات و توسعه  این صنعت ذکر کرد و گفت: تولیدی که صادرات نداشته باشد رو به افول است تولید استاندارد تولیدی است که قابلیت عرضه در بازار جهانی را داشته باشد.

وی خطاب به تولید کنندگان گفت:در حوزه صادرات و واردات چه ماشین آلات و چه مواد اولیه باید کنسریوم مقتدری تشکیل شود چرا که با انجمن و اتحادیه مشکلی حل نمی‌شود، این قالب‌ها مناسب حضور در عرصه بین المللی نیست.

رییس کمیسیون صنایع درباره اهمیت نقش اصناف بیان کرد: من نگاهم این است که وزیر صنعت، وزیر اقتصاد، وزیر کار و رفاه اجتماعی، وزیر کشاورزی را اصناف انتخاب کنند.  

تالارپشتی ادامه داد: زمانی که وزیر صنایع را اصناف انتخاب می‌کنند اولا قطعا شخصی است که گام‌های بزرگی برمی‌دارد. دوم اینکه به دلیل آنکه شخص از جنس تولید کننده است و نگران عدم تناسب عملکرد آن با خواسته‌های خود نیستند.

این نماینده مجلس با استقبال از پیشنهاد ایجاد شهر کفش گفت: پیشنهاد شهر کفش پیشنهاد خوبی است شهرک صنعتی انگلیس از روی بازارهای قدیمی ایران الگو برداری شده است وقتی این شهر باشد برای انتخاب کننده و رسیدگی امکانات برای تولید کننده بهتر است ولی پراکندگی به ضرر اصناف است.

روسای اتحادیه صنفی مدیران کارخانه‌های تولیدی و اعضای اتحادیه صنف کفش‌های ماشینی و لاستیکی در ابتدای این نشست به ذکر مشکلات خود در این زمینه از جمله عدم تامین منابع اولیه برای تولید، عدم اجازه به ورود ماشین آلات بروز و پیشرفته تولید کفش و عدم هماهنگی دولت و وزارت صنعت و مشکلات ترخیص ابزار مورد نیاز تولید خود پرداختند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی کشاورزی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی کشاورزی صادرات غیر نفتی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت

احمد بنافی در نشست با مسئولان صنعت و معدن و تجارت شهرستان دشتستان اظهار داشت: سرمایه گذاران حوزه تولیدی و صنعتی، انتظار دارند که امکانات زیربنایی سرمایه گذاری از قبیل آب، برق و گاز برای آنها تامین شود.

وی افزود: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری با تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشند و ملزومات و بستر‌های لازم در سطح شهرستان را مد نظر قرار دهند.

 فرماندار دشتستان اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحد‌های صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ... در حال پیگیری و اقدام است.

بنافی با اشاره به تکمیل و راه اندازی واحد‌های صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحد‌های تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگر اولویت‌های مهم حوزه تولیدی و صنعتی دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان نیز با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

علی کشتکار با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟